کد خبر : 26739
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 فروردین 1400 - 15:24
-

یک بام و دو هوای دانشگاه علوم پزشکی اهواز/ کرونا در استان افزایشی است یا کاهشی؟

یک بام و دو هوای دانشگاه علوم پزشکی اهواز/ کرونا در استان افزایشی است یا کاهشی؟

خوزستان از بهمن ماه ۱۳۹۹ وارد پیک جدید شیوع کرونا شده است و با وجود اظهار مسئولان مبنی بر خروج استان از پیک پس از تعطیلات؛ شاهد رشد مجدد کرونا در استان هستیم. به گزارش شبکه خبری خوزستان ؛ بهمن ماه ۱۳۹۹ پس از فروکش کرونا در کشور، با ورود کرونای انگلیسی به خوزستان؛ موج

خوزستان از بهمن ماه ۱۳۹۹ وارد پیک جدید شیوع کرونا شده است و با وجود اظهار مسئولان مبنی بر خروج استان از پیک پس از تعطیلات؛ شاهد رشد مجدد کرونا در استان هستیم.

به گزارش شبکه خبری خوزستان ؛ بهمن ماه ۱۳۹۹ پس از فروکش کرونا در کشور، با ورود کرونای انگلیسی به خوزستان؛ موج جدید کرونا در استان شروع شد و استان را پس از مدتی تغییر رنگ داده و وارد فاز پرخطر کرد.

بستن مسیرهای ترددی؛ تشدید طرح شهید سلیمانی و نظارت بیشتر بر مرزهای خوزستان تدابیری بود که در دستور کار تیم پیشگیری و بهداشت خوزستان قرار گرفت.

با وجود تلاش مسئولان، قدرت انتشار بالای کرونای انگلیسی و انجام تجمعات چند هزار نفری؛ مهار کرونا را دشوار و تقریبا ناممکن ساخت. به طوری که اکنون ۱۱ شهر استان(بیشترین آمار در کشور) در وضعیت قرمز کرونایی قرار داشته و ظرفیت بیمارستان‌ها در حال تکمیل است.

سید محمد علوی گفت: پیش ازاین وضعیت استان خوزستان از نظر کرونا آبی بود ولی بعدا قرمز شد و وضعیت به گونه ای شد که ۱۱ شهرستان از ۲۳ شهر قرمز کشور در خوزستان واقع شدند .
وی با بیان اینکه علم اپیدمیولوژی به درستی در کشورمان به کار گرفته نشده است گفت: برای کنترل کرونای انگلیسی ابتدا باید مرزهای خوزستان بسته می شد ولی اینگونه نشد و کرونای انگلیسی برای نخستین بار از یک مسافر زن از هلند و برای دومین بار از طریق یک فرد عراقی وارد خوزستان شد.

علوی با اشاره به علائم کرونای انگلیسی گفت: دوره کمون کرونای انگلیسی کوتاه تر است، کشندگی ویروس بیشتر است و سنین پایین تر را نیز درگیر می کند.

نگرانی از پیک جدید کرونا در خوزستان با روشن شدن کولر

مسئله ای که با شروع فصل گرما و روشن شدن کولر در خوزستان به نظر تشدید یافته و تداوم خواهد داشت. محمد اسماعیل مطلق مشاور معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با هشدار این مسئله اظهار داشت: پیک بعدی کرونا با روشن شدن کولرها در خوزستان و حضور اعضای خانواده ها در فضای بسته و بدون تهویه اتفاق می افتد.

مطلق با اظهار نگرانی از افزایش آمار مرگ و میر بیماران کرونایی در خوزستان گفت: مرگ و میرها و تعداد بیماران کرونایی در خوزستان افزایش یافته و تخت های بیمارستانی بیشتری اشغال شده است در صورتی که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نرفتن به مسافرت ها می شد از این روند پیشگیری کرد.

با وجود این شرایط؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در گزارشی به رئیس جمهور که به شکل زنده از صداوسیما پخش می شد، اظهار داشت: انتظار می‌رود در استان خوزستان روند موارد بستری یک هفته دیگر و روند فوت دو سه هفته بعد کاهشی شود.

احتمال خروج خوزستان از پیک کرونا تا نیمه فروردین۱۴۰۰

فرهاد ابول‌نژادیان در ارتباط تصویری رئیس جمهور با بیمارستان رازی اهواز که ۲ فروردین‌ماه انجام شد، اظهار کرد: روند کاهشی بروز بیماری در خوزستان از ۲۷ بهمن‌ماه آغاز شده است.

وی افزود: انتظار می‌رود در استان خوزستان روند موارد بستری یک هفته دیگر و روند فوت دو سه هفته بعد کاهشی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: این وضعیت امیدوارکننده است؛ امیدواریم اگر اتفاق خاصی نیافتد پس از تعطیلات خوزستان از پیک خارج شود.

با اینکه روند کرونا در روزهای اخیر در خوزستان افزایشی شده و بسیاری از بخشهای بیمارستانی بویژه در جنوب استان تکمیل شده است، معلوم نیست یا امکان خروج از پیک کرونا به زودی وجود دارد یا نه؟

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.