کد خبر : 24259
تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 آذر 1399 - 11:48
-

یادداشت ویژه | قوه قضائیه ؛ موثرترین نهاد در امور مدیریتی کشور

یادداشت ویژه | قوه قضائیه ؛ موثرترین نهاد در امور مدیریتی کشور

جا دارد از رئیس قوه قضائیه حجت الاسلام و المسلمین رئیسی که با پیگیری مسئله آبگرفتگی خوزستان و بخصوص شهرستان اهواز توانسته است در راه حذف مدیران نالایق و بی مسئولیت قدم بزرگی بردارد و امید است با ادامه پیگیرهای مستمر این قوه به نتایج مطلوبی که تاثیر آن را بر روند مدیریتی کشور خواهیم دید.

یادداشت ویژه | قوه قضائیه ؛ موثرترین نهاد در امور مدیریتی کشور

 

مدیریت ، یک امر تقریبا هنری است و بررسی اینکه یک مدیر عملکرد مثبتی دارد یا خیر در بسیاری از موارد کوتاه‌مدت امکان‌پذیر نیست . با این وجود در بیشتر موارد ، متر و معیاری که برای بررسی عملکرد مدیران به کار میرود بعنوان یک سرکارگر است . مدیران نیز به ناچار خود را با این نظر بی ارزش و پست تطبیق میدهند و نتیجه کار بازماندن مدیر از وظایف ذاتی خویش است . متاسفانه مدیران اکثر ارگان های دولتی و خدماتی که میتوانند تاثیر بسزایی در بهبود امور اقتصادی و اجتماعی داشته باشند با چنین معیاری وارد سیستم مدیریتی میشوند که ناهنجاری های زیادی را با خود به همراه خواهند داشت . اینجا لازم است بگویم هر مدیر علاوه بر تخصص مدیریتی و شناخت کلیه جوانب ، مستلزم داشتن مسئولیت‌پذیری ذاتی در قبال خدمت به اجتماع است . چرا که ویژگی مسئولیت‌ پذیری یک مدیر را به سوی خدمت به کشور سوق میدهد و کشور را در مسیر پیشرفت قرار میدهد . بدون شک تنها ارگانی که میتواند بر مسئولیت پذیری یک مدیر نظارت داشته باشد و مدیر را مجبور به شناخت موقعیت خود و ایجاد ترس از عملکرد ضعیف در مدیریت کند قوه قضائیه است . چرا که همانطوری که قوه مقننه برای حفظ سلامت و امنیت اجتماع از وقوع جرم یک سری مواد قانونی و ایجاد قوانین و مقررات را ثبت میکند و قوه قضاییه نظارت را برعهده میگیرد و مردم مستلزم رعایت این قوانین هستند پس این قوه میتواند نظارت کامل از اولین روز مدیریتی یک مدیر و ادامه آن تا آخرین روز کاری و سدی برابر مدیریت ناکارآمد و ناهنجاری های مدیریتی باشد .

 

از این رو جا دارد از رئیس قوه قضائیه حجت الاسلام و المسلمین رئیسی که با پیگیری مسئله آبگرفتگی خوزستان و بخصوص شهرستان اهواز توانسته است در راه حذف مدیران نالایق و بی مسئولیت قدم بزرگی بردارد و امید است با ادامه پیگیرهای مستمر این قوه به نتایج مطلوبی که تاثیر آن را بر روند مدیریتی کشور خواهیم دید.

 

 

✍️ به قلم شیخ عباس زهیری ( حقوقدان و فعال اجتماعی)

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.