کد خبر : 23154
تاریخ انتشار : دوشنبه 3 آذر 1399 - 4:48
-

یادداشت ویژه | قطب بندی انتخابات مرحله دوم مدیران مسئول

یادداشت ویژه | قطب بندی انتخابات مرحله دوم مدیران مسئول

یادداشت ویژه | قطب بندی انتخابات مرحله دوم مدیران مسئول مرحله دوم انتخابات برای برگزیدن نماینده ای از میان مدیران مسوول در ۴ آذرماه ۱۳۹۹ از ساعت ۱۰ تا ۱۶ و از طریق سامانه جامع رسانه ها به شکل الکترونیکی برگزار می گردد. در دور اول انتخابات ۲۱۶ کاندیدا از جامعه آماری ۴۰۴۴ نفره واجدین

یادداشت ویژه | قطب بندی انتخابات مرحله دوم مدیران مسئول

مرحله دوم انتخابات برای برگزیدن نماینده ای از میان مدیران مسوول در ۴ آذرماه ۱۳۹۹ از ساعت ۱۰ تا ۱۶ و از طریق سامانه جامع رسانه ها به شکل الکترونیکی برگزار می گردد.

در دور اول انتخابات ۲۱۶ کاندیدا از جامعه آماری ۴۰۴۴ نفره واجدین شرایط ، تایید صلاحیت شده که تا زمان برگزاری در ۲۰ آبان ماه ۱۱۶ نفر باقی ماندند و سایر کاندیداها انصراف دادند.

در انتخابات مرحله اول ۴ گرایش عمده و قطب بندی وجود داشت :

۱) جریان آقای انتظامی نماینده ۸ دور پیاپی مدیران مسوول در هیات نظارت که حول آقای پدرام‌ پاک آیین مدیرمسئول روزنامه اسکناس و مدیرکل مطبوعاتی اسبق اجماع کردند و توانستند رای اکثریت دور اول را به دست بیاورند. ضمن اینکه آقای پاک آیین به نوعی در طیف سیاسی برادران لاریجانی ست و در هنگام تصدی قوا توسط این‌ دو برادر مسوولیت هایی در آن دو قوه داشته است.

۲) جریان اصلاح طلب با دو کاندیدا یعنی مهدی رحمانیان مدیرمسوول روزنامه شرق و احمد حکیمی پور عضو اسبق شورای شهر تهران در انتخابات حضور داشتند که پس از مرحله اول هر دو کاندیدا در اعتراض به مکانیسم برگزاری انتخابات و نابرابر بودن شرایط و حواشی بوجود آمده طی بیانیه هایی انتقادی از ادامه رقابت انصراف دادند.

۳) جریان اصول گرا نیز دو کاندیدای برجسته در انتخابات مرحله اول داشت : بیژن مقدم جهانگیری مدیر مسوول سابق روزنامه جام جم و مدیر سایت الف و حسن کربلایی حاجی اوغلو معاون سابق استان ها در خبرگزاری فارس.

عدم اجماع دو کاندیدای اصلاح طلب و اصول گرا با یکدیگر باعث شد تا دو جریان سیاسی در رقابت با گزینه اجماعی جریان لاریجانی- انتظامی کم بیاورند و نهایتا دو کاندیدای اصول گرا نیز طی بیانیه هایی انتقادی نسبت به دستگاه های نظارتی و شیوه برگزاری از حضور در مرحله دوم کنار کشیدند.

۴) رسانه های محلی کشور نیز دو کاندیدای شاخص در میان گزینه ها داشتند : امید حلالی مدیر سابق خانه مطبوعات ایران و علی اکبر بهبهانی مدیر تعاونی مطبوعات کشور که آرایی هم پوشان در مناطق کشور و علی الخصوص نشریات محلی داشتند که در دور دوم بهبهانی از ادامه رقابت انصراف داد. همچنین بیشتر کاندیداهای مرحله اول از طیف مدیران نشریات محلی نابرخوردار و منتقد بودند که به نوعی رای طیف خود را شکستند.

سمت و سوی غالب دور دوم :
انتخابات دور دوم دو کاندیدای شاخص دارد : پاک آیین و حلالی که اولی می بایست آرای مرحله اول خود را حفظ کند و دومی با توجه به کنار رفتن رقبای نام دار سیاسی با ارائه برنامه و ساز و کار به دنبال ارجحیت دادن گزینش صنفی بر سیاسی ست که اگر بتواند این گفتمان را جا بیندازد می توان شاهد نتیجه ای غیر منتظره بود.

عامل موثر دیگر موضع ۴ کاندیدای شاخص اصلاح طلب و اصول گراست که باید دید در دور دوم به تحریم و کناره گیری از انتخابات می پردازند یا اینکه به کدام کاندیدی رقیب کمک می کنند.

در نهایت باید دید مدیران مسوول رسانه های کشور که اکنون درگیر و دار مشکلات عدیده هستند در واپسین انتخابات مهم قرن ۱۴ هجری شمسی کدام سویه را بر می گزینند : ادامه شرایط موجود ۱۶ ساله و شعار تشکیل نهاد مدیران مسوول با انتخاب پاک آیین یا رفتن به سمت پوست اندازی و تحول صنفی طبق برنامه هایی که حلالی ارائه کرده است؟

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.