کد خبر : 25730
تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 بهمن 1399 - 23:04
-

کانال های روباز فاضلاب در مسجدسلیمان و غفلت مدیریت بحران

کانال های روباز فاضلاب در مسجدسلیمان و غفلت مدیریت بحران

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از عصر اولین ها؛ سقوط یک کودک در کانال روباز فاضلاب در منطقه نفتک روز گذشته حادثه ساز شد. این موضوع در حالی برای دویمن بار طی روزهای اخیر رخ داده که با تلاش یکی از اهالی این حوادث تلفات جانی در پی نداشت. با این حال مشکل

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از عصر اولین ها؛ سقوط یک کودک در کانال روباز فاضلاب در منطقه نفتک روز گذشته حادثه ساز شد. این موضوع در حالی برای دویمن بار طی روزهای اخیر رخ داده که با تلاش یکی از اهالی این حوادث تلفات جانی در پی نداشت. با این حال مشکل قدیمی فاضلاب مسجدسلیمان همچنان ادامه دارد و  شاید عدم راهبرد صحیح مدیریت بحران در مسجدسلیمان و متولیان شبکه فاضلاب در ماههای آتی موجب خواهد شد تا شاید اینگونه حوادث ناگوار تکرار شود.

به گزارش عصر اولین ها، روز گذشته کودکی در کانال روباز فاضلاب در یکی از محلات مسجدسلیمان سقوط کرد. در حادثه قبلی نیز چند روز پیش یک کودک دیگر به داخل کانال فاضلاب افتاده و توسط مادرش نجات داده شده بود.طی حادثه اخیر هر چند کانال عمق زیادی داشت اما خوشبختانه این کودک دچار صدمات جسمی نشده و حال وی مطلوب گزارش شده است. صبح امروز نیز فرماندار مسجدسلیمان به همراه شهردار و رئیس امور آبفا شهرستان از محل سقوط کودک در منطقه نفتک (باشگاه سوارکاران) بازدید نمود. در این بازدید مقرر شد تا لایروبی سراسری مسیل فاضلاب توسط اداره آبفا و کار احداث دیوار حریم این دره توسط شهرداری با همکاری ساکنین این منطقه انجام پذیرد.

صالحی مدیر امور آبفای مسجد سلیمان در گفت و گو با «ایران» تصریح کرد: به لطف خدا هر دو کودک  سالم هستند و امیدواریم با همدلی مسئولان شهرداری و آبفا بار دیگر شاهد چنین اتفاقی نباشیم . وی افزود: البته نمی خواهیم نقایص را به گردن دیگران بیندازیم اما در جایی که این حادثه رخ داده  شهرداری باید بیشتر کار می کرد.وی افزود: مسجد سلیمان شهری است که شبکه فاضلاب آن سنتی و کاملاً فرسوده  است. در سال های گذشته بخشی از این شبکه سنتی که بیشتر روباز است توسط شرکت نفت  و شهرداری و حتی خود مردم ساخته شده است. وی گفت: از حدود دوسال قبل مطالعات برای طرح جامع فاضلاب آغاز شد و در حال حاضر وارد فاز اجرایی شده است. این طرح در ۶ زون به اجرا در خواهد آمد . به گفته وی هم اکنون زون یک این طرح در حال اجرا است که بزودی وارد مرحله اجرایی خواهد شد.

با تمام این تفاسیر باید گفت اگر چه حوادث اخیر تلفات جانی در پی نداشته اما دره ها و کانال های روباز که در محلات مختلف تهدیدی جدی برای سلامت و بهداشت شهروندان تلقی می شوند و امنیت آنان را نیز به مخاطره می اندازند. از این رو انتظار می رود متولیان امر با چاره اندیشی کارشناسی در خصوص مقوله فاضلاب مسجدسلیمان اقدامی جدی انجام دهند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.