کارگاه آموزشی ارزشیابی و بازآموزی دستورالعمل برنامه پیشگیری از تنبلی چشم و غربالگری شنوایی برگزار شد

صبح دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه، کارگاه آموزشی یک روزه «ارزشیابی و بازآموزی دستورالعمل برنامه پیشگیری از تنبلی چشم و غربالگری شنوایی» ویژه کارشناسان پیشگیری از معلولیت های ادارات بهزیستی شهرستان های خوزستان در سالن اجتماعات اداره بهزیستی اهواز برگزار شد. به گزارش روابط عمومی بهزیستی خوزستان در این کارگاه آموزشی که با حضور سرپرست معاونت امور

کد خبر : 58010
تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 خرداد 1403 - 11:45
کارگاه آموزشی ارزشیابی و بازآموزی دستورالعمل برنامه پیشگیری از تنبلی چشم و غربالگری شنوایی برگزار شد

صبح دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه، کارگاه آموزشی یک روزه «ارزشیابی و بازآموزی دستورالعمل برنامه پیشگیری از تنبلی چشم و غربالگری شنوایی» ویژه کارشناسان پیشگیری از معلولیت های ادارات بهزیستی شهرستان های خوزستان در سالن اجتماعات اداره بهزیستی اهواز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی خوزستان در این کارگاه آموزشی که با حضور سرپرست معاونت امور توسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان و کارشناسان استانی و شهرستانی دفاتر پیشگیری از معلولیت های بهزیستی برگزار شد،  عملکرد هریک از شهرستان ها در اجرای دو برنامه فوق مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته و نکات مهم و ضروری دستورالعمل های مربوطه مرور و مورد تاکید قرار گرفت.

صادق خجسته، سرپرست معاونت امور توسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان، با اشاره به غربال شنوایی بیش از ۸۴ هزار نوزاد و غربال بینایی  بیش از ۳۰۶ هزار کودک در سال گذشته گفت: برنامه غربال شنوایی  و برنامه پیشگیری از تنبلی چشم کودکان از جمله برنامه های موفق بهزیستی خوزستان در کاهش بروز معلولیت ها بوده  که این امر جز با  تلاش مستمر و خستگی ناپذیر همکاران استانی و شهرستانی ممکن نمی شد.

گفتنی است در این کارگاه نحوه صحیح معاینات بینایی و ارجاع کودکان مشکوک به مراحل بعدی توسط بینایی سنج همکار در برنامه پیشگیری از تنبلی چشم، آموزش و به سوالات شرکت کنندگان در این خصوص پاسخ داده شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.