کد خبر : 7154
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 آبان 1398 - 1:59
-

چرا نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سایر امور شهرستان دخالت می‌کنند

چرا نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سایر امور شهرستان دخالت می‌کنند

همه ما می دانیم که وظایف ذاتی نمایندگان مجلس بر دو اصل استوار است ، تعیین و نظارت حال سوال اینجاست که چرا بیشترین دغدغه نمایندگان مجلس دخالت در امور اجرایی خصوصاً در شهرستانهاست .!؟ مهم ترین عامل رفتار غیر قانونی و غیر متعارف نمایندگان در شهرستانها ، اتکای آنها به مراکز قدرت ، ثروت

همه ما می دانیم که وظایف ذاتی نمایندگان مجلس بر دو اصل استوار است ، تعیین و نظارت حال سوال اینجاست که چرا بیشترین دغدغه نمایندگان مجلس دخالت در امور اجرایی خصوصاً در شهرستانهاست .!؟

مهم ترین عامل رفتار غیر قانونی و غیر متعارف نمایندگان در شهرستانها ، اتکای آنها به مراکز قدرت ، ثروت و تبلیغات است . از آنجاییکه نمایندگان  بدرستی دریافته اند  که فرآیند انتخاب شدن در شهرستانها با توجه به فقدان احزاب فراگیر و موثر به دست مراکز فوق الاشاره رقم می خورد   منتخبین  مجلس در هر دوره از همان  سال اول  ورود به مجلس ، استراتژی  پیروزی در دوره بعدی  را با مشاوران و حامیان قدرت ، ثروت و تبلیغات خود ترسیم و عملیاتی می کنند .  بنابراین مراکز مذکور به ویژه ” قدرت اجرایی” در پیاده نمودن نقشه راه نمایندگان از اهمیت فراوانی برخوردار است و به همین دلیل  انتظار دارند از سطوح هیات دولت گرفته تا آبدارچی فرمانداری  شهرستان مطیع و فرمانبر آنان باشند .

یکی  دیگر از عوامل موثر در رفتار مداخله جویانه و غیر قانونی نمایندگان در حیطه وظایف قوه مجریه ضعف مدیران بالا دستی ست که عمدتاً در برابر تهدید های نمایندگان  ترجیح می دهند  بجای مقاومت  امتیاز دهند  تا مقامشان را حفظ کنند .!! مثلاً  وقتی می بینند  وزرای دولت  به راحتی مدیران میانی خود را  قربانی حفظ خودشان می کنند، چرا  مدیران استان و بالطبع  مسوولان  شهرستان ها از استراتژی  موفق روسای  بالادست خود پیروی ننمایند!؟ امتیاز دهی مدیران  برای بقا ، امتیاز خواهی و زیاده خواهی.

عامل بسیار موثر و تعیین کننده  دیگر برای حفظ  جایگاه  نمایندگان  در شهرستانها  رضایتمندی  و ادای دین آنها به اسپانسرهای  مالی تبلیغاتی  و اجرایی شان است . زیرا اینگونه  نمایندگان بخوبی می دانند  که  به چه کسانی بدهکارند  و با چه وعده هایی  عناصر قدرت ، ثروت و تبلیغات را پیرامون خود  جمع کرده تا بر کرسی نمایندگان مردم جلوس کنند!!  لذا از دلایل  عمده  دخالت های  نمایندگان  مجلس در عزل و نصب های مدیران به مطالبات اسپانسر های  آنان  خصوصاً حامیان مالی و اجرائی نمایندگان بر می گردد.

البته نقش استانداران و مدیران کل استانها نیز در دخالت دادن نمایندگان در امور اجرائی  را نمی توان نادیده گرفت . اگر استاندار یک استان بدهکار سیاسی  نمایندگان باشد ، بالطبع هیچگاه  مبسوط الید در حوزه تصمیمات  اجرائی نخواهد بود ، زیرا شمشیر برهنه  نمایندگان مداخله جو و مدعی همواره  بالای سر  نماینده عالی دولت خواهد بود و این تهدید  دائمی ثبات مدیریتی استان را متزلزل می نماید .

در همین راستا  مدیران کل استانها نیز هدفی جز بقای خود نداشته  و لاجرم  در بده بستانهای  خود مدیرانِ  شهرستانها را وسیله معاملات  سیاسی شان  با نمایندگان قرا می دهند که این امر  امروز به وضوح در کلیه شهرستانها مشاهده می شود .  بنابراین با توجه به نزدیک بودن انتخابات مجلس  و با لحاظ کردن موارد فوق الذکر  لازم است  استاندار محترم ، معاون سیاسی امنیتی ، فرمانداران شهرستانها ، مدیران کل و روسای  سازمانهای استان  جهت حفظ  حقوق اساسی ملت اقدامات موثر نظارتی و حراستی خود را معمول دارند  تا علاوه بر  قطع کردن دست باندهای ثروت و قدرت از انتساب اتهامات احتمالی  به مدیران دولتی نیز مبنی بر جانبداری  از نمایندگان  تبری جویند . لذا بمنظور پاسداری از حق الناس و نیز خلق حماسه ای دیگر در انتخابات قادم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.