اقتصادی

پیگیری مشکل سرمایه در گردش شرکت های دانش بنیان استان 

برخی از شرکت های دانش بنیان در زمینه های سرمایه در گردش و سرمایه اولیه دچار مشکل هستند. طبعاً بانک ها منابعی در اختیار دارند و باید کمک کنند که از محل تبصره ۱۸ و سایر محل های قانونی تسهیلاتی به این بخش اختصاص دهند.
کد خبر : 59106
تاریخ انتشار : شنبه 26 خرداد 1403 - 9:24
پیگیری مشکل سرمایه در گردش شرکت های دانش بنیان استان 

شبکه خبری خوزستان / مشکل سرمایه در گردش شرکت های دانش بنیان استان پیگیری می شود.

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از روابط عمومی استانداری خوزستان، نشست پیگیری مشکلات شرکت های دانش بنیان روز یکشنبه ۲۰ خردادماه به ریاست علی ‌اکبر حسینی‌ محراب، استاندار خوزستان برگزار شد.

استاندار خوزستان در پایان این نشست با بیان اینکه اراده همه ما رفع موانع شرکت های دانش بنیان است چرا که رشد و پیشرفت استان منوط به حل مشکلات آنهاست گفت: در جلسه امروز مباحث مختلفی مطرح شد. برخی از شرکت های دانش بنیان در زمینه های سرمایه در گردش و سرمایه اولیه دچار مشکل هستند. طبعاً بانک ها منابعی در اختیار دارند و باید کمک کنند که از محل تبصره ۱۸ و سایر محل های قانونی تسهیلاتی به این بخش اختصاص دهند.

وی افزود: همچنین صندوق های پیشرفت و فناوری، تعاون و کارآفرینی و امید قصد کمک به این حوزه را دارند که انشاالله سرمایه در گردش این شرکت ها به سرعت تامین شود.

حسینی محراب اظهار داشت: دستور کار دیگر جلسه امروز در رابطه با معافیت مالیاتی بود که تاکید شد موانع مربوطه در این زمینه رفع شود. بر اساس قانون فناوری شرکت های بزرگ استان می توانند از محل مالیات خود صندوق مشترکی جهت سرمایه گذاری در برنامه های دانش بنیان راه اندازی کنند و این کار می تواند به عنوان مالیات آنها لحاظ شود که امکان خوبی است که همه شرکت ها می توانند در آن ورود کنند. ضمن اینکه تاکید ما بر این است که خریدهای صنایع بزرگ در مورد محصولاتی که توسط شرکت های دانش بنیان درون استان تولید میشود از داخل استان انجام شود.

استاندار خوزستان عنوان کرد: امیدواریم با تمهیدات صورت گرفته شاهد حرکتی نو و ثمربخش در زمینه شرکت های دانش بنیان باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.