کد خبر : 27738
تاریخ انتشار : جمعه 17 اردیبهشت 1400 - 21:01
-

پیام تبریک دبیر هیئت ورزش بیماران خاص و پیوند اعضای مسجدسلیمان به مناسبت روز جهانی بیماری های خاص

پیام تبریک دبیر هیئت ورزش بیماران خاص و پیوند اعضای مسجدسلیمان به مناسبت روز جهانی بیماری های خاص
رهام طهماسبی بیرگانی ، دبیر هيئت ورزش بیماران خاص و پیوند اعضای شهرستان مسجدسلیمان در پیامی فرارسیدن روز جهانی بیماری های خاص را گرامی داشت.

متن پیام به شرح زیر است :

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

۱۸ اردیبهشت را روز جهانی تالاسمی و بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج نامیده‌اند. بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج به آن دسته از بیماری‌هایی گفته می‌شود که در جامعه عمومیت نداشته و برای درمان آنها شرایطی ویژه‌ای باید فراهم شود. در واقع این بیماری‌ها درمان دائمی ندارند و فرد تا آخر عمر این بیماری ها را خواهد داشت.

براساس تعریف وزارت بهداشت، چهار بیماری تالاسمی، هموفیلی، دیالیز و ام اس در زمره بیماران خاص قرار می‌گیرند و درمان این بیماری‌ها به عنوان درمان‌های صعب العلاج به حساب می آید و بیماری‌های سرطان، ام اس، پیوند کلیه، دیابت، اوتیسم، ای بی را نیز جزو بیماری‌های‌ صعب العلاج دسته‌بندی می‌کنند.

 

 

هیئت ورزش بیماران خاص و پیوند اعضای شهرستان مسجدسلیمان علاوه بر اجرای رسالت خود و فعالیت در زمینه رشد و ارتقاع سطح ورزش در بین ورزشکاران بیماران خاص شهرستان مسجدسلیمان، همواره تلاش بر این داشته تا در راستای حل مشکلات بیماران خاص شهرستان مسجدسلیمان در سایر زمینه های بهداشتی، دارویی و … گام بردارد.

 

 

لذا بر خود تکلیف دانسته با فرارسیدن هجدهم اردیبهشت روز جهانی بیماری های خاص و صعب العلاج ، این روز را به محضر همه بیماران خاص شهرستان مسجدسلیمان تبریک عرض کنم و از درگاه خداوند متعال برای این عزیزان و کلیه جامعه بیماران خاص کشور تندرستی و طول عمر با عزت توأم با توفیقات روزافزون مسئلت نمایم.

 

 

رهام طهماسبی بیرگانی

دبیر هیئت ورزش بیماران خاص و پیوند اعضای شهرستان مسجدسلیمان

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.