لالی تایمز

پایش آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در لالی

مهدی زمانپور رئیس اداره حفاظت محیط زیست لالی از پایش مشترک بیماری فوق حاد پرندگان توسط ادارات محیط زیست و دامپزشکی خبر داد.   به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از لالی تایمز؛ مهدی زمانپور رئیس اداره حفاظت محیط زیست لالی در این خصوص بیان کرد: به منظور بررسی وضعیت بیماری آنفلوانزای پرندگان، با

کد خبر : 32020
تاریخ انتشار : یکشنبه 30 آبان 1400 - 18:23
پایش آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در لالی

مهدی زمانپور رئیس اداره حفاظت محیط زیست لالی از پایش مشترک بیماری فوق حاد پرندگان توسط ادارات محیط زیست و دامپزشکی خبر داد.

 

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از لالی تایمز؛ مهدی زمانپور رئیس اداره حفاظت محیط زیست لالی در این خصوص بیان کرد: به منظور بررسی وضعیت بیماری آنفلوانزای پرندگان، با توجه به آغاز فصل مهاجرت پرندگان آبزی و کنار آبزی و اهمیت پایش و کنترل بیماری آنفلوانزای پرندگان از سطح دریاچه گتوند و سایر منابع آبی شهرستان لالی با مشارکت اداره دامپزشکی شهرستان لالی بازدید بعمل آمد.

زمانپور افزود: در این پایش بررسی سلامت پرندگان بومی و مهاجر،آبزی و کنار آبزی و وجود تلفات غیرعادی مورد بررسی قرار گرفت و خوشبختانه هیچ گونه مورد مشکوکی از این بیماری مشاهده نشد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لالی اضافه کرد: آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان یکی از بیماری های به شدت واگیر و کشنده در پرندگان و مشترک بین پرندگان و انسان است که ویروس این بیماری می تواند عفونت حاد تنفسی در انسان به وجود آورده و بسیار حاد و کشنده ظاهر شود ، از طرفی احتمال نوترکیبی این ویروس با ویروس آنفلوآنزای انسانی وجود داشته و در صورت وقوع این پدیده قدرت همه گیری و خطرناکی آن تقویت خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.