کد خبر : 15105
تاریخ انتشار : جمعه 5 اردیبهشت 1399 - 20:33
-

ویژه | کدام دستور مهم رهبرانقلاب در بین اخبار کرونا گم شد؟

ویژه | کدام دستور مهم رهبرانقلاب در بین اخبار کرونا گم شد؟

ویژه | کدام دستور مهم رهبرانقلاب در بین اخبار کرونا گم شد؟   شبکه خبری خوزستان به نقل از جهان نیوز، حسین خان بابازاده: چند روز پیش خبر مهمی از زبان آیت الله رئیسی بیان شد که متاسفانه در میانه اخبار داغ مرتبط با کرونا کمتر مورد توجه قرار گرفت. خبر این بود: «با امر رهبر معظم

ویژه | کدام دستور مهم رهبرانقلاب در بین اخبار کرونا گم شد؟

 

شبکه خبری خوزستان به نقل از جهان نیوز، حسین خان بابازاده: چند روز پیش خبر مهمی از زبان آیت الله رئیسی بیان شد که متاسفانه در میانه اخبار داغ مرتبط با کرونا کمتر مورد توجه قرار گرفت. خبر این بود: «با امر رهبر معظم انقلاب و اقدام بنیاد مستضعفان دهها هزار خانواده نیازمند زندانیان مورد حمایت معیشتی قرار می گیرند. مجرمان زندانی مجازات می شوند اما خانواده های آنها باید مشمول کمک های مومنانه قرار گیرند». پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان چند روز بعد، در خصوص همین خبر گفت: «بر اساس تعامل با رئیس قوه قضائیه و سازمان امور زندان‌ها، کارت هدیه به ۳۸ هزار زندانی نیازمند با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان از هفته گذشته توزیع شده و در حال اجراست».

باید گفت که در بازه زمانی دو ماهه گذشته و میدان داری ویروس کرونا، کم نبودند اخباری که هرکدامشان برای ماه ها و حتی سال ها افتخار به نظام جمهوری اسلامی و زندگی در سایه این پرچم کافی باشد. خصوصا در بزنگاهی که اوضاع غربی های مدعی نظم، پیشرفت و حقوق بشر به طرز فاجعه باری رنگ باخته و طرفداران انها را اصطلاحا لال کرده است.

همان ابتدای جولان کرونا بود که رهبرانقلاب ضمن روحیه بخشی به مردم، تمامی دستگاه های مرتبط با دفتر رهبری را برای کمک به مردم در این بیماری فراگیر بسیج کردند. اما این خبر که از دل صحبت های رئیس قوه قضائیه بیرون آمد و با توضیحات فتاح تکمیل شد را شاید بتوان از قله های افتخار ایران اسلامی دانست.

مسئولان امر جدای از رفتار قابل تقدیر در اعطای مرخصی های ویژه کرونایی، از اوضاع معیشتی خانواده زندانیان غافل نشدند. فی الواقع همان نظامی که در دستگاه قضایی خود افرادی را به واسطه ادله موجود در پرونده مجرم تشخیص داده است، از تنگی معیشت خانواده آنها که سرپرست خانوارشان در زندان است، غافل نشده و برای آنها در آستانه رمضان کمک های حمایتی در نظر گرفتند. به عبارت دیگر، نظام اسلامی بر خود لازم دیده که حتی برای خانواده مجرمی که خود مسئول خانواده به نوعی باعث ایجاد زحمت و هزینه شده است، هزینه دیگری پرداخت کند تا آن خانواده، خصوصا در این دوران فشار اقتصادی در تنگنای مضاعف قرار نگیرد. شاید تنها مرور خبر «استفاده آمریکا از زندانیان برای دفع اموات کرونایی» اختلاف از زمین تا آسمان را به طور کامل نشان دهد.

در همین موضوع مقایسه ایران و سایر کشورها در رفتار با زندانیان، غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری روز سه شنبه خود به ماجرای مرخصی های ویژه کرونا اشاره کرد و گفت: «اقدامات ایران در سلامت زندانیان و امنیت زندانیان و اعطای مرخصی الگوی نمونه و برجسته است. خوب است این آقای به اصطلاح گزارشگر حقوق بشر گزارش دهد که در کشورهایی که کرونا بیشتر شیوع داشته است در مورد زندانیان چه کردند، هیچ گزارشی از کشورهای مدعی نشنیدیم آن وقت به ما می گویند عملکرد خوبی نداشته ایم، کارنامه شما کجاست؟ ما اخبار وحشتناکی از زندانهای این کشورهای مدعی می شنویم که نتوانستند شیوع کرونا را در میان زندانیان‌شان مهار کنند در حالی که ما دستگاه عدالتیم و فرقی بین اقلیت‌ها نگذاشتیم و حتی بیش از هزار نفر تبعه بیگانه را به مرخصی فرستادیم».

جدای از موضوع بسیار مهم کمک رسانی به خانواده زندانیان نیازمند، اما فتاح در نشست خبری خود آمارهای قابل تقدیر دیگری هم بیان کرد که متاسفانه آن اخبار هم آن چنان که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفت. فتاح گفت: «۱۶۰ میلیارد تومان به کمیته امداد و ۴۶ میلیارد تومان به بهزیستی پرداخت کردیم و همچنین ۵ میلیارد تومان به صورت جداگانه برای کودکان کار اختصاص داده‌ایم. ۱۳ میلیارد تومان طی سه مرحله به صورت کارت هدیه در اختیار شهرداری تهران قرار گرفته تا میان کارکنان پسماند، بهشت زهرا، دست فروشان و زنان سرپرست خانوار پرداخت شود».

این رویه لطیفانه دستگاه قضا، جهاد بی وقفه نیروهای مسلح، اقدامات قابل تقدیر ستاد اجرایی فرمان امام نظیر ایجاد کارگاه تولید ماسک با ظرفیت چهار میلیون در روز، میدان داری آستان قدس رضوی در تامین ملزومات مقابله با کرونا و پرداخت های ویژه بنیاد مستضعفان، همه در حالی صورت می گیرد که از همان ابتدای جولان کرونا برخی کاسبان کرونا، مدعیان اصلاح طلبی و ضدانقلاب خارج نشین تمایلی به رویت حجم فعالیت های عظیم دستگاه های زیرمجموعه دفتر رهبری نداشتند و دوست داشتند در را بر همان پاشنه لجن پراکنی بچرخانند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.