کد خبر : 12490
تاریخ انتشار : شنبه 10 اسفند 1398 - 13:02
-

ویژه و مهم | اردوغان نمی‌تواند در زمین ادلب بازی کند

ویژه و مهم | اردوغان نمی‌تواند در زمین ادلب بازی کند

ویژه و مهم | اردوغان نمی‌تواند در زمین ادلب بازی کند     دولت ترکیه دیشب با بخش کوچکی از پیامدهای حضور متجاوزانه خود در ادلب مواجه شد . اردوغان که بلندپروازی‌هایش کار دستش داده است نمی‌تواند از حضور نیروهای تحت امر خود در ادلب به عنوان ابزاری برای بازی و حضور در معادلات منطقه

ویژه و مهم | اردوغان نمی‌تواند در زمین ادلب بازی کند

 

 

دولت ترکیه دیشب با بخش کوچکی از پیامدهای حضور متجاوزانه خود در ادلب مواجه شد . اردوغان که بلندپروازی‌هایش کار دستش داده است نمی‌تواند از حضور نیروهای تحت امر خود در ادلب به عنوان ابزاری برای بازی و حضور در معادلات منطقه خاورمیانه بهره گیرد و از آن به عنوان یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای سیاست خارجی خود یاد کند!

پایان بحران سوریه از گذرگاه آزادسازی ادلب می‌گذرد ؛ به عبارتی نبرد ادلب که بزرگ‌ترین کانون تجمع نیروهای گوناگون تروریستی در جهان شناخته می‌شود و بخش عمده‌ای از آن‌ها از جمله هیات تحریر الشام که متشکل از ده‌ها گروهک تروریستی است و تحت حمایت ترکیه است، نبرد آخرالزمانی در سرزمین شام است و در صورت آزادسازی کامل، منجر به احیای حاکمیت دولت دمشق بر کل سرزمین سوریه خواهد شد.

آن‌گونه که تحولات میدانی و سیاسی هفته‌های اخیر پیرامون ادلب نشان داده است ، دولت سوریه عزم خود را جزم کرده است تا این منطقه استراتژیکی آزاد شود . به زودی تمام ۱۲ پست دیده‌بانی ترکیه از ادلب نیز برچیده خواهد شد و اردوغان نیز به خوبی متوجه محاسبات_اشتباه خود در میدان نبرد ادلب خواهد شد.

ظاهرا اردوغان که در دوران نوجوانی و جوانی سودای فوتبالیست شدن را در سر داشت و به عنوان یک بازیکن آماتور حضور در تیم‌های فوتبال سطح پایین را تجربه کرده بود، به نظر می‌رسد در عرصه سیاست خارجی نیز می‌خواهد یک بازیکن_حرفه‌ای شود. غافل از اینکه میدان بازی خاورمیانه و سوریه میدانی بسیار پیچیده و تو در تو است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.