کد خبر : 32035
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 آذر 1400 - 6:41
-

ویژه و مهم

جواد الهایی سحر

وقتی دغدغه مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بجای رسیدگی به مشکلات اجتماعی، تعطیلی خانه سمن هاست

وقتی دغدغه مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بجای رسیدگی به مشکلات اجتماعی، تعطیلی خانه سمن هاست
از دکتر خلیلیان استاندار خوزستان درخواست داریم با جایگزینی یک فرد اجتماع محور ، مثبت گرا و همه جانبه نگر درد و تنش های اجتماعی مردم را کاهش دهد.

 

جامعه ما به عنوان جامعه ی در حال گذرا بسیار نامتعادل و بحران زاست. ما همه روزه شاهد ارتکاب رفتارهای خشونت آمیز در سطح فردی و اجتماعی هستیم. افزایش نرخ قتل، ضرب و جرح، تجاوز، نزاع، درگیری های قومی و مذهبی و شورش های اجتماعی همگی نشان دهنده این هستند که سطح گرایش به خشونت همه روزه در حال افزایش است. امنیت در شالوده بندی حیات آدمی نقش اساسی داشته و با تمام حوزه های فعال زندگی سر و کار دارد و تار و پود هستی با آن درهم تنیده است. اهمیت امنیت فردی و جمعی لزوم مشارکت و همکاری مردم را طلب می کند. در این میان سازمان های مردم نهاد تاثیرات بسزایی بر جامعه می گذارند که یکی از مصداق های مهم آن تاثیرگذاری آنها بر امنیت محله و کاهش خشونت های اجتماعی می باشد. مشارکت مردم در سازمان های مردم نهاد موجب افزایش و ارتقاء سطح آگاهی های اجتماعی می گردد و ثانیا این مشارکت باعث اجتماعی شدن و فرهنگ پذیری انسان ها گردیده است.

 

عضویت افراد و به ویژه جوانان در سازمان های مردم نهادی که بر اساس ضوابط مشخص تشکیل شده باشند، می تواند از جمله عوامل پیشگیری کننده از بزهکاری ها و آسیب های اجتماعی بوده و موجب ارتقاء سطح امنیت فرد و متعاقب آن جامعه گردد از این رو پرداختن به این مهم می تواند در دستور کار هر دولتی که به دنبال ایجاد امنیت برای مردم است قرار بگیرد.

 

از طرفی خانه سمن ها در هر استانی مأمن و پیشتیبان سمن ها در استان است متاسفانه مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی خوزستان از بازماندگان دولت فشل گذشته بنای نابودی سمن ها را درپیش گرفته و از وقتی که صندلی مدیریت اجتماعی را تصاحب نموده تا کنون جلسات مشورت و راهکارهای سمن های استان در خصوص موضوعات مختلفی همچون محیط زیست و منابع طبیعی، امدادی رفاه اجتماعی مذهبی و خیریه فرهنگ سازی حذف خشونت از جامعه حقوق بشر توسعه و علم و تکنولوژی هنر حرفه ها مطبوعات و… را کنار گذاشته بماند دیروز خود شخصا (بدور از شان و‌ جایگاه مدیر دولتی) به خانه سمن ها مراجعه کرده و خواستار بی دلیل تخلیه خانه تشکل های مردم نهاد استان شده است خانه ای که ماوا و پشتیبان فعالیتهای مردمی بوده و در اکثر بحرانها ، فعالانه عمل نموده و زبانزد استان و کشور هست . ظاهرا دغدغه ایشان بجای رسیدگی به مشکلات اجتماعی فقط تعطیلی خانه سمن هاست.

فعالان محیط زیست به همراه سمن های دیگر استان ضمن محکوم کردن حرکات موسوی مدیرکل امور اجتماعی استانداری خواستار جایگزینی این مدیریت با یک فرد انقلابی ، کارآمد ، پرتلاش و آینده نگر و تعاملگر با سمن های استان خوزستان هستیم.

ناکارآمدی در مدیریت اجتماعی و فرهنگی استان تبعات و هنجارهای اجتماعی زیادی برای خوزستان بدنبال دارد لذا از آقای دکتر خلیلیان استاندار خوزستان درخواست داریم با جایگزینی یک فرد اجتماع محور ، مثبت گرا و همه جانبه نگر درد و تنش های اجتماعی مردم را کاهش دهد.

✍🏻جواد الهایی سحر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.