کد خبر : 35362
تاریخ انتشار : یکشنبه 15 خرداد 1401 - 6:55
-

سید ابوالفضل حسینی

سید ابوالفضل حسینی

هشدار | مردم تب کریمه کنگو را جدی بگیرند

هشدار | مردم تب کریمه کنگو را جدی بگیرند
رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر با اشاره به شیوع تب کریمه کنگو در کشور تاکید کرد : مردم تب کریمه کنگو را جدی بگیرند و هشدارهای لازم را رعایت نمایند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر تاکید کرد : مردم تب کریمه کنگو را جدی بگیرند.

شبکه خبری خوزستان | رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر با اشاره به شیوع تب کریمه کنگو در کشور تاکید کرد : مردم تب کریمه کنگو را جدی بگیرند و هشدارهای لازم را رعایت نمایند.

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از وبدا شوشتر؛ دکتر مجتبی کلانتر اظهار کرد: تب کریمه کنگو (CCHF) یک نوع بیماری مشترک بین حیوان و انسان است که به صورت ناگهانی شروع می شود. و بیشترین علت آن، تماس با دام یا مصرف گوشت های آلوده حاصل از ذبح دامهای غیر مجاز می باشد.

وی افزود: در بسیاری از مواقع این بیماری از طریق نیش کنه‌های آلوده به انسان منتقل می‌شود. اما در برخی دیگر هنگام ذبح حیوان ممکن است این بیماری به افراد منتقل و در بین سایرین پخش شود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر با بیان اینکه مردم باید تب کریمه کنگو را جدی بگیرند و هشدارها را رعایت کنند تاکید کرد: شهروندان حتماً از مراکز مجاز، گوشت قرمز مورد نیاز خود را تهیه نموده و از تهیه گوشت دام و سایر محصولات دامی همچون جگر از کنار جاده‌ها و معابر خودداری شود.

وی ادامه داد: ذبح دام حتما باید در کشتارگاه‌ها انجام شود، زیرا که در تمامی کشتارگاه‌های مجاز، دامپزشکان حضور دارند و دام قبل و بعد از ذبح بررسی و معاینه می‌ شود.

دکتر کلانتر در پایان یادآور شد: افرادی هم که ذبح دام را انجام می دهند، باید تمام موارد حفاظت فردی نظیر استفاده از ماسک، دستکش و شست و شوی محل جاری شدن خون دام ذبح شده را رعایت نمایند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.