کد خبر : 16650
تاریخ انتشار : شنبه 17 خرداد 1399 - 18:33
-

نگاهی به پروژه های نیمه تمام و تعطیل در شهرستان لالی

نگاهی به پروژه های نیمه تمام و تعطیل در شهرستان لالی

شبکه خبری خوزستان// ایمان کاهکش: شهرستان لالی از جمله مناطق کمتربرخوردار استان خوزستان می باشد که طی چند دهه اخیر رشد و توسعه زیرساخت ها در آن به کندی انجام پذیرفته است. این موضوع موجب گردیده تا نارضایتی شهروندان نسبت به مسئولین استانی و نمایندگان مردم در مجلس پیرامون بسیاری خدمات و امکانات اولیه شهری

شبکه خبری خوزستان// ایمان کاهکش: شهرستان لالی از جمله مناطق کمتربرخوردار استان خوزستان می باشد که طی چند دهه اخیر رشد و توسعه زیرساخت ها در آن به کندی انجام پذیرفته است. این موضوع موجب گردیده تا نارضایتی شهروندان نسبت به مسئولین استانی و نمایندگان مردم در مجلس پیرامون بسیاری خدمات و امکانات اولیه شهری شدت یابد. در ذیل بخشی از پروژه ها و اقدامات نیمه تمام و تعطیل در شهرستان لالی مورد اشاره قرار خواهند گرفت:

پروژه آبرسانی به شهرستان لالی از جمله مطالبات اصلی مردم لالی بوده که پس از پیشرفت ۵۰ درصدی بصورت نیمه تمام باقی مانده است. این پروژه برای تکمیل نیازمند تخصیص اعتبارات منطقه ای است تا پس از بهره برداری بخش عمده ای از مشکلات آب شرب شهرستان برطرف گردد.

آبیاری دشت هارکله و دشت لالی از جمله پروژه هایی است که عملیات اجرایی آن در اواخر سال ۹۷ با حضور وزیر نیرو آغاز شد. هدف از اجرای این طرح، تامین و انتقال آب برای آبیاری۶۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی مجاور شهر لالی است. این پروژه قرار بود تا پایان سال ۹۸ به بهره برداری برسد اما کندی روند پیشرفت پروژه وعدم جذب اعتبارات موجب شد تا زمان خاتمه آن در هاله ای از ابهام قرار گیرد.

پروژه احداث سد تراز لالی از دیگر پروژه هایی است که با حضور وزیر نیرو کلنگ آن به زمین زده شد. اعتبار اولیه این سد ۶۵ میلیارد تومان و زمان بهره برداری از بخش اول این طرح، ۳۶ ماه پس از انعقاد قرارداد برآورد شده است. هر چند که عملیات اجرایی این پروژه در حد تجهیز کارگاه و مراحل اولیه باقی ماند و از زمان ادامه روند آن خبری در دست نیست.

پل ارتباطی به اندیکا (پل شور) از جمله مواردی است که در صورت احداث آن بخش عمده ای از حوادث کاهش خواهد یافت. پل کنونی این منطقه با حدود ۶۰ سال قدمت همچنان تنها پل ارتباطی شهرستان​ های لالی و اندیکا به شمار می رود.

جاده ارتباطی لالی به اندیکا نیازمند اجرای روکش آسفالت خواهد بود تا ضمن بهسازی این مسیر مواصلاتی و ایمن سازی بخشی از مسیر خطرناک این جاده، ارتباطات بین این دو شهرستان توسعه یابد.

چهار خطه کردن جاده لالی به مسجدسلیمان از جمله مواردی بود که ظاهری نماینده مردم شهرستان در اواخر سال ۹۷ از پیگیری آن سخن گفته بود. پروژه ای که با تحقق آن سلامت بیشتر مسافران لالی به مسجدسلیمان تأمین خواهد شد.

احداث سیل بند در روستاهایی که در مسیر رود خانه های فصلی قرار دارند و احداث کانال برای دفع آب های سطحی در این مناطق از حمله نیازهای اساسی این مناطق می باشد. موضوعی که همواره مورد کم توجهی قرار گرفته و مناطق روستایی شهرستان لالی همچنان در انتظار اجرای عملیات بهسازی و توسعه این مناطق هستند.

احداث سایت آبی تفریحی گردشگری در حوزه آبگیر سد لالی با توجه به قابلیت‎ها و ظرفیت‎های موجود موجب رونق گردشگری در منطقه خواهد شد. این پروژه از اوایل سال ۹۶ در مرحله مطالعات و صدور مجوز قرار گرفته تا عملیات اجرایی آن پس از طی مراحل مورد نظر آغاز شود.

بهسازی و نوسازی مدارس مناطق شهری،روستایی و عشایری از مهمترین دغدغه های خانوارهای شهرستان لالی برای ادامه تحصیل فرزندانشان می باشد. همچنین بسیاری از این مدارس با کمبود تجهیزات و امکانات روبرو هستند و رفع این چالش ها می تواند زمینه پیشرفت آموزشی لالی نشینان را فراهم سازد.

تأمین آب شرب مناطق عشایری و روستایی از دیگر مشکلات این مناطق به شمار می رود که علیرغم بازدیدهای متعدد مسئولین و اطلاع از این موضوع همچنان مورد غفلت واقع شده است. گفتنی است هم اکنون آبرسانی به بخش عمده ای از روستائیان و عشایر مناطق مختلف لالی با تانکر انجام می گیرد.

 گازرسانی به روستاهای بخش حتی و مرکزی لالی مطابق برنامه تعیین شده قرار بود تا پایان سال ۹۸ خاتمه یاید. در بخش حتی که جمعیتی بیش از یازده هزار نفر و بالغ بر یکصد روستا قرار دارند مراکز اداری، آموزشی ، مسکونی ، تجاری و تولیدی همچنان از نعمت گاز محروم هستند و تاکنون اقدام عملی برای رفع این مشکل انجام نگرفته است .

احداث فیبر نوری جهت مرکز بخش حتی (تراز)  از جمله طرح های در دست اقدام حوزه مخابراتی لالی است که با اجرای آن ارتباطات در شهرستان توسعه خواهد یافت. عملیات اجرایی این طرح طی سال جاری انجام خواهد گرفت.

بهسازی ورزشگاه شهدای لالی و تکمیل دیوار محدوده آن بهمراه احداث زمین ورزشی بخش تراز از جمله پروژه های حوزه ورزش شهرستان به شمار می رود که نیازمند تأمین اعتبار است. علاوه بر این راه اندازی دو چمن روستایی دیگر به رشد و توسعه ورزش لالی کمک شایانی خواهد نمود.

بهره برداری از ساختمان اداره ثبت اسناد و املاک لالی می تواند بخش عمده ای از مراجعات مردمی در این حوزه را سازماندهی نماید. علاوه بر این انجام امورات مربوط به ثبت در شهرستان موجب خواهد شد تا این خدمات رضایتمندی بیشتری در سطح شهروندان ایجاد نماید.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.