کد خبر : 4486
تاریخ انتشار : دوشنبه 18 شهریور 1398 - 15:54
-

نمایندگان مجلس:امشب همان شبی است که حسین ع خطاب به یارانش فرمودند:اگر دینی بر گردن خود دارید بروید ادا کنید چراکه فردا شهادت نصیب ما خواهد بود

نمایندگان مجلس:امشب همان شبی است که حسین ع خطاب به یارانش فرمودند:اگر دینی بر گردن خود دارید بروید ادا کنید چراکه فردا شهادت نصیب ما خواهد بود

حادثه ی کربلا تنها داستانی تراژدیک و مملو از غم واندوه نیست بلکه داستانی غنی از پند و اندرزهای مختلف و درس های عبرتی برای ماست. و هر لحظه از آن واقعه درسی از اخلاق،و زندگی آنوماتوپیک یا همان زندگی هموزن زندگی در مدینه فاضله است. این سخن امام حسین ع تنها مختص یارانش در

حادثه ی کربلا تنها داستانی تراژدیک و مملو از غم واندوه نیست بلکه داستانی غنی از پند و اندرزهای مختلف و درس های عبرتی برای ماست. و هر لحظه از آن واقعه درسی از اخلاق،و زندگی آنوماتوپیک یا همان زندگی هموزن زندگی در مدینه فاضله است.
این سخن امام حسین ع تنها مختص یارانش در آن زمان نیست. بلکه خطاب به آنهایی است که خود را حسینی و علوی میپندارند. این سخن حسین ع شامل نمایندگان مجلسی است که حق الناسی بسیار زیادی برگردن دارند. سنگین ترین آن حق معلولانی است که در لایحه معلولان سال ۹۶ و۹۷ تصویب کرده اما اعمال نکرده اند.
قشر معلول شمارا نخواهند بخشیدوحلال نخواهند کرد..
شاید از خدا طلب بخشش کنید ااما یقین بدانید که بخششی در کار نیست . مثل ان می ماند که وقتی حسین ع را کشته ایم وبهشت وجهنم در کار باشد از خدا طلب حلالیت می نماییم….

حقوق مارا ضایع کرده اید ده ها جوان را به مرگ رسانده اید
حقوق نجومی شما همان حقوق عبیدالله ابن زیاد است تا مردم را اواره کنید یاران حسین و شیعه علی را سرنگون کنید وبی تفاوت مرگ و خودکشی انها باشید فقر را به انها تحمیل کنید.
فریاد زدن نام “حسین” در این زمانه آسان است اما رفتن به راه او تاوان دارد برای همین بسیاری از ما ترجیح می دهیم به “پوسته” محرم که همان مراسم شیک و پیک و مجلل و نذری های پرچرب مشغول شویم. کربلا را چند بار شخم زده اند و بر آن اسب تاخته اند تا نشانی از حسین بن علی و یارانش نمانَد. اما اتفاقا” نام و نشان کسانی که این کار را کردند در روزگار گُم شد چرا که هیچ قدرتی قادر به خاموش کردن شعله های آزادی، شجاعت و جوانمردی نیست.

در طرف دیگر قضیه این ما هستیم که️ اگر از ترس در مقابل ظلم لال می شویم و اجازه می دهیم مظلوم قربانی شود و برای منفعت دو روزه دنیا مقابل ظالم سر خم می کنیم یا برایش سوت و کف می زنیم، ما چیزی از قیام فداکارانه امام حسین(ع) نیاموخته ایم، تنها مُحرمی دیگر را به عنوان یک نذری چشنده حرفه ای هدر داده ایم.

کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا … یا حسین…

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.