کد خبر : 23847
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 آذر 1399 - 22:19
-

نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی: سازمان امور مالیاتی کشور از حوزه انتخابیه مسجدسلیمان حمایت کند

نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی: سازمان امور مالیاتی کشور از حوزه انتخابیه مسجدسلیمان حمایت کند

ورناصری با بیان اینکه بیش از سه میلیارد بشکه نفت از مسجدسلیمان استحصال و به اقتصاد کشور تزریق می‌شود گفت: با وجود همکاری اداره اقتصاد استان اما با مشکلات زیادی رو به رو هستیم که حمایت ویژه سازمان امور مالیاتی کشور را می‌طلبد.

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از خبر روز؛

«علیرضا ورناصری» ظهر امروز (دوشنبه ۱۷ آذر) در نشست بررسی مشکلات اقتصادی شهرستان مسجدسلیمان و اندیکا با بیان اینکه در حوزه ای که خدمتگزار مردم هستیم از چهار هزار روستای استان خوزستان یک هزار و ۲۶۵ روستا در حوزه انتخابیه مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و هفتکل می‌باشد، اظهار کرد: در مجموع هشت شهر با چهار شهرستان و جمعیت ثابت ۳۰۰ هزار نفر و در حدود هفت ماه از سال میزبان حدود ۳۴۰ هزار خانواده عشایری از هفت استان هستیم.

نماینده مردم مسجدسلیمان، هفتکل، لالی و اندیکا در مجلس شورای اسلامی افزود: شاخص‌های توسعه همه بخش ها در حوزه انتخابیه به دلایل مختلف جزء پایین ترین ها در سطح کشور است و از نظر توسعه، وضعیت روبه راهی نداریم و در بخش های مختلف از جمله آموزش، درمان، اقتصاد، معیشت و راه با مشکلات بسیاری مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه بیش از سه میلیارد بشکه نفت از مسجدسلیمان استحصال و به اقتصاد کشور تزریق می‌شود که البته باعث افتخار است تصریح کرد: این منطقه بیش از ۱۱۰ سال در اقتصاد کشور نقش آفرینی داشته پس نباید فراموش کرد که این شهرستان صاحبخانه ای به اسم مردم دارد که وضعیت خوبی ندارند که زیبنده نظام جمهوری اسلامی ایران نیست تا این شهرستان چنین شاخص هایی داشته باشد.

ورناصری بازخورد ندیدن ها را باعث جایگاه های اول این شهرستان در کشور در شاخص خودکشی دانست و اضافه کرد: در شاخص بیکاری نیز ۴۳.۷ درصد اصلا آمار خوبی نیست.

وی با تاکید بر اینکه امروز وظیفه داریم تا به داد مردم برسیم بیان کرد: اینجا پرآب ترین نقطه در کشور است ولی متأسفانه نفت و سایر استعدادها و ظرفیت های منطقه به چشم هیچ برنامه ریزی در این ۴۰ سال نیامده است.

ورناصری در خصوص شهرستان اندیکا عنوان کرد: اندیکا تنها شهرستانی است که بانک در مرکز شهرستان ندارند و برای پرداخت قبوض و مسائل مالی مردم از مرکز شهرستان باید به مسجدسلیمان مراجعه کنند.

وی با اشاره به اداره مالیاتی هفتکل که حدود ۶۵ سال از راه اندازی آن می گذرد ابراز کرد: انتظار ارتقای آن را داریم و در لالی نیز در یک ساختمان استیجاری استقرار پیدا کرده است.

نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی حداقل ره آورد این سفر را ارتقای یک جایگاه ادارات امور مالیاتی مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا دانست و اذعان کرد: مدرسه ای در مسجدسلیمان داریم که بیش از ۹۲ سال از عمر آن می گذرد و هنوز هم میزبان دانش آموزان است؛ اداره نوسازی مدارس نیز دستش خالی است ولی کاش بانک ها نیز برای کمک به حل مسائل خاص این منطقه همکاری بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به وجود یک پتروشیمی در آستانه افتتاح و راه اندازی و یک کارخانه آلومینیوم به عنوان ظرفیت های شهرستان مسجدسلیمان تصریح کرد: حوزه انتخابیه ما در زمینه کشاورزی، دامپروری و شیلات منطقه منحصر به فردی دارد ولی به دلیل عدم حمایت همینطور بکر مانده است.

ورناصری به هشت شهرداری در حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و ادامه داد: مثلا شهرداری اندیکا که حدود ۲۱ ماه کارگران آنها حقوق نگرفته و شرمنده خانواده های خود هستند، اداره کل امور مالیاتی استان همکاری های خوبی داشته ولی به دنبال حمایت ویژه سازمان امور مالیاتی کشور هستیم.

وی در پایان یادآور شد: در بحث ارزش افزوده نیز منطقه ضعیفی داریم و انتظار می رود که به این موضوع نیز توجه ویژه ای داشته باشند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.