کد خبر : 31711
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 آبان 1400 - 12:49
-

اخبار مجلس

سرباز انقلاب

مهم | تذکر رهبر معظم انقلاب به مجلس شورای اسلامی

مهم | تذکر رهبر معظم انقلاب به مجلس شورای اسلامی
رئیس مجلس در پی تذکر رهبر معظم انقلاب در مورد مطرح شدن نام برخی افراد در گزارش یکی از کمیسیون‌های مجلس گفت: از همه همکارانم می‌خواهم ضمن جبران گذشته در گزارشات کمیسیون‌ها، نطق‌ها و ... نسبت به این رهنمود جدی باشند.

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از ایسنا و فارس رئیس مجلس در پی تذکر رهبر معظم انقلاب در مورد مط،رح شدن نام برخی افراد در گزارش یکی از کمیسیون‌های مجلس گفت: از همه همکارانم می‌خواهم ضمن جبران گذشته در گزارشات کمیسیون‌ها، نطق‌ها و … نسبت به این رهنمود جدی باشند.

تذکر رهبر انقلاب به مجلس

محمدباقر قالیباف:

* نکتۀ مهم مربوط به تذکری است که رهبر معظم انقلاب دربارۀ رسانه ای شدن اسم افراد در پی گزارش یکی از کمیسیون های مجلس داده اند و خواستار جبران موضوع شده‌اند که بنظر رسید اطلاع عموم از آن، هم راهگشای برخی سوالات است و هم بهترین روش برای برآورده ساختن جبران مدّ نظر ایشان توسط مجلس است.

* ایشان در هامِشِ نامه‌ای که در آن به رسانه ای شدن گزارش یکی از کمیسیون های مجلس، پیش از بررسی و صدورِ حکم در دادگاه صالحه اعتراض شده است مرقوم فرموده‌اند: «شکایت بجاست؛ نباید پیش از اثباتِ جرم، موضوع را رسانه ای می کردند. دنبال کنید به نحوی جبران شود».

* بنظر می رسد این تذکر که حاکی از اهمیت توجه به حقّ الناس است نه فقط برای همکاران اینجانب در مجلس بلکه برای همۀ صاحبان رسانه ها و تریبون ها مخصوصاً تریبون های رسمی و همچنین همۀ فعالان عرصه های اجتماعی و رسانه‌ای، می‌تواند فصل الخطاب قرار گیرد و نشان می‌دهد تا زمانی که جرمی به اثبات نرسیده است ذکر اسامی افراد مجاز نیست.

* به نوبۀ خود از همۀ همکارانم می‌خواهم ضمن جبران گذشته، در گزارشات کمیسیون ها، نطق ها و تذکرها نسبت به رعایت این رهنمود جدی باشند و امیدوارم سایر تریبون ها و رسانه های رسمی و غیررسمی کشور و همچنین فعالان رسانه ای که خود را ملتزم به رعایت رهنمودهای رهبرانقلاب می دانند نیز در رعایت این مساله کوشا باشند.

تذکر رهبر انقلاب در مورد ذکر اسامی مربوط به گزارش کمیسیون اصل ۹۰ در مورد بورسیه‌ها بوده است

فارس مدعی شد:

صبح امروز چهارشنبه ۱۲ آبان محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود گفت: رهبر انقلاب در مورد اسم بردن از برخی از افراد در گزارش یکی از کمیسیون‌ها که در صحن مجلس قرائت شده تذکر دادند

طبق پیگیری‌های صورت گرفته توسط خبرنگار ما، تذکر مطرح شده به دنبال قرائت گزارش کمیسیون اصل ۹۰ درباره پرونده بورسیه‌ها بوده که نام تعدادی از متهمان در آن ذکر شده است.

افرادی که نامشان در گزارش کمیسیون اصل ۹۰ در صحن مجلس قرائت شده طی نامه‌ای عنوان کرده‌اند که دادگاه هنوز برای آنها حکمی صادر نکرده است و نسبت به مطرح شدن نامشان پیش از صدور حکم دادگاه گله‌مند بودند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.