کد خبر : 35355
تاریخ انتشار : شنبه 14 خرداد 1401 - 17:11
-

رئیس پلیس فتا خوزستان خبر داد:

مزون‌داری که اطلاعات کارت بانکی مشتریان خود را سرقت می‌کرد دستگیر شد

مزون‌داری که اطلاعات کارت بانکی مشتریان خود را سرقت می‌کرد دستگیر شد
رئیس پلیس فتا استان خوزستان از شناسایی و دستگیری مزون داری خبر داد که با کپی کارت‌های بانکی مشتریان خود، از حساب آنان به صورت غیرمجاز برداشت انجام می‌داد.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان از شناسایی و دستگیری مزون داری خبر داد که با کپی کارت‌های بانکی مشتریان خود، از حساب آنان به صورت غیرمجاز برداشت انجام می‌داد.

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ کارآگاه علی حسینی، رئیس پلیس فتا استان خوزستان در خصوص این خبر گفت: با مراجعه تعدادی از شهروندان و ارائه مرجوعه قضایی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب آنها، پرونده اولیه تشکیل و رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

سرهنگ حسینی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که سارق بیش از ۲ میلیارد ریال از طریق اسکیمر(کپی غیرمجاز کارت بانکی) از حساب مالباخته‌گان برداشت کرده است. در ادامه تحقیقات، کارشناسان پلیس فتا با بهره‌گیری از روش‌های نوین کشف جرایم سایبری، دریافتند که همه مالباختگان از یک مزون لباس عروس خرید انجام داده‌اند. در تحقیقات تکمیلی متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی طی یک عملیات غافلگیرانه در مخفی‌گاه خود دستگیر شد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: متهم پس از انتقال به پلیس فتا و مواجهه با شکات پرونده و مستندات جمع‌آوری شده توسط کارشناسان پلیس فتا به سرقت از ده‌ها نفر با این روش اعتراف کرد.

این مقام مسئول توضیح داد: اسکیمر قطعه‌ای الکترونیکی است که کلاهبرداران از آن برای کپی کردن اطلاعات کارت بانکی افراد و به سرقت بردن موجودی آنها استفاده می‌کنند، لذا به شهروندان توصیه می‌شود که تا حد امکان خریدهای خود را از فروشگاه‌های معتبر انجام داده و هنگام استفاده از دستگاه کارتخوان و خودپرداز نسبت به عدم دستکاری و اتصال وسیله اضافه‌ به این دستگاه‌ها توسط فروشندگان اطمینان حاصل کرده و ضمن خودداری از اعلام رمز به فروشنده، عملیات پرداخت را شخصاً انجام دهند.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان در پایان از معرفی متهم به دادسرا جهت تکمیل مراحل قانونی خبر داد و گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه مورد مجرمانه، مراتب را از طریق ‏سایت پلیس فتا به نشانی ‏www.cyberpolice.ir‏ و یا تماس با شماره ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اطلاع‌رسانی کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.