کد خبر : 26677
تاریخ انتشار : جمعه 6 فروردین 1400 - 23:01
-

توزیع بسته های معیشتی بین خانواده های آسیب دیده از  کرونا در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در مسجدسلیمان + تصاویر

توزیع بسته های معیشتی بین خانواده های آسیب دیده از  کرونا در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در مسجدسلیمان + تصاویر

این طرح در قالب سه تیم رهگیری (مراقبت ، تست) نظارت و حمایتی در حال انجام است. در بخش رهگیری تیم ها از افراد مناطق مورد هدف آزمایشات اولیه رامی گیرند و در صورت مثبت بودن تست هریک از اشخاص ، با پرس و جو و پیگیری از همین فرد ناقل ، ده نفری را که با این شخص ارتباط نزدیک داشتند شناسایی و ردیابی می شوند و به همین طریق مراحل رهگیری و تست تداوم پیدا می کند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مسجدسلیمان از آخرین گزارش عملکرد طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در این مدت اخیر خبر داد در این طرح دویست بسته معیشتی بین خانواده های آسیب دیده از کرونا توزیع شد.

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از خبرنگار همدرنگ آمادگی و پیشرو بودن در هرشرایطی از ویژگی یک بسیجی همیشه در صحنه هست فرقی نمی کند در میدان جنگ واقعی با دشمن باشد یا جنگ روانی یا شرایطی مثل مقابله با همه گیری ویروس کرونا که در حال حاضر در این شرایط قرار گرفته ایم.

به مناسبت میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان به پاس خدماتی که گروه های جهادی آقایان و بانوان اقشارمختلف بسیج  مسجدسلیمانی که اکثرا رده سنی جوان هستند و همپای گروه بهداشت و درمان در این روزها مشغول خدمات رسانی در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی هستند به سراغ جناب سرهنگ‌رحیمی حسینی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مسجدسلیمان رفته تا از جزئیات بیشتر این اقدامات بیشتر آشنا شویم .

جناب سرهنگ‌رحیمی حسینی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مسجدسلیمان در گفت و گو با همدرنگ ضمن تبریک سال نو و اعیاد شعبانیه اظهار کرد: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی که طرحی مشترک از طرف وزارت بهداشت و درمان و سازمان بسیج است  با همکاری سپاه، شبکه بهداشت و درمان و بسیج جامعه پزشکی در حال انجام است، این قرارگاه که در راس آن فرماندار و و در کنار آن شبکه بهداشت و درمان قرار دارد ، فرمانده سپاه شهرستان نیز به عنوان فرمانده عملیاتی این طرح می باشد.

وی افزود: مرحله اول طرح شهید حاج قاسم سلیمانی از ابتدای آذر ماه سال ۹۹ شروع و با شروع موج سوم کرونا از ۲۵ اسفندماه سال ۹۹ تا کنون مرحله دوم آن به طور مضاعف تشدید شد.

رحیمی حسینی گفت: این طرح در قالب سه تیم رهگیری (مراقبت ، تست) نظارت و حمایتی در حال انجام است. در بخش رهگیری تیم ها از افراد مناطق مورد هدف آزمایشات اولیه رامی گیرند و در صورت مثبت بودن تست هریک از اشخاص ، با پرس و جو و پیگیری از همین فرد ناقل ، ده نفری را که با این شخص ارتباط نزدیک داشتند شناسایی و ردیابی می شوند و به همین طریق مراحل رهگیری و تست تداوم پیدا می کند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مسجدسلیمان در ادامه تصریح کرد: با همکاری سه حوزه مقاومت بسیج برادر  شهید دستغیب ، حوزه شهید مدنی و محمد رسول الله (ص) و حوزه های مقاومت بسیج خواهر حضرت فاطمه (س) ، حضرت صدیقه (س) ، کانون های بسیج اقشار و تعدادی از نیروهای هلال احمر ۱۴۱ تیم سه نفره  تشکیل شد که در مجموع ۴۲۳ نفر هستند. از این تعداد ۷۰ تیم در بخش رهگیری قرار دارند و مابقی نیز در بخش های نظارتی و حمایتی سازماندهی و خدمات رسانی می کنند.

وی در ارتباط با آخرین گزارش عملکرد این گروه ها عنوان کرد: در مجموع تست هایی که با همکاری شبکه بهداشت و درمان از ۹۹/۱۲/۲۵ تا روز گذشته یعنی ۱۴۰۰/۱/۴ صورت گرفته از ۳۶۷۳ نفر تست گرفته شده است ، از این تعداد ۱۷۸۳ نفر مرد، ۱۸۹۰ زن می باشند و ۳۱۸ نفر اینها که ۱۵۴ نفر مرد و ۱۶۴ نفر زن هستند تست کرونای آن ها مثبت بوده است.

رحیمی حسینی مطرح کرد: از این نفرات نیز کسانی که حال آن ها وخیم بوده جهت بستری شدن و اقدامات درمانی به بیمارستان اعزام می شوند و افرادی که شرایطشان حاد نیست در خانه قرنطینه می شوند.

وی اضافه کرد : تیم های نظارتی هم از ۵۰۸۲ مرکز اصناف بازدید نظارتی به عمل آمدند که تعداد ۹۴۴ از این مراکز مالکان آن ها ماسک نمی زدند که در این زمینه تذکرات لازم را  در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی دریافت کردند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مسجدسلیمان همچنین از توزیع دویست بسته معیشتی بین خانواده های کم بضاعت آسیب دیده از کرونا که روز گذشته توسط تیم حمایتی صورت گرفت خبر داد و در این زمینه تصریح کرد: در قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی ۳۶ تیم حمایتی در نظر گرفته ایم ، با کمک این تیم ها بسته های معیشتی بین خانواده هایی که در جریان رهگیری تست آن ها مثبت شده و در قرنطینه خانگی به سر می برند و از بضاعت مالی کافی برخور دار نیستند توزیع می شود ضمن اینکه لازم است عنوان کنم تیم های حمایتی این آمادگی را دارند خرید ها و کارهای بیرون خانواده هایی که نیاز به قرنطینه خانگی دارند پس از هماهنگی برای آن ها انجام دهند.
رحیمی حسینی افزود: روزانه ۱۸ دستگاه خودرو از طریق شرکت نفت و سایر ادارات در طرح شهید سلیمانی به نیرو ها خدمات رسانی می کنند و لازم است از مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز و سایر ادارات و نهادهای  این شهرستان  که در بحث پشتیبانی و تامین خودروها و تغذیه نیروها همکاری لازم را دارند تقدیر به عمل آورم.

وی در پایان در خصوص تداوم این طرح عنوان کرد: این طرح قرار بود تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه پیدا کند ولی با این حال تداوم این طرح بستگی به وضعیت موجود شهرستان دارد.

به گزارش همدرنگ در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی ۹ پایگاه سلامت شامل چهار مرکز روستایی و پنج مرکز خدمات جامع شهری  می کنند که کلیه مناطق شهرستان را پوشش می دهند پایگاههای سلامتی که در این طرح همکاری دارند شامل نفتک، بی بیان، کلگه، چشمعلی و بی بیان هستند ضمن اینکه ۲۹ تیم رهگیری و ۹‌ تیم نظارتی از شبکه بهداشت و درمان در این طرح مشترک همکاری دارند.

در زیر بخشی از تصاویر  ارسالی که مربوط به  عملکرد بسیجیان حوزه های مقاومت و شبکه بهداشت و سایر نهادها در  طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در این مدت اخیر است را مشاهده می کنید:

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.