کد خبر : 9198
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 دی 1398 - 22:27
-

مردم آگاهند و احتیاج به قیم ندارند /علیرضا شناوی

مردم آگاهند و احتیاج به قیم ندارند /علیرضا شناوی

مردم آگاهند و احتیاج به قیم ندارند حضرت امام (ره) می فرماید: «مردم در انتخابات آزادند و احتیاج به قیم ندارند و هیچ فرد یا گروه و دسته ای حق تحمیل فرد یا افرادی را به مردم ندارند . جامعه اسلامی ایران که با درایت و رشد سیاسی خود جمهوری اسلامی و ارزشهای والای آن

مردم آگاهند و احتیاج به قیم ندارند

حضرت امام (ره) می فرماید: «مردم در انتخابات آزادند و احتیاج به قیم ندارند و هیچ فرد یا گروه و دسته ای حق تحمیل فرد یا افرادی را به مردم ندارند . جامعه اسلامی ایران که با درایت و رشد سیاسی خود جمهوری اسلامی و ارزشهای والای آن و حاکمیت قوانین خدا را پذیرفته اند و به این بیعت و این پیمان بزرگ وفادار مانده اند . . .»

 

 

سرنوشت خود و شهرستان را با همدلی و اتحاد به نحو احسن و با انتخاب صحیح و اصلح جهت شکوفایی و رفع معضلات شهرستان رقم بزنیم ، زیرا هر انسانی در مقابل سرنوشت خویش و جامعه ای که در آن زندگی میکند ، مسئول است و در دنیا و آخرت بازخواست میشود و در آن لحظه باید جوابگو باشد.

 

یکی از واجبات هر انسانی ، مشارکت در تصمیمات عمومی جامعه از قبیل تعیین سرنوشت خویش و کشور از طریق صندوقهای رای و انتخابات است ، پس باید هوشیارانه وارد میدان شد و افراد شاخص و تاثیرگذار که اکثر صفات حسنه یک مسئول و یک نماینده را از منظر اسلام و قرآن و ارشادات اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و رهبری جامعه اسلامی را دارا باشند را شناخت و سعی شود معیارهای صحیح یک انتخاب را مردم معرفی نمود و از تحمیل افراد و اشخاص جهت انتخاب برحذر نمود اما اگر نظر و مشورتی از شخصی که به امور مطلع باشد ، هیچ باکی نیست با دلیل و منطق اصلح را معرفی کرد اما از تحمیل رای خود به دیگران برحذر باشیم و این یکی از وظایف نخبگان حقیقی و دلسوزان واقعی جامعه می باشد و قطعاً عامه مردم برای شناخت کاندیداهای مجلس از اهل خبره و آگاه مدد میخواهند و از نظرات آنها استفاده خواهند نمود.

 

بنظر بنده ،نخبگان و فعالان سیاسی و اجتماعی شهرستان و هرکس که خود را دلسوز میداند بر او تکلیف است که به وظیفه شرعی و انسانی خود جهت ، تبیین ، روشنگری و هدایت مردم قدم بردارد و مردم و جامعه را از انتخاب ناصالح برحذر دارند و عواقب هر گونه انتخاب غلط را گوشزد دهند.

 

از تجارب تلخ گذشته باید درس عبرت بگیریم و جهت انتخاب صحیح از بعضی امور از قبیل خرید و فروش آراء ، تطمیع و فریب وعده و وعیدهای دروغین و کارهای نمایشی که این روزها از برخی کانداها مشاهده میکنیم ، دوری کنیم و اجازه ندهیم که نظر و رای خود را با اموری بخس و ناچیز خریداری کنند و بار دگر از کرده خود نادم و پشیمان شویم.

 

باید کمی از خواسته های فردی خود بکاهیم و مصلحت عامه و مصلحت شهرستان را در نظر بگیریم و اجازه ندهیم با انتخاب غلط و اشتباه خود ، فساد را بر خود و شهرستان مسلط کنیم .

 

فساد ستیز باشیم و این بار با انتخابی بهتر دست یغماگری مفسدین و خیانت کاران را قطع کنیم و مقدرات شهرستان و مردم را به اشخاصی امین بسپاریم .

 

یاداشت|علیرضا شناوی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.