کد خبر : 3832
تاریخ انتشار : شنبه 9 شهریور 1398 - 9:22
-

محافل اهل بیت(ع) باید نوآوری فرهنگی داشته باشد

محافل اهل بیت(ع) باید نوآوری فرهنگی داشته باشد

اهواز|محافل اهل بیت(ع) باید نوآوری فرهنگی داشته باشد نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان این‌که مجالس و محافل اهل بیت(ع) می‌تواند همچون نماز اثرگذار باشد، گفت: اگر بخواهیم به خوبی تعمق بخشید و در مجالس و محافل به رشد و بالندگی دست پیدا کنیم، باید به تعمق فکری توجه بیشتری شود. به گزارش شبکه

اهواز|محافل اهل بیت(ع) باید نوآوری فرهنگی داشته باشد

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان این‌که مجالس و محافل اهل بیت(ع) می‌تواند همچون نماز اثرگذار باشد، گفت: اگر بخواهیم به خوبی تعمق بخشید و در مجالس و محافل به رشد و بالندگی دست پیدا کنیم، باید به تعمق فکری توجه بیشتری شود.
به گزارش شبکه خبری خوزستان و به نقل از تسنیم، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد در همایش مسئولین هیئات مذهبی اهواز اظهار داشت: مجالس و محافل اهل بیت(ع) در ایران اسلامی از رونق خوبی برخوردار هستند که از عنایت اهل بیت(ع) است.

وی با اشاره به این‌که اگر بخواهیم از محافل اهل بیت(ع) بهره‌مندی بیشتری برد، نباید خود را به حداقل‌ها قانع کنیم، افزود: در کف خیابان‌ها، دانشگاه، بازار و ادارات دولتی آسیب‌های اجتماعی نتیجه عملکرد چه کسانی است؟

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان خاطرنشان کرد: اگر به دنبال برخورداری بهتر از مجالس و محافل اهل بیت(ع) هستیم باید به تعمیق فکری بیشتر در ابعاد مختلف بپردازیم که این به معنای عمق بخشیدن به محافل و مجالس است.

وی با اشاره به این‌که مجالس اهل بیت(ع) برای رشد معنویت ولایی و تربیت اسلامی کافی هستند، ادامه داد: اگر کسی در این مجالس حضور یافت اما از تربیت اسلامی بهره‌مند نشد، بیانگر عدم حضور قلبی در مجالس است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد با بیان این‌که مجالس و محافل اهل بیت(ع) می‌تواند همچون نماز اثرگذار باشد، بیان کرد: اگر بخواهیم به خوبی تعمق بخشید و در مجالس و محافل به رشد و بالندگی دست پیدا کنیم، باید به تعمق فکری توجه بیشتری شود.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان عنوان کرد: شرکت مردم در‌ مجالس و محافل اهل بیت(ع) وجود دارد اما در شرع مقدس برای حضور در‌ این محافل آدابی تعریف شده که باید به آن توجه جدی شود.

وی با اشاره به این‌که اگر به آداب محافل اهل بیت(ع) توجه شود می‌تواند در جامعه اثرگذار باشد، بیان کرد: اشک ریختن و سینه زدن را جز مسائل جزئی نباید به شمار آورد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد با طرح این پرسش که چرا با وجود محافل و مجالس گوناگون اما آسیب‌های اجتماعی وجود دارد، گفت: هر سال محافل سنتی باید پرشورتر باشد اما تلاش‌ها باید در بُعد معرفت‌بخشی و عمق بخشیدن به معارف دینی باشد.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اشاره به این‌که هیئت‌ها خود را به حداقل‌ها قانع نکنند، گفت: گمان نشود که از حسینیه و‌ مجلس بزرگی، کار بسیاری از آن بر می‌آید. مسجد النبی در دوران پیامبراکرم(ص) اثرگذاری بالایی داشت.

وی با بیان این‌که محافل اهل بیت(ع) صرفا امکانات و تجهیزات نیست اما باید در راستای تجهیز آنها تلاش کرد، افزود: نظام مقدس اسلامی به سهم خود باید در تجهیز این‌ محافل کمک کند. در نظام مقدس اسلامی دسته‌ای هستند که به وعده‌ها عمل نمی‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد با اشاره به این‌که بزرگ‌ترین سرمایه اربعین حسینی است، بیان کرد: با کمک هیئات مذهبی می‌توان خود را برای اربعین حسینی آماده کرد‌. ترغیب جوانان به سمت کتابخوانی از کارهایی است که هیئت‌ها می‌توانند انجام دهند و باید تلاش کرد که محافل اهل بیت(ع) هر ساله نوآوری فرهنگی داشته باشد.

امام جمعه اهواز نسبت به درخواست‌های مردم مبنی بر حضور در مناطق محروم، عنوان کرد: به دنبال این هستیم که اگر چند مسئول را در نقاط مختلف همراه می‌کنیم اتفاقی بیفتد و این حضور باید حساب شده باشد.

وی خاطرنشان کرد: برای رفع مشکلات استان خوزستان علاوه بر پیگیری باید به دنبال تامین منابع موردنیاز آنها باشیم.

به گزارش تسنیم در بخش‌های مختلف این همایش نمایندگانی به نیابت از دیگر حاضران به بیان دغدغه‌ها و مشکلات هیئات مذهبی در سطح اهواز پرداختند.

انتهای پیام/ ع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.