کد خبر : 18901
تاریخ انتشار : یکشنبه 2 شهریور 1399 - 9:58
-

فاز نخست پروژه راه‌آهن بندر امام خمینی(ره) به خرمشهر کلنگ‌زنی شد

فاز نخست پروژه راه‌آهن بندر امام خمینی(ره) به خرمشهر کلنگ‌زنی شد

 فاز نخست پروژه خط راه‌آهن ۱۱۰ کیلومتری بندر امام خمینی(ره) به بندر خرمشهر با اعتبار ۱۳هزار میلیارد ریال کلنگ‌زنی شد. به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از تسنیم صبح امروز همزمان با آغاز هفته دولت و با حضور استاندار خوزستان و مدیرعامل راه‌آهن کشور و برخی از نمایندگان مردم استان خوزستان در مجلس شورای

 فاز نخست پروژه خط راه‌آهن ۱۱۰ کیلومتری بندر امام خمینی(ره) به بندر خرمشهر با اعتبار ۱۳هزار میلیارد ریال کلنگ‌زنی شد.

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از تسنیم صبح امروز همزمان با آغاز هفته دولت و با حضور استاندار خوزستان و مدیرعامل راه‌آهن کشور و برخی از نمایندگان مردم استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی؛ پروژه احداث راه‌آهن بندر امام خمینی(ره )- شادگان- بندر خرمشهر، کلنگ‌زنی شد.

در امتداد این پروژه ریلی؛ بندر خرمشهر به بندر بصره عراق و از طریق عراق به کشور سوریه متصل می‌شود.

پروژه ۱۱۰ کیلومتری خط ریلی بندر امام‌‌ خمینی(ره) به شادگان و بندر خرمشهر، با برآورد اولیه ۱۳ هزار میلیارد ریال قرار است در ۵ ایستگاه و با سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت مسافر و با سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت بار، جابه‌جا کند.

اتصال بندر امام خمینی(ره) به شادگان- خرمشهر- شلمچه و بصره، جذب حمل‌ونقل ریلی صنعتی و غیر صنعتی منطقه، کاهش مصرف سوخت، کاهش آلاینده ها و کاهش تصادفات جاده‌ای و جابه‌جایی بار و مسافر، از مزایای اجرای این پروژه عنوان شده است.

در فاز نخست این پروژه، ۳۶۰۰ میلیارد ریال برای احداث ۳۰ کیلومتر خط ریلی از ایستگاه راه‌‌آهن بندر امام خمینی(ره) به کارخانه فولاد شادگان، در نظر گرفته شده است.
انتهای پیام/۱

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.