کد خبر : 15666
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 اردیبهشت 1399 - 4:46
-

فاجعه در انتظار شهرستان های دشت آزادگان و هویزه

فاجعه در انتظار شهرستان های دشت آزادگان و هویزه

بازگشایی اصناف و اماکن عمومی براساس پروتکل‌های بهداشتی مورد نیاز در دوران همه‌گیری ویروس کرونا، موضوع بسیار حساسی است که امروزه سیاستگذاران همه کشورهای جهان را درگیر خود کرده است. مهم‌ترین اصلی را که در این بازگشایی‌ها باید مورد توجه قرار داد لزوم حفظ سلامت انسان‌هاست و این اصل، قطعا نسبت به مسائل اقتصادی و اجتماعی

بازگشایی اصناف و اماکن عمومی براساس پروتکل‌های بهداشتی مورد نیاز در دوران همه‌گیری ویروس کرونا، موضوع بسیار حساسی است که امروزه سیاستگذاران همه کشورهای جهان را درگیر خود کرده است.

مهم‌ترین اصلی را که در این بازگشایی‌ها باید مورد توجه قرار داد لزوم حفظ سلامت انسان‌هاست و این اصل، قطعا نسبت به مسائل اقتصادی و اجتماعی اولویت دارد که متأسفانه در شهرستان های دشت آزادگان و هویزه علی رغم بازگشایی کسب و کارها فاصله اجتماعی و اصول بهداشتی رعایت نشد که امروز شاهد آمار نسبتاً بالای مبتلایان به ویروس منحوس کرونا در این دوشهرستان هستیم.

قطع چرخه انتقال تنها راه نجات از ویروس کرونا است در خانه ماندن، رعایت اصول بهداشتی، پیشگیری، شست و شوی مکرر دست‌ها، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، پرهیز از گعده های بعد از افطار و ضدعفونی کردن مکان‌ها کمک زیادی برای قطع چرخه انتقال محسوب می‌شود.

علی‌رغم ابتلاى بعضى پزشکان وبقیه کادر درمان وحتی فوت آنها که طبق آمار موجود ازدست دادن این فرشتگان حتی از زمان جنگ تحمیلی بیشتر است، همچنان شور و شوق خدمت در چشمان بقیه موج می‌زند و سعى می‌کنند جاى خالى همکاران به چشم نیاید در گوشه و کنار شهر، مطب‌ها و درمانگاه‌ها همچنان بار اصلى مراجعین را به‌دوش می‌کشند تا بار مراجعه به مراکز دولتى بسیار کاهش یابد.

ترددهای غیر ضروری در سطح شهر و رعایت نشدن پروتکل‌ها و گعده های شبانه به سلامت افراد آسیب جدی می‌زند.

اگر در زمینه سلامتی مردم سهل انگاری از سوی هر فردی صورت بگیرد پذیرفتنی نیست به خصوص در حال حاضر که جامعه پزشکی در خط مقدم مقابله با بیماری کرونا قرار دارد.

فشار زیاد بر کادر درمان در چنین شرایطی باعث فرسودگی این نیروها می شود و اگر مردم مسائل بهداشتی را رعایت نکنند در آینده دچار مشکلاتی در حوزه کادر درمان خواهیم شد.

یک راهنمایی برای رعایت فاصله گذاری فیزیکی:

به جای دست دادن، در آغوش گرفتن و روبوسی که اشکال مرسوم آغاز دیدار هستند:
✅ دست تکان دهید
✅ سر خم کنید
✅ تعظیم کنید

باتوجه به موارد پیشگفت و جو عشایری حاکم در شهرستان های دشت آزادگان و هویزه خواهشمندم که از هرگونه تجمع در مراسم ازجمله فاتحه‌خوانی و حضور در بازارها شدیداً پرهیز نمایید و جهت سلامت خود و خانواده در خانه بمانیم.

داوودعبیداوی خبرنگار شبکه خبری خوزستان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.