کد خبر : 24335
تاریخ انتشار : یکشنبه 30 آذر 1399 - 4:38
-

شهرداری اهواز از مسئولیت دفع آبهای سطحی شانه خالی کرد/از عزل و نصب‌های مبهم شهرداری نگرانیم

شهرداری اهواز از مسئولیت دفع آبهای سطحی شانه خالی کرد/از عزل و نصب‌های مبهم شهرداری نگرانیم

دو نماینده اهواز در بیانیه ای ضمن عذرخواهی بابت مشکلات ناشی از آبگرفتگی اظهار داشتند: شوربختانه شهرداری اهواز بعنوان متولی دفع آبهای سطحی به جای پاسخگویی مستدل و محترم، با فراری رو به جلو از زیر بار مسئولیت شانه خالی کرده است. به گزارش شبکه خبری خوزستان ، دو تن از ۳ نماینده اهواز در

دو نماینده اهواز در بیانیه ای ضمن عذرخواهی بابت مشکلات ناشی از آبگرفتگی اظهار داشتند: شوربختانه شهرداری اهواز بعنوان متولی دفع آبهای سطحی به جای پاسخگویی مستدل و محترم، با فراری رو به جلو از زیر بار مسئولیت شانه خالی کرده است.

به گزارش شبکه خبری خوزستان ، دو تن از ۳ نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی در رابطه با آبگرفتگی مکرر شهر اهواز و ایجاد مشکلات برای مردم بیانیه صادر کردند.

در بیانیه مشترک مجتبی یوسفی و سید کریم حسینی دو نماینده اهواز آمده است: در ابتدا به عنوان خادمان شما ملت شهید پرور بر خود لازم می دانیم ضمن اظهار همدردی با شما مخدومین بزرگ منش، مراتب تاسف عمیق خود پیرامون معضل آبگرفتگی معابر کلانشهر اهواز که در روزهای اخیر رنج و مشقت عمومی را در پی داشته است اظهار نماییم و بدینوسیله به شما اطمینان خاطر می‌دهیم بر اساس وظیفه اخلاقی،شرعی و قانونی خود از هیچ تلاشی به منظور حل این معضل بزرگ، فروگذار نخواهیم کرد.

این دو نماینده اهواز در این بیانیه تاکید کردند: هیچ گونه مماشاتی را نیز در این راه ناهموار بر نخواهیم تابید. بر همین اساس بدینوسیله نکاتی چند در این زمینه را با شما موکلان معظم در میان می گذاریم:

در این بیانیه آمده است: با توجه به اثرات مخرب و ویرانگر معضل آبگرفتگی معابر و خیابان های مملو از آب های سطحی در ایام بارندگی وظیفه خود دانستیم مساله را بصورت ویژه از طریق مکاتبات رسمی ، جلسات حضوری و سپس تذکر کتبی به وزیر کشور و رئیس جمهور پیگیری نماییم که در نهایت منجر به صدور دستور علنی رئیس جمهور خطاب به استاندار خوزستان و شهردار اهواز مبنی بر رسیدگی فوری به وضعیت آبگرفتگی شد.

این نمایندگان ادامه دادند: اما شوربختانه شهرداری اهواز بعنوان متولی دفع آبهای سطحی به جای پاسخگویی مستدل و محترم و انجام اقدامات لازم در این خصوص، با فراری رو به جلو از زیر بار مسئولیت شانه خالی نموده است.

نمایندگان مجلس یازدهم گفتند: بعنوان خادمان مردم بر خود لازم می‌دانیم شهرداری اهواز را از چنین رویه ای که در پیش گرفته نهی نماییم به عمل و اقدام سازنده و موثر دعوت کنیم. بدون شک با اعمال مدیریت علمی و کارآمد می توان بر کمبودها و کاستی‌های احتمالی غلبه و با استفاده از حداقل امکانات ،حداکثر بهره را برد.
در این بیانیه آمده است: دست کم همانگونه که بسیاری از معضلات شهری از طریق فروش املاک و مستغلات مازاد شهرداری حل و فصل شد می‌توان با همین رویه بر مشکل آبگرفتگی و جمع آوری آبهای سطحی بعنوان بزرگ ترین چالش شهری فایق آمد و به رنج و محنت کم سابقه مردم خاتمه داد.

نمایندگان اهواز گفتند: ضمن اینکه عزل و نصب‌های مبهم در سازمان‌ها و مدیریت‌های زیر مجموعه شهرداری اهواز نگرانی‌های زیادی را در پی داشته است و این سوال را پیش می آورد که در شرایط بسیار وخیم و بحرانی کلانشهر اهواز در حالی که حل معضل آبگرفتگی ثبات مدیریتی را می طلبد عزل و نصب‌های شبانه دو ماه پیش که ۱۲ شهردار و مدیر عامل سازمان جابجا شدند و جابجایی دو مدیر آن هم درست یک روز قبل از بارندگی های اخیر و وقوع بحران آبگرفتگی چه معنایی دارد؟آیا یک مدیر در مقطع چند ماهه فرصت کافی برای اثبات کارآمدی یا ناکارآمدی داشته است؟

این دو نماینده در این بیانیه اظهار داشتند: اگر ملاک شایستگی و کارآمدی است پس در پیش گرفتن چنین رویه ای خبر از وضعیتی مبهم و خطرناک در پس پرده مدیریت شهری می‌دهد که همین امر پرداختن به مشکلات و نابسامانی‌ها و معضلات شهری نظیر آبگرفتگی را با اختلالاتی عمیق مواجه نموده است.

این بیانیه تاکید دارد: ضمنا لازم به ذکر است شب گذشته پس از بازدید میدانی که بعمل آمد،جلسه ای اضطراری با حضور استاندار خوزستان، فرماندار اهواز، مدیریت بحران، مدیران آبفا و شهرداری اهواز تشکیل شد و مقرر گردید از این پس دستگاه‌های ذیربط بویژه شرکت آب و فاضلاب استان بنابر تعهدات خود برای رفع این بحران، اقدامات لازم در خصوص حل آبگرفتگی معابر را بصورت فوری و جدی در دستور کار خود قرار دهند. ما نمایندگان بعنوان وکلای امین شما هم بر اساس تعهد خود بر انجام این امر مهم نظارت دقیق خواهیم داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.