کد خبر : 6571
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 مهر 1398 - 8:25
-

سیل خروشان پیاده‌رویی اربعین از معجزات الهی است

سیل خروشان پیاده‌رویی اربعین از معجزات الهی است

سیل خروشان پیاده‌رویی اربعین از معجزات الهی است رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با اشاره به این‌که در خیزش عظیم اربعین حسینی به عنوان رستاخیز جدید، ملت بزگ ایران نقش تعیین کننده‌ای دارد، گفت: بدون تردید سیل خروشان پیاده روی اربعین از معجزات الهی است. به گزارش شبکه خبری خوزستان و

سیل خروشان پیاده‌رویی اربعین از معجزات الهی است
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با اشاره به این‌که در خیزش عظیم اربعین حسینی به عنوان رستاخیز جدید، ملت بزگ ایران نقش تعیین کننده‌ای دارد، گفت: بدون تردید سیل خروشان پیاده روی اربعین از معجزات الهی است.
به گزارش شبکه خبری خوزستان و به نقل از تسنیم، حجت الاسلام والمسلمین سید محسن شفیعی امروز در نخستین جلسه شورای فرهنگی و اجتماعی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شوشتر با تأکید بر اهمیت کار فرهنگی و انجام برنامه‌های فرهنگی مفید و موثر، اظهار داشت: این برنامه‌ها باید در شکل‌گیری شخصیت فرهنگی و مذهبی دانشجویان تأثیر سازنده داشته باشند.

شفیعی بیان کرد: دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی به دلیل اهمیت کار، مسئولیت تعیین شده بر دوش آنها و ارتباط گسترده با آحاد مختلف مردم باید از شایستگی‌های علمی، عملی و آراستگی اخلاقی بهره‌مند باشند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان ادامه داد: اعتماد و اطمینان مردم به جامعه پزشکی سرمایه بزرگی است که تحت هیچ شرایطی نباید به آن آسیب وارد شود و از آن غافل شد.

وی درباره اهمیت و عظمت اربعین حسینی و راهپیمایی بزرگ عزاداری امام حسین(ع) تأکید کرد: زیارت عتبات عالیات و اربعین حسینی معجزه بزرگی است که سال به سال پرشورتر و پر خروش‌تر برگزار می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی با اشاره به این‌که حرکت عظیم پیاده‌رویی به سمت کربلای حسینی را نباید یک مسأله ساده و عادی دانست، اظهار داشت: بدون تردید در روزگاری که نظام سلطه و استکبار به جنگ ارزش‌های اخلاقی‌، آموزه‌های دینی و تعالیم انسان‌ساز الهی رفته، دست قدرت خدا است که از آستین اربعین بیرون آمده و بار دیگر قدرت و توان دین را به رخ کشیده است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان بیان کرد: الحمدالله در خیزش عظیم اربعین حسینی به عنوان رستاخیز جدید، ملت بزرگ ایران نقش تعیین کننده‌ای دارد و در دریای خروشان ملت ایران، جوان‌های دانشجو و دانشگاهی حضور پرشور و پر حرارتی را دارند که دلیل و سندی بر زنده بودن معنویت و ارزش‌های والای اخلاقی به شمار می‌آید.

وی با تأکید بر اینکه حرکت عظیم اربعین حسینی را باید پاس داشت و آن را تکریم کرد، افزود: سال به سال بر شکوه حرکت اربعین حسینی باید افزوده شود، با همه وجود از تلاش‌ مجموعه‌های خدمتگذار و نقش‌آفرین در این حرکت عظیم قدردانی می‌کنم و خدمتگذاری به زائران اربعین حسینی را باید در شمار عبادات و خدمات دینی به شمار آورد.
حجت الاسلام والمسلمین شفیعی در تشریح مسئولیت دانشگاه‌ها نسبت به جامعه به ویژه در شهرهای کوچک، عنوان کرد: نقش دانشگاه‌ها در رعایت باورهای مذهبی و سنت‌های دینی مردم منطقه بسیار حساس و مهم است. دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی باید توجه کنند که هرگز با غفلت و بی‌توجهی به اعتماد و اعتقاد مردم نسبت به آموزش عالی و دانشگاه آسیب وارد نشود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان افزود: نقش شوراهای فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها در زمینه افزایش اعتماد و اعتقاد مردم نسبت به آموزش عالی و دانشگاه‌ها بسیار مهم و تعیین کننده است که بتوانند این مسأله را مدیریت و بین برنامه‌های فرهنگی دانشگاه‌ها، تلاش‌ها و حرکت‌های فرهنگی دانشجویی با محیط پیرامون ارتباط سازنده‌ای را برقرار کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی گفت: شوراهای فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها پرهیز کنند که مبادا برنامه‌هایی در دانشگاه برگزار شود و سبب نگرانی متدینین، خانواده‌های مذهبی و شهدا، امت حزب الله یا جامعه دینی شود.

نخستین جلسه شورای فرهنگی و اجتماعی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شوشتر باحضور رئیس دانشکده و تمامی اعضا تشکیل و پیرامون مسائل شورا بحث و گفت‌وگو شد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.