کد خبر : 20416
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 شهریور 1399 - 3:46
-

سامانه “سیاک” در حوزه کشاورزی استان خوزستان راه‌اندازی می‌شود

سامانه “سیاک” در حوزه کشاورزی استان خوزستان راه‌اندازی می‌شود

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی استان خوزستان با اشاره به راه‌اندازی سامانه “سیاک” گفت: سیستم یکپارچه اطلاعات کشاورزی موسوم به سیاک، مکمل “پهنه‌بندی” بوده و می‌تواند نقش مهمی در ارزیابی تولید کشاورزی و دسترسی به اطلاعات کشاورزان ایفا کند. علی کُرد ، اظهار داشت: برای تحقق تولید و افزایش کارآیی در حوزه کشاورزی، نیازمند حرکت از

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی استان خوزستان با اشاره به راه‌اندازی سامانه “سیاک” گفت: سیستم یکپارچه اطلاعات کشاورزی موسوم به سیاک، مکمل “پهنه‌بندی” بوده و می‌تواند نقش مهمی در ارزیابی تولید کشاورزی و دسترسی به اطلاعات کشاورزان ایفا کند.

علی کُرد ، اظهار داشت: برای تحقق تولید و افزایش کارآیی در حوزه کشاورزی، نیازمند حرکت از کشاورزی سنتی به کشاورزی نوین و صنعتی هستیم.

وی افزود: در کشاورزی نوین و به‌ویژه در بخش ترویج کشاورزی، نیاز به یکپارچه سازی سیستم اطلاعاتی کشاورزی داریم.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به تدوین سیستم‌های دقیق اطلاعاتی در حوزه کشاورزی گفت: طرح سیستم یکپارچه اطلاعات کشاورزی (سیاک) برای تحقق کشاورزی نوین در استان راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه “سیستم سیاک در حوزه دولت الکترونیک مؤثر است” اظهار داشت: برای تحقق دولت الکترونیک در بخش نظام نوین، استانداردهایی لازم است که استان خوزستان این استانداردها را دارد.

کُرد گفت: در این سامانه اطلاعات بهره‌بردار به‌صورت کامل و جامع وارد شده و پس از آن جانمایی و سپس توزیع نهاده‌ها و الگوی کشت مطابق خروجی‌های سامانه صورت می‌گیرد.

وی اظهار کرد: سامانه “سیاک” مکمل سامانه “پهنه‌بندی” بوده و این سامانه می‌تواند نقش مهمی در ارزیابی تولید کشاورزی و دسترسی به اطلاعات کشاورزان ایفا کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.