کد خبر : 17617
تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 تیر 1399 - 18:10
-

زنگ خطر ویروس منحوس کرونا با صدایی مهیب در کشور به صدا درآمده است

زنگ خطر ویروس منحوس کرونا با صدایی مهیب در کشور به صدا درآمده است

امروز همه کشورها با بحرانی عالم‌گیر دست‌به گریبانند ویروسی که به تعبیر بسیاری از صاحب‌نظران و پزشکان و ویروس‌شناسان، یکی از خطرناک‌ترین و مرموزترین ویروس‌هایی است که بشر تاکنون با آن مواجه شده است. اخیرا هم دانشمندان با صراحت اعلام کرده‌اند که کروناویروس، نه فقط دستگاه تنفسی و گوارشی را درگیر می‌کند، بلکه توان آسیب

امروز همه کشورها با بحرانی عالم‌گیر دست‌به گریبانند ویروسی که به تعبیر بسیاری از صاحب‌نظران و پزشکان و ویروس‌شناسان، یکی از خطرناک‌ترین و مرموزترین ویروس‌هایی است که بشر تاکنون با آن مواجه شده است.

اخیرا هم دانشمندان با صراحت اعلام کرده‌اند که کروناویروس، نه فقط دستگاه تنفسی و گوارشی را درگیر می‌کند، بلکه توان آسیب وارد کردن به همه اعضای بدن را دارد و می‌تواند همه بافت‌های بدن را درگیر کرده و حتی تا سکته‌های مغزی و قلبی هم پیشروی کند حالا دیگر مشاهده هیچ عارضه‌ و علامتی از بیماری کووید۱۹، تعجب‌انگیز نیست.

آمار شیوع کرونا با آغاز فصل گرما هم روبه افزایش است گرمایی که گمان می‌رفت این ویروس را بسوزاند و امیدها را شعله‌ور سازد عواقب این پاندومی بی‌سابقه تنها ابتلای مردم به یک بیماری ویروسی نیست، خستگی و به پایان رسیدن توان سیستم سلامت در کشور هم نتیجه‌ای اجتناب‌ناپذیر و دردآور است اما مهم‌تر از آن تأثیری است که براقتصاد و کار و کسب و معیشت ما می‌گذارد و فراتر از آن تأثیری است که بر امید به زندگی و بر روان رنجور جامعه‌ای که پیش‌تر هم حال خوشی نداشت می‌گذارد.

ستادبحران کرونا‌ کشور منتظر چه چیزی هستید اکثر خانواده ها عزادار شدند

خبر رسیدن آمار فوتی های امروز ویروس منحوس کرونا به ۲۲۱ نفر مانند خنجر به درون وجود هر کدام از ما فرو میرود و انگار هیچ کس نمیخواهد این خنجر را از تن و روح ما خارج کند حتی وقتی شرایط کشور از نیمه اول فروردین به مراتب بدتر شده است و حداقل تا یک یا دوماه دیگر هم به همین گونه خواهد بود نیز دست از اصرار بر رهاسازی برنمی دارید؟چه دلیل دیگری برای تعویق انداختن بازگشت شدید محدودیتها دارید که سه ماه پیش داشتید؟

آیا خبر دارید تعداد فوتی های ویروس منحوس کرونا در کشور تا به امروز معادل شهدای ۹ استان کشور وبرابر است با تعداد شهدای شهرستان های دشت آزادگان و هویزه در هشت سال جنگ تحمیلی است؟

یونسیان، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران معتقد است نباید انتظار داشت با رعایت اصول بهداشتی موارد ابتلا به کرونا کاهش یابد،کارشناسان حوزه بهداشت معتقدند استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و شست‌وشوی مکرر دست‌ها در کنار اقداماتی که سیستم‌های بهداشتی درمانی باید انجام دهند مانند بیماریابی، پیگیری تماس‌ها و جداسازی بیماران راهکاری مناسب برای کنترل ویروس کرونا است.

حال که ستاد بحران کرونا قصد ندارد محدودیت ها را دوباره برقرار کند تا شاهد کاهش آمار مرگ و میر و مبتلایان به این ویروس منحوس باشیم از مردم فهیم درخواست می کنم که با ماسک زدن و رعایت اصول بهداشتی از جان و سلامت خود مراقبت نمایند.

داوودعبیداوی خبرنگار شبکه خبری خوزستان
۱۹تیرماه سال۹۹

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.