کد خبر : 13183
تاریخ انتشار : یکشنبه 25 اسفند 1398 - 0:47
-

دولت بفکر آب شرب در زمان قرنطینه باشد

دولت بفکر آب شرب در زمان قرنطینه باشد

دولت به فکر آب شرب چند شهرجنوبی خوزستان باشد —————————- اینروزها بحث کرونا داغ شده وهمگی از گسستن زنجیره ی انتقال حرف میزنند طوریکه قرنطینه شدن در منزل را مهمترین عامل این گسستن میدانند بایددر این مدت چاره جویی هم کردکه حداقل امکانات و مایحتاج زندگی را چگونه باید تامین کرد. با اینکه اکثر خانواده

دولت به فکر آب شرب چند شهرجنوبی خوزستان باشد
—————————-
اینروزها بحث کرونا داغ شده وهمگی از گسستن زنجیره ی انتقال حرف میزنند طوریکه قرنطینه شدن در منزل را مهمترین عامل این گسستن میدانند بایددر این مدت چاره جویی هم کردکه حداقل امکانات و مایحتاج زندگی را چگونه باید تامین کرد.

با اینکه اکثر خانواده در حال انجام این نوع قرنطینه هستند و در خانه ها بسر میبرند اما نباید از این نکته غافل ماند که با کوچکترین نیاز، چه بسا ویروس کرونا را میتوان وارد منزل کرد.

برخی شهرهای خوزستان بخصوص مناطق جنوبی که از آب آشامیدنی سالم کمتر برخوردار هستند و در محرومیت بسر میبرند جهت تهیه اب شرب مجبور به خروج از منزل شده و به مراکز اب شیرین کن سر زده تا بشکه های آب را پر کنند.این عمل به راحتی انتقال ویروس را سبب میشود.

همانطور که اطلاع رسانی شد افراد زیادی برای پر کردن باک ماشین خود به پمپ بنزین مراجعه میکنند و به احتمال زیاد دسته پمپ الودگی را داشته و یکی از عامل انتقال ویروس کرونا باشد باید گفت که دسته شیرهای آب که تا وسط خیابان کشیده شده اند میتواند ناقل بیماری باشند.

و این را هم باید در نظر گرفت که بغیر از شهرستانها،بیشتر روستاها از آب شرب محروم هستند و برخی افراد برای فروش اینگونه آب با وسایل نقلیه(سه چرخه)راهی چنین مناطقی میشوند،کافی است که یکی از این افراد دچار این بیماری باشد یا در تماس با شخص دیگری ناقل ویروس شود و دائم از این منطقه و این روستا به روستای دیگر نقل مکان کند.

آیا مسئولین امر برای جلوگیری از انتقال این بیماری و از بین بردن وسایل این انتقال چاره اندیشی کرده اند؟ایا برای تامین آب شرب مناطق محروم همچون دشت آزادگان و هویزه چاره اندیشی شده است؟

قطعا در شهرهای بالا دست این مشکل(اب شرب تصفیه شده)را ندارند و از محرومیت کمتری برخوردار هستند و به راحتی میتوانند قرنطینه خانه ایی را اجرا کنند ولی جا دارد که مسئولین استان خوزستان در زمینه تهیه آب شرب،امکانات بهداشتی،و دیگر ملزومات اولیه هر چه سریعتر اقدام لازم را انجام دهند تا شاهد فاجعه انسانی نباشیم.

محمد ساعدی/کارشناس ارشدمدیریت دولتی ،طراحی درسازمانهای دواتی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.