کد خبر : 10720
تاریخ انتشار : جمعه 11 بهمن 1398 - 13:44
-

راه‌های تحقق اهداف برنامه‌های توسعه متوازن در خوزستان

راه‌های تحقق اهداف برنامه‌های توسعه متوازن در خوزستان

    راه‌های تحقق اهداف برنامه‌های توسعه متوازن در خوزستان   تحقق اهداف برنامه های توسعه متوازن و تخصیص بودجه مناسب ، مسیر رونق کسب و کار و ارتقا شاخصهای اقتصادی را فراهم می‌نماید.     یکی از مشکلات عمده استان اتکا بیش از حد معیشت خانواده ها بر اقتصاد دولتی و نیاز اقتصاد اجتماعی

 

 

راه‌های تحقق اهداف برنامه‌های توسعه متوازن در خوزستان

 

تحقق اهداف برنامه های توسعه متوازن و تخصیص بودجه مناسب ، مسیر رونق کسب و کار و ارتقا شاخصهای اقتصادی را فراهم می‌نماید.

 

 

یکی از مشکلات عمده استان اتکا بیش از حد معیشت خانواده ها بر اقتصاد دولتی و نیاز اقتصاد اجتماعی به تزریق نقدینگی از طرف دولت می باشد که باعث می شود هم درآمد حاصل از ثروتهای معدنی استان وارد پروسه طولانی محاسبات ، تقسیم و توزیع در کل کشور شود که آن هم به‌دلیل ساز و کارهای خاص خود و طولانی بودن پروسه و نیاز کشور به ارتقای شاخصهای توسعه و فراهم آوردن خدمات عمومی عملا به صورت مستقیم در سبد مصرف خانوار وارد نمی شود.

 

 

لذا ایجاد راهکارهایی که با استفاده از ظرفیتهای موجود در منطقه امکان درآمدزایی و اشتغال داشته باشد و نیاز به تکنولوژی مدرن و آموزشهای طولانی مدت و خاص نباشد می تواند در بهبود شاخصهای توسعه اجتماعی و اقتصادی موثر باشد.

 

 

ایجاد شهرکهای صنعتی پایین دستی کشاورزی و دامداری بهمراه زنجیره تولید و مصرف و صادرات ؛ فراهم اوردن امکاناتی برای تکمیل خوشه های تخصصی کشاورزی میتواند نقش غیر قابل انکاری در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی ایفا کند.

 

 

توسعه گردشگری پزشکی و حضور بیماران عراقی باهدف معالجه یا خرید بعنوان گردشگران خارجی ظرفیتی است که می بایست مدنظر قرار بگیرد.

 

 

تبدیل خانه های روستایی به اقامتگاههای بومگردی و یا رستوران سنتی برای جذب هرچه بیشتر گردشگران و افزایش زمان ماند انها در منطقه که یکی از برنامه های دولت برای رونق اقتصادی باشد از دیگر برنامه های موثراست.

 

 

یک نماینده می‌تواند با فراهم کردن بسترهای مناسب برای جذب سرمایه گذار و پیگیری مجدانه تحقق اهداف برنامه های توسعه متوازن و تخصیص بودجه متناسب می تواند مسیر را برای رونق امور کسب وکار و ارتقاء شاخصهای اقتصادی فراهم نماید.

 

 

 

عبدالجلیل فردوس‌پناه

 

 

منبع آمال نیوز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.