کد خبر : 29261
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 مرداد 1400 - 7:20
-

جلسه شورای سلامت شهرستان هندیجان:

مصطفی شکیبافر

جلسه ستاد کرونا و شواری سلامت شهرستان هندیجان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد

جلسه ستاد کرونا و شواری سلامت شهرستان هندیجان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد

مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان نیز صحبتهای خود را اینگونه اظهارداشت : وضعیت بیماری کرونا در شهرستان در شرایط اسف ناکی است و در صورت عدم مداخله جدی و عدم توجه مردم به شرایط پرخطر کرونا و ادامه بی تفاوتیها در روزهای آتی باید منتظر فاجعه در هندیجان باشیم.

جلسه ستاد کرونا و شواری سلامت شهرستان هندیجان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد:

 

به گزارش خبرنگارما از شهرستان هندیجان در جلسه ستاد کرونا و شواری سلامت شهرستان هندیجان به صورت همزمان به ریاست علی بویری فرماندار هندیجان و با حضور بهنام خضعلی معاون فرماندار شهرستان و دبیری دکتر داود رئیسی مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان و حضور بخشداران، فرماندهان، مدیران و سایر اعضاء این ستاد در سالن جلسات فرمانداری هندیجان برگزار شد. ابتدا

علی بویری فرماندارهندیجان بااشاره به گرامیداشت روز خبرنگارگفت: شرایط استانها و شهرستانهای همجوار قرمز و بسیار پرخطر است و عن قریب ممکن است برای هندیجان نیز رخ دهد. هم اکنون مهمترین زمان برای مقابله با کرونا و ممانعت از ایجاد فاجعه در شهرستان است که باید از طریق تمام راههای ممکن و موجود وارد عمل شویم. علاوه بر پای کار آمدن همه دستگاههای شهرستان، مردم نیز میبایست دستورالعملها را رعایت کنن تا با کمترین خسارت از این پیک عبور کنیم.

وی افزود: در مسیر مقابله با کرونا و رعایت دستورالعملهای بهداشتی با هر دستگاه، اداره، ارگان یا صنفی که با عدم رعایت دستورالعملها سلامت مردم را به خطر اندازد بدون هیچ اغماضی و قاطعانه برخورد قانونی خواهد شد. برای رسیدن به این منظور گشتهای مشترک ادارات جهت بازدیدهای میدانی در سطح شهر با جدیت فعال خواهند شد.

فرماندار هندیجان درادامه اظهارکرد : تسریع در انجام واکسیناسیون در کنار رعایت دستورالعملها مهمترین راه برون رفت از مشکل کرونا میباشد. میبایست با آگاهی بخشی، فرهنگ سازی و ترغیب جامعه به انجام واکسیناسیون به این هدف دست پیدا کرد.

رئیس ستاد کرونای شهرستان عنوان داشت : مدیریت و نظارت بر مراسمات عزاداری محرم با حفظ و پاسداشت ارزشهای مذهبی با قرار گیری در چهارچوب و دستورالعملهای مقابله با کرونا، باید با دقت انجام گیرد. برپایی موکب تنها درصورتی مجاز است که موکب سلامت باشد و فقط ماسک و سایر ملزومات بهداشتی را توزیع کند. اصل عدم تجمع و رعایت فاصله گزاری نیز از دیگر اصول مهم برگزاری مراسمات میباشد.

درادامه دکتررئیسی

مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان نیز صحبتهای خود را اینگونه اظهارداشت : وضعیت بیماری کرونا در شهرستان در شرایط اسف ناکی است و در صورت عدم مداخله جدی و عدم توجه مردم به شرایط پرخطر کرونا و ادامه بی تفاوتیها در روزهای آتی باید منتظر فاجعه در هندیجان باشیم.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر ۶ نفر بیمار کرونا بستری در بیمارستان شهداء هندیجان و چند نفر در بیمارستان های شهرستانهای مجاور هستند. درصد استفاده از ماسک و فاصله گزاری اجتماعی در اماکن عمومی، ادارات، بانکها و مراجعین در حد نامطلوبی قرار دارد، ورودی های شهرستان کنترل نمیشود، مراسمات جشن و عزا بدون محدودیت در شهرستان برگزار میشود، آرامستانها شلوغ بدون رعایت پروتلهای بهداشتی میباشند و با توجه به قدرت سرایت بسیار بالای این ویروس، فاجعه در شهرستان دور از انتظار نیست.

دکتر رئیسی درادامه بیان داشت: تعداد نزدیک به ۸ هزار دوز واکسن تا روز گذشته در شهرستان تزریق شده است. ۶ درصد از جامعه دو نوبت واکسن و ۲۲ درصد یک نوبت واکسن را تزریق کرده اند. از مردم میخواهیم به شایعات و مطالب غیر موثق و غیر علمی و کذب منتشر شده در فضای مجازی توجه نکنند و برای دریافت واکسن خود حتما مراجعه کنند.

 

در پایان: بهبود وضعیت لایروبی و آهک پاشی جداول، تعمیرات تاسیسات آبرسانی و شکستگیهای شبکه آب و فاضلاب، بهبود وضعیت کشتارگاه هندیجان، هرس درختان کنوکارپوس و کنترل جمعیت سگهای ولگرد مواردی بود که در جلسه شورای سلامت، مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان از ادارات مربوطه تقاضای پیگیری و اقدام جدی را داشتند.خبرنگارناصرحکیمی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.