کد خبر : 16508
تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 خرداد 1399 - 11:40
-

تأکید آیت الله حیدری بر تداوم مطالبه گری ها در مخالفت با طرح های انتقال آب کارون

تأکید آیت الله حیدری بر تداوم مطالبه گری ها در مخالفت با طرح های انتقال آب کارون

شبکه خبری خوزستان//نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در نشست با فعالین محیط زیست خوزستان بر تداوم مطالبه گری آگاهانه و قانونی در مخالفت با طح های انتقال آب تأکید نمود. به گزارش شبکه خبری خوزستان، جمعی از فعالین محیط زیست خوزستان طی نشست با نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری پیرامون طرح

شبکه خبری خوزستان//نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در نشست با فعالین محیط زیست خوزستان بر تداوم مطالبه گری آگاهانه و قانونی در مخالفت با طح های انتقال آب تأکید نمود.

به گزارش شبکه خبری خوزستان، جمعی از فعالین محیط زیست خوزستان طی نشست با نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری پیرامون طرح های انتقال آب از سرشاخه های کارون و پیامدهای زیست محیطی آن به گفتگو پرداختند.

آیت الله حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: در شرایطی که تأمین آب شرب از مشکلات اصلی مردم خوزستان به شمار می رود انتقال آب از سرشاخه های کارون پیامدهای زیست محیطی مخربی را برای استان در پی خواهد داشت.

وی افزود: در باب مسأله کارون طی نشست هایی با لاریجانی رئیس مجلس پیشین موضوع انتقال آب و اجحاف در حق مردم خوزستان را بیان داشته و خواستار پیگیری های قانونی جهت لغو مصوبات انتقال آب بوده ام و همچنان پیگیر این موضوع هستیم.

آیت الله حیدری همچنین اظهار داشت: طبق مصوبه شورای عالی آب کشور هرگونه برداشت آب از سرشاخه‌های کارون ممنوع است مگر با هدف آب شرب باشد. اما ظاهراً آب شرب استان به منظور مصارف کشاورزی و صنعتی به اصفهان منتقل شد و این مغایر با قانون است.وی همچنین با ابراز تأسف از روند انتقال آب استان بیان داشت: آیا سزاوار است برای حل مشکل منطقه دیگر استان خوزستان نابود شود. انتظار می رود تا همه نخبگان، فعالان اجتماعی، محیط زیست و مردم باید متحد شوند و زمینه یک اراده جمعی را برای رفع مشکلات استان مهیا سازند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ضمن تأکید بر تداوم مطالبه گری های قانونی و آگاهانه فعالین مدنی و محیط زیستی در مخالفت با طرح های انتقال آب افزود: بهره گیری آخرین مستندات و اطلاعات تخصصی طی مطالبات قانونی نقش بسزایی در نتیجه بخشی پیگیری ها خواهد داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.