کد خبر : 12343
تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 اسفند 1398 - 22:23
-

به انتخاب مردم احترام بگذاریم

به انتخاب مردم احترام بگذاریم

شبکه خبری خوزستان// ایمان کاهکش: انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل برگزار شد وعلیرضا ورناصری با قاطعیت به عنوان نماینده مردم در مجلس یازدهم انتخاب شد. با وجود آن که شاید انتظارات شهروندان از نمایندگان مجلس در ادوار قبلی آن چنان که می بایست تحقق نیافت اما

شبکه خبری خوزستان// ایمان کاهکش: انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل برگزار شد وعلیرضا ورناصری با قاطعیت به عنوان نماینده مردم در مجلس یازدهم انتخاب شد.

با وجود آن که شاید انتظارات شهروندان از نمایندگان مجلس در ادوار قبلی آن چنان که می بایست تحقق نیافت اما حضور پرشور و حماسه سازی آنان در پای صندوق رأی موجب شد تا در مهمترین برهه زمانی تصمیم سازی بزرگی رقم بخورد. بدون در نظر گرفتن نتیجه نهایی انتخابات آن چه بیش از همه بایستی مورد تأکید قرار گیرد پذیرش رأی و انتخاب مردم به شکلی شایسته است.

عدم موفقیت در فرآیند انتخابات همواره تلخ و تا حدودی غیرقابل باور بوده اما باید واقعیت ها را پذیرفت. دسته بندی شهروندان به دو طیف مخالف و موافق هیچگاه زیبنده کنشگران اجتماعی نیست و نماینده منتخب نیز خادم تمامی شهروندان خواهد بود. پرداختن به مقوله حذف مدیران و افراد فعلی که در روند اجرای برنامه های شهری حضور دارند تنها گمانه زنی برخی افرادی ست که شاید رویکرد آنان در دوره تصدی به این شیوه بوده است.

از طرفی صیانت از آرای مردم و سلامت انتخابات همواره دغدغه اصلی مجریان انتخابات بوده و هرگونه تخلف و قانون گریزی مورد پیگیری و اقدام قانونی قرار گرفته است. شائبه آمیز خواندن انتخابات اخیر مجلس و بروز تخلفات در روند آن بدون ارائه ادله و مستندات در زمره نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی قرار می گیرد. علاوه بر این گذشته ثابت نموده مادامی که طیفی خاص پیروز انتخابات باشند به سلامت فرآیند، قانونی و عادلانه بودن آن اذعان می نمایند. اما به محض وقوع نتیجه ای خلاف میل باطنی خود، خارج از حیطه اخلاق و احترام به حقوق شهروندی، درصدد اتهام زنی و بداخلاقی بر می آیند.

طی روزهای اخیر علیرضا ورناصری منتخب مردم در انتخابات با حضور در برخی نهادها و اماکن عمومی ضمن حضور در بین اقشار مختلف مردم اولین وعده ها جهت استفاده از نظرات و راهکارها را عملی ساخت. علاوه بر این ظرفیت های کنونی نخبگان و جوانان حوزه انتخابیه با آگاهی و شناخت بیشتر منتخب مردم در راستای بهره گیری از توانمندی آنان در مدیریت شهری و پیشبرد اهداف توسعه محور موثر خواهد بود. از این رو این اقدامات عملی را باید به فال نیک گرفت و می توان گفت زمینه ساز برون رفت از وضعیت فعلی و نویدبخش روزهای بهتر خواهد بود.

در خاتمه ضمن قدردانی از حضور انقلابی و حماسه ساز مردم در انتخابات دوم اسفندماه امیدواریم تا آحاد شهروندان ضمن تمکین به رأی مردم از بیان گفتارهای احساسی که بیشتر از علایق و سلایق شخصی نشأت می گیرد پرهیز نموده و با ایجاد همگرایی منطقی در طرح و برنامه های توسعه محور شهرهای حوزه انتخابیه تعامل و مشارکت نمایند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.