کد خبر : 29865
تاریخ انتشار : شنبه 27 شهریور 1400 - 5:46
-

اخبار خوزستان

پوشش واکسیناسیون فرهنگیان خوزستان از ۷۲ درصد فراتر رفت

پوشش واکسیناسیون فرهنگیان خوزستان از ۷۲ درصد فراتر رفت
آموزش و پرورش خوزستان با چالش نیروی انسانی و فضای آموزشی مواجه است

پوشش واکسیناسیون فرهنگیان خوزستان از ۷۲ درصد فراتر رفت

شبکه خبری خوزستان |  مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: بیش از ۷۲.۵ درصد جامعه فرهنگیان این استان علیه ویروس کرونا واکسینه شدند.

به گزارش شبکه خبری خوزستان کورش مودت جمعه شب در برنامه تلویزیونی ویژه خبری آبادان اظهار داشت: مرحله اول واکسیناسیون فرهنگیان استان با هماهنگی دانشگاه های علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ، آبادان، بهبهان، شوشتر و دزفول در مراکز تجمیعی انجام شد.

وی با بیان اینکه پیش بینی این بود که بیش از ۲۲ درصد از فرهنگیان استان خوزستان با سن بالای ۵۰ سال طبق اعلام ستاد ملی کرونا و بر اساس سقف سنی واکسینه شوند افزود:  برای تزریق دُز دوم واکسن به جامعه فرهنگیان استان خوزستان با دانشگاه های علوم پزشکی سراسر استان خوزستان هماهنگی شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان خوزستان تصریح کرد: روند واکسیناسیون فرهنگیان خوزستان با شتاب در حال انجام است ضمن اینکه واکسیناسیون دانش آموزان با سن بالای ۱۸ سال نیز در حال پیگیری و اجرا است.

مودت از آماده سازی مدارس استان خوزستان برای آغاز سال جدید تحصیلی خبر داد و گفت: تجهیز مدارس به امکانات کارگاهی و آزمایشگاهی در حال انجام است. ضمن اینکه مدارس جدیدی که از سوی سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس تحویل آموزش و پرورش می شوند همراه با تجهیزات کامل آزمایشگاهی می باشند.

وی به موضوع رتبه بندی فرهنگیان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به نظر مجلس شورای اسلامی طرح رتبه بندی معلمان ، تعداد زیادی از فرهنگیان را شامل شده است.

آموزش و پرورش خوزستان با چالش نیروی انسانی و فضای آموزشی مواجه است

مدیر کل آموزش و پرورش استان خوزستان در ادامه گفت: آموزش و پرورش خوزستان در زمینه نیروی انسانی و فضای آموزشی با چالش جدی مواجه است.

مودت با اشاره به کمبود هشت هزار نیروی آموزشی در استان خوزستان افزود: برای اینکه برخی از کلاس ها با کمبود معلم مواجه نشود از نیروهای حق التدریس، نوبت دوم سرباز معلم و نیروهای بازنشسته استفاده می شود ضمن اینکه تلاش می شود کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش خوزستان در مدت سه سال آینده برطرف شود.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان گفت : خوزستان استانی گسترده است که با ۶۴ هزار و ۵۰۰ نیروی آموزشی و کادر آموزشی ، بیش از یک میلیون دانش آموز و بیش از پنج هزار و ۶۰۰ واحد آموزشی نیاز به توجه ویژه در حوزه آموزش و پرورش دارد.

سرانه فضای آموزشی استان خوزستان ۵.۲ درصد میانگین کشوری است

وی در ادامه در رابطه با سرانه فضای آموزشی در استان خوزستان گفت: میانگین سرانه آموزشی استان خوزستان نسبت به میانگین کشوری که  ۵.۲ درصد می باشد کمتر است و برای جبران این کمبود حدود هشت هزار کلاس درس جدید در خوزستان باید ساخته شود.

مودت افزود: حدود ۲۵ درصد مدارس خوزستان قدمت بالایی داشته و باید تخریب ، بازسازی و مقاوم سازی شوند. حدود یکهزار و ۵۰۰ کلاس سنگی در مناطق عشایری خوزستان وجود دارد که در برنامه‌های نوسازی آموزش و پرورش قرار دارند و هم اینک عملیات ساخت و نوسازی بیش از ۱۰۰ مدرسه در خوزستان شروع شده است.

وی به کمک خیرین مدرسه ساز در استان خوزستان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: خوزستان در زمینه مشارکت های خیرین مدرسه ساز جایگاه بسیار خوبی در کشور دارد و از نظر تعهد در ساخت فضای آموزشی در سال گذشته رتبه دوم کشور را داشت که امسال با تلاش صورت گرفته تاکنون به جایگاه نخست کشور صعود کرده است. خوزستان در پویش آجر به آجر در سند تحول رتبه اول کشور را کسب کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان همچنین گفت:  در آبادان حدود ۱۱ طرح آموزشی خیرین ساز و ۱۸ واحد آموزشی با اعتبارات دولتی در حال ساخت است.

 

 

مرجع : ایرنا

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.