کد خبر : 16376
تاریخ انتشار : شنبه 10 خرداد 1399 - 16:12
-

بررسی ۴ طرح در کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری و روستایی شورای عالی استان ها

بررسی ۴ طرح در کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری و روستایی شورای عالی استان ها

شبکه خبری خوزستان//احمد زمانپور از بررسی ۴ طرح در کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری و روستایی شورای عالی استان ها خبر داد. زمانپور سخنگوی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری و روستایی شورای عالی استانها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها با اشاره به سی و یکمین

شبکه خبری خوزستان//احمد زمانپور از بررسی ۴ طرح در کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری و روستایی شورای عالی استان ها خبر داد.
زمانپور سخنگوی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری و روستایی شورای عالی استانها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها با اشاره به سی و یکمین جلسه کمیسیون متبوعش اظهارداشت: در ابتدای این جلسه در خصوص ارائه پیشنهادها برای تنظیم سیاست های کلی برنامه هفتم توسعه در حوزه شوراها و مدیریت شهری، سرفصل های سیاست های کلی برنامه ششم توسعه بحث و بررسی شد و مقرر شد” مجموعه مشاورین کمیسیون نسبت به تهیه متن پیشنهادی با سرفصل امور شهری در سیاست های کلی برنامه هفتم و محورهای کلیدی آن اقدام شود.
 وی با بیان اینکه نارسایی های اجرایی و حقوقی در حوزه حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی در شهرها و روستاهای کشور دومین دستور جلسه کمیسیون بود، بیان کرد: گزارشی از وضعیت ساختار تشکیلاتی، حقوقی و اعتبارات بودجه ای  سازمان حفاظت محیط زیست و همچنین صندوق ملی محیط زیست ارائه شد.
 
با توجه به وظیفه ذاتی و حقوقی سازمان حفاظت محیط زیست در پیشگیری، کنترل و مقابله با انتشار آلودگی در آب هوا خاک و صیانت و توسعه محیط زیست سالم، مقرر شد در جلسات آتی ضمن دعوت از نمایندگان سازمان و کارشناسان حقوقی، چارچوب حقوقی رفع نارسایی های شناسایی شده در استان ها تعیین شود. در این راستا ٢ پیشنهاد برای برون رفت از نارسایی های اجرایی و اعتباری موجود تبدیل سازمان به وزارتخانه و یا ادغام با منابع طبیعی طرح شد. 

سخنگوی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری و روستایی شورای عالی استان ها طرح یک فوریتی مناسب سازی فضاها و اماکن شهری برای اقشار آسیب پذیر را طرح دیگر کمیسیون تابعه خود عنوان  کرد و افزود: مستند به قوانین و مقررات و آیین نامه های اجرایی موجود در زمینه مناسب سازی فضا ها برای افراد دارای معلولیت در سطح ملی و محلی با ارائه پیشنهادات در قالب طرح برای ارسال به مجلس شورای اسلامی مورد تایید قرار نگرفت و مقرر شد” محتوای متن طرح جهت تخصیص ردیف اعتباری به مناسب سازی فضاها برای معلولین، در قالب سازو کار اقدام مشترک به شورای های سراسر کشور پیشنهاد شود.
زمانپور در پایان تاکید کرد: در خصوص طرح مشارکت شهرداری ها در احرای طرح های توسعه ابخیزداری با منابع طبیعی مقرر شد پیش نویس طرح جهت اخذ اعلام نظر به دستگاه های متولی و شوراهای استان سراسر کشور ارسال شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.