کد خبر : 18447
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 مرداد 1399 - 5:56
-

برای ۵ سال آینده بیمارستان بزرگ فوق تخصصی نیاز بندر ماهشهر می باشد / بازپس‌گیری ساختمان بیمارستان شهدا اقدام بسیار بزرگی بود

برای ۵ سال آینده بیمارستان بزرگ فوق تخصصی نیاز بندر ماهشهر می باشد / بازپس‌گیری ساختمان بیمارستان شهدا اقدام بسیار بزرگی بود

احتمال وقوع پیک دوم وجود دارد، به همین دلیل باید آمادگی لازم را حفظ کنیم. هنوز در خطر هستیم و کرونا در کمین ما است. باید تجهیزات مورد نیاز بیمارستانی را بیشتر و بروز کنیم.

مدیرشبکه بهداشت و درمان شهرستان ماهشهر خبر داد: برای ۵ سال آینده بیمارستان بزرگ فوق تخصصی نیاز بندرماهشهرمی باشد ، بیمارستان بندرامام خمینی( ره) ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد بندرماهشهر تنها شهرستانی بوده که بیمار کرونایی اعزامی به مرکز استان نداشته است.
دکتر محمد شنبدی گفت: وضعیت سفید این شهرستان بسیار شکننده است و باید برای پیک دوم شیوع ویروس کووید ۱۹ آمادگی لازم را داشته باشیم.
دکتر محمد شنبدی مدیر شبکه بهداشت و درمان بندر ماهشهر در این باره اظهار کرد: بازپس‌گیری ساختمان بیمارستان شهدا اقدام بسیار بزرگی بود، و دادستان، رئیس دادگستری، و فرماندار بندر ماهشهر در این مسیر پیگیری و همکاری بسیار خوبی کردند.
وی افزود: یک سرمایه بزرگ ملی مورد تصرف قرار گرفته بود که خوشبختانه با وجود مشکلات بسیار و تهدیدهای فراوان از این ساختمان خلع ید شد و این سرمایه بزرگ به مردم بازگردانده شد. این ساختمان کاربرد آموزشی، درمانی خواهد داشت و سرمایه بزرگی برای بهداشت و درمان شهرستان به شمار می‌رود.
مدیر شبکه بهداشت و درمان بندر ماهشهر در ادامه به تشریح وضعیت شیوع کرونا در این شهرستان پرداخت افزود: اواخر اردیبهشت وارد پیک کرونا شدیم و شیوع این ویروس اواخر خرداد ماه به اوج خود رسید. اما خوشبختانه هیچ بیماری به دلیل نبود تخت پشت در بیمارستان‌ها نماند و کادر درمانی و پرستاران نیز از جان مایه گذاشتند.
شنبدی خاطرنشان کرد: خداوند کمک کرد و مردم نیز همکاری کردند و از آن پیک سنگین و طاقت‌فرسا خارج شدیم. به طوری که هم‌اکنون زیر ۳۰ تا بیمار در بیمارستان‌های معرفی و نفت بستری هستند، که عمده بیماران نیز در بیمارستان نفت شهرک بعثت بستری شده‌اند.
وی ادامه داد: احتمال وقوع پیک دوم وجود دارد، به همین دلیل باید آمادگی لازم را حفظ کنیم. هنوز در خطر هستیم و کرونا در کمین ما است. باید تجهیزات مورد نیاز بیمارستانی را بیشتر و بروز کنیم. در این راستا باید تخت جدید آی‌سی‌یو اضافه و تجهیزاتی همچون اکسیژن‌ساز، ونتیلاتور و … خریداری شود.
مدیر شبکه بهداشت و درمان بندر ماهشهر با ارائه آمار بیماران کرونایی در این شهرستان گفت: تعداد کل بیماران بستری از آغاز شیوع این ویروس یک هزار و ۸۰۰ نفر، تعداد کل بیماران مثبت سرپایی یک هزار و ۱۲۰ نفر و هم‌اکنون نیز ۳۰ نفر در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.
شنبدی عنوان کرد: بندر ماهشهر در بحث بیماری کرونا معین شهرستان‌های امیدیه، هندیجان، رامشیر بود و علاوه بر این بیماران شادگان را نیز پوشش دادیم.
وی بیان کرد :۳۰ تخت آی‌سی‌یو برای این بیماران آماده شده بود و برای پیک دوم نیز تعداد تخت‌ها را افزایش خواهیم داد. در این رابطه۱۰ تخت در بیمارستان معرفی و ۱۰ تخت نیز در بیمارستان نفت اضافه خواهد شد.
وی با بیان اینکه ۵ روز است فوتی ناشی از ابتلای به کرونا نداشته‌ایم عنوان نمود: به دلیل موقعیت صنعتی و بندری بیشترین چرخش انسانی را در شهرستان داریم، همین موضوع بندر ماهشهر را از نظر شیوع بیماری کرونا بسیار پرخطر کرده است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندر ماهشهر اضافه کرد: محرم می‌تواند پیک بیماری کرونا را برگرداند، بنابراین هر منزل باید تبدیل به یک حسینه شود و بهترین نذری نیز تجهیزات حفاظتی همچون ماسک، مواد ضدعفونی و … است و مردم به پویش نذر ماسک بپیوندند.
وی به آمار مبتلایان ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: طی ۶ ماه که از شیوع ویروس کرونا گدشته ۱۸۰۰ مورد بستری ، ۱۱۲۰ مورد سرپایی، ۳۰ مورد قرطنینه خانگی ، نمونه های گرفته شده از بستری شدگان ۱۷۳۰ مورد، نمونه های گرفته شده از سرپایی ۶۳۵۰ مورد که کل تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان بندرماهشهر ۲۰۰۰ مورد می باشد.

دکترشنبدی درادامه افزود : بیمارستانی که در سال ۱۳۸۸ با پیگیری های نماینده وقت مجوز آن از سوی وزارت بهداشت اخذگردید ، با پیگیری های که نماینده سابق و فرماندارفعلی شهرستان ومدیران دانشگاه علوم پزشکی برای احیاء آن اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته که نیازمند پیگیری های لازم می باشیم.
وی تصریح کرد: با توجه به رشد جمعیتی و نیاز به بیمارستان فوق تخصصی طی ۵ سال نیاز مبرم شهرستان بندرماهشهر می باشد.
وی درپایان گفت: در این راستا بیمارستان شهر بندرامام خمینی (ره) که با پیگری های نماینده سابق مجوز ان گرفته شده و توسط پتروشیمی نوید زرشیمی در حال احداث بوده بل ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا می باشد.

خبرنگار اعظم حکیمی

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.