کد خبر : 17480
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 تیر 1399 - 3:49
-

اهواز به‌عنوان مهد قایقرانی کشور در حسرت یک اسکله تخصصی است

اهواز به‌عنوان مهد قایقرانی کشور در حسرت یک اسکله تخصصی است

رئیس هیئت قایقرانی خوزستان با اشاره به اینکه این استان مهد قایقرانی کشور است گفت: با وجود منابع آبی برای تمرین و استعدادهای فراوان، این هیئت ورزشی از نبود یک اسکله تخصصی برای تمرین رنج می‌برد. جلال دریس ، اظهار داشت: شرایط شیوع کرونا در خوزستان در وضعیت تمرینات تیم قایقرانی بی‌تأثیر نبوده و تنها

رئیس هیئت قایقرانی خوزستان با اشاره به اینکه این استان مهد قایقرانی کشور است گفت: با وجود منابع آبی برای تمرین و استعدادهای فراوان، این هیئت ورزشی از نبود یک اسکله تخصصی برای تمرین رنج می‌برد.
جلال دریس ، اظهار داشت: شرایط شیوع کرونا در خوزستان در وضعیت تمرینات تیم قایقرانی بی‌تأثیر نبوده و تنها یک‌سری از رشته‌های انفرادی را در حال انجام هستیم.

وی افزود: ورزش قایقرانی از نظر زیرساختی فقیر است و برای جبران این عقب ماندگی در جلسه هفته پیش شورای ورزش استان مقرر شد یک اسکله به هیئت قایقرانی اختصاص داده شود.

رئیس هیئت قایقرانی خوزستان بیان داشت: این شورا همچنین مصوب کرد یک باشگاه قایقرانی در خوزستان راه اندازی شود که برای راه‌اندازی این مجموعه‌ها نیاز به حمایت مسئولان داریم.

وی با اشاره به پیست کاناپلو و راه اندازی مجدد آن پس از شش سال اظهار داشت: استعدادهای مناسبی در استان وجود دارد ولی ضعف امکانات پرورش این استعدادها را مشکل کرده است؛ به‌ویژه خوزستان از نظر رده‌های سنی پایین غنی دارد.

دریس گفت: نبود فضای مناسب، نبود یک ساختمان که استانداردهای لازم را داشته باشد و همچنین یک اسکله تخصصی قایقرانی عمده‌ترین مشکلات زیر ساختی ما هستند.
وی درباره عملکرد شهرستان‌ها افزود: ما حدود هفت شهرستان زیر نظر داریم که به صورت حرفه ای فعالیت می‌کنند و وضعیت خوبی دارند. عمده مشکل این هیئت در مرکز استان است؛ با اینکه عمده مربیان، ورزشکاران، پیشکسوتان و مدال‌آوران این رشته ورزشی اهل اهواز هستند.

این مسئول بیان داشت: دنبال حل مشکل این هیئت ورزشی در اهواز هستیم؛ هیئت قایقرانی آمادگی لازم برای راه اندازی هیئت‌های ورزشی در سایر شهرستان‌ها را دارد.

وی با اشاره به هیئت قایقرانی در استان اضافه کرد: خوزستان با این‌همه ظرفیت آبی؛ فاقد یک اسکله است. این ورزش تنها رشته‌ای است که می‌تواند در استان خوزستان خاص باشد. با توجه به اینکه استان ما مهد قایقرانی کشور بوده لازم است یک باشگاه که دارای فاکتورهای استاندارد باشد در استان راه‌اندازی شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.