کد خبر : 4444
تاریخ انتشار : دوشنبه 18 شهریور 1398 - 2:48
-

انتخاب یعنی سطح دیدگاه

انتخاب یعنی سطح دیدگاه

هر کسی میتواند سرنوشت خود را با دستان خود رقم بزند . در بعضی از مناطق کشور اکثر مردم نمیدانند حوزه فعالیت و حدود و اختیارات یک نماینده در چه حد و حدودی است و در چه مواردی میتواند در کار دولت ورود و دخالت کند . معمولا نماینده مجلس در انتصاب افراد در پست

هر کسی میتواند سرنوشت خود را با دستان خود رقم بزند . در بعضی از مناطق کشور اکثر مردم نمیدانند حوزه فعالیت و حدود و اختیارات یک نماینده در چه حد و حدودی است و در چه مواردی میتواند در کار دولت ورود و دخالت کند . معمولا نماینده مجلس در انتصاب افراد در پست های اجرایی تاثیر فراوانی دارد ، اما باید دانست که این تاثیرگذاریها بی بها حاصل نشده است ،. بلکه ناشی از اخذ و عطایی است که در خفا بین نماینده مجلس و نماینده قوه اجراییه صورت میگیرد . در قبال هر انتصابی که باب دل نماینده مجلس قرار گیرد ، معلوم نیست نماینده چه بهایی به دولت پرداخت کرده است تا این منویت تامین گردد . اگر نماینده مجلس مانورهایش در مجلس بحث بر انگیز است و با یک پیشنهاد یا یک تذکر بتواند در مجلس چالش ایجاد کند و نمایندگان را به بحث بکشاند میتواند خود را به عنوان مهره ی بزرگ و قدرتمندی برای قوه مجریه نشان دهد . درایت نماینده مجلس بر قانون و تسلط او بر دستور العلملهای دولت ، مهار و اهرم خوبی است که میتواند با آن عملکرد کارکنان قوه مجریه را کنترل نماید . یک نماینده مجلس آگاه و سیاستمدار میتواند ورقه های زیادی برای تاثیر گذاری در میدان بازی قوه مجریه و قوه مقننه داشته باشد که با انداختن هر ورقه ای ، مکاسب گرانبهایی را برای حوزه ی استحفاضیه خود بدست آورد .
اگر مردم حوزه انتخابیه ای ، از میان کاندیداها ، کاندیدایی را انتخاب کنند که وی بتواند در مجلس تاثیر گذار باشد ، در حقیقت این مردم هستند که بخت و اقبال خوبی را برای خود رقم زدند . انتخاب وکیل خوب یا بد به سطح دیدگاه سیاسی مردم بستگی دارد .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.