کد خبر : 12270
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 اسفند 1398 - 8:01
-

استاندار به وضعیت صنعت خرمای خوزستان ورود کند

استاندار به وضعیت صنعت خرمای خوزستان ورود کند

عضو هیئت‌مدیره و دبیر اتحادیه صادرکنندگان خشکبار ایران در خوزستان گفت: هرچه سریع‌تر استاندار خوزستان در حوزه صنعت خرما ورود کرده و با شنیدن نظر کارشناسان، تصمیمات جدیدی اتخاذ کند. امیررضا منصوری، با اشاره به کاهش تولید خرما در سال گذشته، اظهارداشت: سال گذشته تولید خرما در خوزستان به دلیل شرایط آب و هوایی کاهش

عضو هیئت‌مدیره و دبیر اتحادیه صادرکنندگان خشکبار ایران در خوزستان گفت: هرچه سریع‌تر استاندار خوزستان در حوزه صنعت خرما ورود کرده و با شنیدن نظر کارشناسان، تصمیمات جدیدی اتخاذ کند.
امیررضا منصوری، با اشاره به کاهش تولید خرما در سال گذشته، اظهارداشت: سال گذشته تولید خرما در خوزستان به دلیل شرایط آب و هوایی کاهش شدید داشت و صنعت بسته‌بندی و تجارت خارجی این محصول نیز متأثر از تحریم‌های ظالمانه افت چشمگیری را تجربه کرد.

وی افزود: اما باوجود کاهش تولید، همچنان مقدار قابل‌توجهی خرما در انبارها موجود است و با توجه به اینکه محصول صادراتی استان، برای مصرف داخل ذائقه پسند نیست، لذا پیش‌بینی می‌شود تا قبل از برداشت محصول آینده، انبارها خالی نشوند.

عضو هیئت‌مدیره و دبیر اتحادیه صادرکنندگان خشکبار ایران در خوزستان در ادامه گفت: افزایش تولیدی که برای محصول آینده متصور است، موجودی که از محصول قبل در انبارها باقی خواهد ماند و ادامه سیر کاهشی صادرات متأثر از تحریم‌های ظالمانه، شرایط را برای کشاورز، صنعت بسته‌بندی و تجار خرما دشوار خواهد کرد.

منصوری تصریح کرد: با وضعیتی که تجارت خارجی کشور دارد واجب است هرچه سریع‌تر استاندار خوزستان در حوزه صنعت خرما ورود کرده و با شنیدن نظر کارشناسان، تصمیمات جدیدی اتخاذ کند.

وی افزود: استاندار و گروه اقتصادی استان باید هرچه سریع‌تر به موضوع خرما ورود کنند تا زمان پیش رو را برای برنامه‌ریزی از دست ندهیم.
عضو هیئت‌مدیره و دبیر اتحادیه صادرکنندگان خشکبار ایران در خوزستان تأکید کرد: می‌توان با کمک دولت، چاره‌اندیشی کرد تا در عرضه خرما توسط کشاورز و تقاضای آن توسط کارخانه‌های بسته‌بندی توازنی ایجاد شود و ناخواسته تنشی به بخش کشاورزی وارد نگردد؛ هر تنش و عدم درخواستی، می‌تواند سبب دلسردی کشاورزان و کند شدن توسعه و بهبود نخیلات شود.

منصوری بابیان اینکه ورود تعاونی‌ها و خرید تضمینی چاره کار نیست عنوان کرد: ورود تعاونی‌ها و خرید تضمینی یک هزینه را در این شرایط اقتصادی و تحریمی به دولت منتقل می‌کند و این در حالی است که اتحادیه صادرکنندگان خشکبار ایران شعبه خوزستان در تلاش است تا با رایزنی با مقامات دولتی، راه‌کاری برای جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌های بسته‌بندی و صادراتی و متعاقب آن رفع تهدید امنیت اشتغال موجود در این صنعت بیابد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.