کد خبر : 31999
تاریخ انتشار : شنبه 29 آبان 1400 - 12:17
-

اخبار آموزش و پرورش

اجتماعی | بازگشایی مدارس ابتدایی و متوسطه اول از پس فردا

اجتماعی | بازگشایی مدارس ابتدایی و متوسطه اول از پس فردا
علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد :منتظریم از اول آذر مدارس ابتدایی و متوسطه اول با برنامه و الگویی که خود مدارس تدوین کرده‌اند، به صورت حضوری بازگشایی و به‌تدریج زمینه حضور دانش‌آموزان در مدارس فراهم باشد.

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از رسانه ملی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه منتظریم از اول آذر مدارس ابتدایی و متوسطه اول با برنامه و الگویی که خود مدارس تدوین کرده‌اند، به صورت حضوری بازگشایی شوند گفت: تفاوتی بین آموزش حضوری و مجازی به لحاظ الزام برای شرکت در کلاس نیست. در این میان اگر دانش‌آموزی بیمار شد و کسالت داشت می‌تواند تا زمان بهبودی در مدرسه حضور نیابد.

علیرضا کاظمی در این باره اظهار کرد: منتظریم از اول آذر مدارس ابتدایی و متوسطه اول با برنامه و الگویی که خود مدارس تدوین کرده‌اند، به صورت حضوری بازگشایی و به‌تدریج زمینه حضور دانش‌آموزان در مدارس فراهم باشد.

وی افزود: مدارس پروتکل‌ها، دستورالعمل‌ها و تمام استانداردهای مدنظر را هم رعایت خواهند کرد تا نگرانی برای خانواده‌ها و دانش‌آموزان ایجاد نشود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه آیا حضور در مدرسه اختیاری است؟ گفت: الگوی حضور و اینکه دانش آموزان یک روز، دو روز یا سه روز در مدرسه باشند در اختیار منطقه و مدرسه است، اما به طور کلی حضور دانش‌آموزان همانند دوره مجازی و روزانه است و فرقی نمی‌کند. در واقع تفاوتی بین آموزش حضوری و مجازی به لحاظ الزام برای شرکت در کلاس نیست. در این میان اگر دانش‌آموزی بیمار شد و کسالت داشت می‌تواند تا زمان بهبودی در مدرسه حضور نیابد.

کاظمی اضافه کرد: بر اساس بررسی‌هایی که پژوهشکده‌های معتبر و مراکز نظرسنجی سطح کشور انجام داده‌اند میزان موافقت والدین با حضور بچه‌ها در مدرسه نزدیک به ۷۰ درصد است.

وی در مصاحبه با رسانه‌ملی ادامه داد: توصیه ما این بوده که مدارس جلسات اولیاء و مربیان را تشکیل دهند و با رویکرد اقناعیِ خانواده‌ها، کار را دنبال کنند. رویکرد ما بازگشایی آرام و تدریجی است و باید تلاش کرد نگرانی خانواده‌ها نیز برطرف شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.