کد خبر : 31665
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 آبان 1400 - 9:39
-

مقاله

سافت اینجا

ویژه | چگونه با کاشت درختان ، برای شهرها پس انداز کنیم؟

ویژه | چگونه با کاشت درختان ، برای شهرها پس انداز کنیم؟
پوشش درختان با صرفه جویی قابل توجهی در هزینه، در ارتباط است. هر کیلومتر مربع، در حدود ۰٫۹۳ میلیون دلار در هزینه های مراقبت های بهداشتی آلودگی هوا، ۲۰ هزار دلار با آشغال زدایی آب و ۴۷۸۰۰۰ دلار در هزینه های گرمایش و خنک سازی انرژی ساختمان، صرفه جویی می شود.

چگونه با کاشت درختان ، برای شهرها پس انداز کنیم؟

امروزه، شهرهای بزرگ در حال افزایش هستند و در حال حاضر ۴۷ منطقه در سراسر جهان وجود دارد که در هر منطقه بیش از ۱۰ میلیون نفر جمعیت، سکونت دارند.

این روزها، بیش از نیمی از جمعیت جهان در مناطق شهری زندگی می کنند و حدود ۳ درصد از جمعیت زمین را تشکیل می دهند. رد پای اکولوژیکی این رشد بسیار زیاد است و فعالیت های بیشتری می توان برای بهبود زندگی ساکنان شهری در سراسر جهان انجام داد.

وقتی نوبت به بحث درباره فضاهای طبیعی می رسد، درختان گونه های اساسی در اکوسیستم شهری تعربف می شوند و خدمات متنوعی را برای مردم فراهم می کنند. طبق محاسبات تیمی تحقیقاتی، درختان به میزان زیادی برای بسیاری از مناطق شهری، به ویژه کلان شهرها تاثیرگذار هستند. همچنین، درختان باعث تعدیل آب و هوا می شوند، سیلاب های طوفانی را کاهش می دهند، استفاده از انرژی ساختمان را بهبود می بخشند و تغییرات آب و هوا را کاهش می دهند.

به ازای هر دلار سرمایه گذاری شده در کاشت درختان، شهرها هر ساله به طور متوسط ۲٫۲۵ دلار آمریکا، بازگشت سرمایه خواهند داشت.

اندازه گیری درختان

طبق تحقیقات این تیم به سرپرستی دکتر دیوید نوواک، خدمات جنگلی USDA و اسکات ماکو از موسسه دیوی، نرم افزار مزایای درخت i-Tree Tools توسعه می یابد. این ابزار، رابطه بین درختان و خدمات اکوسیستمی را که ارائه می دهند، شبیه سازی می کند. این خدمات می توانند شامل غذا، آب و هوای تمیز، کنترل سیل، گرده افشانی، تفریح ​​و نوسان صدا باشند. در حال حاضر، بسیاری از سرویس ها توسط این تیم، شبیه سازی نمی شود، بنابراین این محاسبات، ارزش درختان شهری را دست کم می گیرند.

نرم افزار ارائه شده توسط این تیم، قادر است تا نحوه تأثیر ساختار درخت از جمله: ارتفاع، اندازه سایبان و سطح برگ را بر خدمات ارائه شده، شبیه سازی کند. این موضوع، قابلیت تخمین زدن میزان کاهش طغیان آب  توسط درختان را امکان پذیر می سازد. به عبارتی، طرح این مسئله که درختان چگونه طغیان آب را کاهش می دهند و یا اینکه چگونه درختان بر کیفیت هوا، استفاده از انرژی ساختمان و میزان آلودگی هوا در جامعه خود تأثیر می گذارند. همچنین برای کاربران، امکان ثبت درختان در منطقه خود را امکان پذیر می سازد.

در این تحقیق، بررسی های هوایی سیستماتیک از ۳۵ ابرشهر نشان می دهد که ۲۰ درصد از مرکزیت شهری متوسط ​​ابرشهرها، توسط سایبان جنگل پوشانده شده است. اما این مقدار می تواند بسیار متفاوت نیز باشد.

پوشش جنگلی در کلان شهرها
یکی از اهداف این پروژه این است که میزان تاثیر در رفاه انسان ها توسط درختانی که در مناطق تمرکز انسان ها (و به نوعی دور از طبیعت) ارزیابی شود. علاوه بر این، آنها قصد داشتند به جواب این سوال برسند که چه تعداد درخت اضافی، امکان کاشت در شهرهای بزرگ را دارند تا کیفیت زندگی از این طریق، بهبود یابد.

 

چگالی درختان چگونه در شهرها تأثیرگذار است؟

این تحقیق به طور مفصل به بررسی ۱۰ ابر شهر در سراسر جهان از جمله پکن، قاهره، مکزیکو سیتی، لس آنجلس و لندن پرداخته است این ابرشهرها در پنج قاره قرار گرفته اند و زیستگاه های طبیعی مختلفی را نشان می دهند. قاهره با ۱۱۷۳ کیلومتر مربع، کوچکترین شهر است، در حالی که توکیو معادل ۱۸،۷۲۰ کیلومتر، تخمین زده شده است.

برای اکثر شهرها، تصاویر هوایی Google Maps بررسی و ۵۰۰ نقطه به طور تصادفی انتخاب و  در نهایت، هر کدام به عنوان سایبان درخت، چمن، بوته و غیره طبقه بندی شده است.

 

حفظ و نگهداشت درختان

پوشش درختان با صرفه جویی قابل توجهی در هزینه، در ارتباط است. هر کیلومتر مربع، در حدود ۰٫۹۳ میلیون دلار در هزینه های مراقبت های بهداشتی آلودگی هوا، ۲۰ هزار دلار با آشغال زدایی آب و ۴۷۸۰۰۰ دلار در هزینه های گرمایش و خنک سازی انرژی ساختمان، صرفه جویی می شود.

علاوه بر این، متوسط ارزش سالانه دی اکسیدکربن تراکم شده توسط پوشش درختان، سالانه ۷٫۹ میلیون دلار برآورد شده است. همچنین،در حدود ۱۷۰۰۰ دلار در هر کیلومتر مربع، درآمد حاصل می شود. کل CO2 ذخیره شده با استفاده از معیاری به نام هزینه اجتماعی کربن نیز ۲۴۲ میلیون دلار، ارزیابی شد.

مجموع کلیه منافع سالانه ایجاد شده توسط درختان، به طور متوسط به ارزش سالانه، ۵۰۵ میلیون دلار است که ارزش متوسط ۹۶۷،۰۰۰ دلار در هر کیلومتر مربع از پوشش یک درخت را فراهم می کند.

 

 

ارزش درختان در شهرها

یک جنگل شهری می تواند برای زندگی مناسب، خدمات خوبی را ارائه دهد. همه شهرهای مورد مطالعه این تحقیق، امکان افزودن درختان اضافی را داشتند که تقریباً ۱۸ درصد از کل منطقه شهری به طور متوسط ​​در دسترس قرار گرفت. نقاط احتمالی، شامل مناطقی با پیاده رو، پارکینگ و مناطق پلازا بودند. سایبان درخت می تواند در بالای منطقه اشغال شده توسط انسان، گسترش یابد.

آیا می خواهید از جنگل ها محافظت کنید و درختان بیشتری در منطقه خود بکارید؟ همه ما می توانیم اقداماتی را برای دستیابی به این هدف، انجام دهند. برنامه ریزان شهری و منطقه ای می توانند همچنان از طرح و برنامه های متعددی برای ایجاد جنگل های شهری استفاده کنند. کسانی که برای این مسئولیت، انتخاب می شوند،باید توجه کنند که جنگل های شهری، بخشی مهمی از جامعه هستند و آنها می توانند از گروه هایی که به دنبال افزایش  و رشد این جنگل ها هستند،حمایت و پشتیبانی کنند.
افرادی که نمی توانند درخت بکارند، می توانند یک گیاه در گلدان اضافه کنند. اگر چه این گیاه کوچکتر از یک درخت است، اما دارای یک سایبان برگ است که می تواند مزایای مشابهی را به همراه داشته باشد. برای مالک ملک که می خواهد مسئولیت خود را بر عهده بگیرد، نرم افزار i-Tree  می تواند در انتخاب نوع درخت و مکان به آنها، کمک کند. همچنین این نرم افزار برای یک باغبان یا جنگلبان محلی نیز قابل استفاده است.

 

منبع

The Conversation

مرجع

سافت اینجا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.