کد خبر : 23131
تاریخ انتشار : یکشنبه 2 آذر 1399 - 13:01
-

شان و جایگاه وکالت مانند قضاوت جایگاه بسیار ارزشمندی دارد

شان و جایگاه وکالت مانند قضاوت جایگاه بسیار ارزشمندی دارد

رئیس کل دادگستری استان خوزستان گفت: وکالت نهاد مقدسی است و شأن و جایگاه وکالت مانند قضاوت جایگاه بسیار ارزشمندی دارد

شأن و جایگاه وکالت مانند قضاوت جایگاه بسیار ارزشمندی دارد

حجت الامسلمین صادق مرادی رئیس کل دادگستری استان خوزستان در جلسه بررسی مشکلات کانون وکلاء دادگستری استان که با حضور سید علیرضا آوایی وزیر دادگستری و سید یزداله طاهری نسب رئیس و اعضاء هئیت کانون وکلاء دادگستری خوزستان برگزار شد، شأن و جایگاه وکالت را مانند قضاوت بسیار ارزشمند برشمرد و گفت: وکالت نهاد مقدسی است و شأن و جایگاه وکالت معنوی است نه مادی و این حرفه مانند قضاوت جایگاه بسیار ارزشمندی دارد.

وی با تاکید بر اهمیت مجاهدت و احساس مسئولیت در امر وکالت افزود: وکیل باید در احقاق حق و اجرای عدالت حساس باشد و این احساس مسئولیت از مقتضیات وکالت است.

حجت الاسلام و المسلمین مرادی در ادامه اظهار داشت: کانون وکلا نهادی مستقل است که جایگاه برجسته‌ای برای تحقق حقوق مردم دارد و اگر عقیده ما بر این است که قاضی و وکیل در حقیقت دو بال عدالت هستند ، باید استقلال و شأن آنان حفظ شود و باید پا به پای هم و در کنار هم برای تحقق حقوق مردم گام بردارند.

رئیس دادگستری خوزستان خاطر نشان کرد: رویکرد دستگاه قضایی استان بر این است که از جایگاه و منصب وکالت به درستی صیانت گردد و از منزلت آن محافظت شود.

وی در ادامه از وزیر دادگستری خواست پیگیر رفع مشکلات و دغدغه های وکلاء دادگستری استان باشند.

در این جلسه سید علیرضا آوایی وزیر دادگستری ضمن تقدیر از دستگاه قضایی استان در پیگیری و رفع مشکلات کانون وکلاء خوزستان ، جایگاه و حرمت وکلاء را بسیار مهم دانست و گفت: در جامعه وکالت هیچکس به اندازه خود وکلاء نتوانسته به منزلت این نهاد ارزشی آسیب برساند و همیشه وکلاء نقش اساسی و مؤثری در تحقق عدالت داشته اند.

*وی افزود: حفظ جایگاه و استقلال وکلاء از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

وزیر دادگستری در ادامه عنوان کرد: حتما پیگیر رفع نگران ها ، دغدغه ها و مشکلات وکلاء استان هم در دولت و هم در قوه قضائیه خواهم بود و امیدوارم مشکلات و موانع این عزیزان هر چه سریعتر حل و فصل شوند.

در این جلسه سید یزداله طاهری نسب رئیس هئیت کانون وکلاء دادگستری خوزستان ضمن تشکر از وزیر دادگستری و همچنین رئیس کل دادگستری استان در بررسی مشکلات وکلاء خوزستان ، در ادامه به ارائه گزارش عملکرد این کانون پرداخت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.