کد خبر : 30021
تاریخ انتشار : چهارشنبه 31 شهریور 1400 - 6:03
-

ویژه

ویژه | دفاع مقدس ، نبرد عاشقان

ویژه | دفاع مقدس ، نبرد عاشقان
واژه ها قادر به توصیف فداکاری های بی نظیر رزمندگان و شهدای والامقام دفاع مقدس نیست و بسیاری از صحنه های معنوی و بزرگ آن روزها قابل وصف نمی باشد .

دفاع مقدس ، نبرد عاشقان

شبکه خبری خوزستان | هشت سال دفاع عاشقانه در نبردی نابرابر و تنها عشقی که پیروز میدان شد.

 

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از ایرنا هفته دفاع مقدس، تداعی کننده روزهایی است که ملت ایران اسلامی سراپا به میدان عشق  تبدیل شد تا خاک مقدس وطن از گزند نامردان در امان بماند.

 

آنگاه که مستان عشق به میدان آمدند و جانانه دشمن سفاک تا بیخ دندان مسلح را در جای خود نشاندند.

 

دفاع مقدس تصویری از تمام زیباییهای عاشقانه ای بود که تنها نظیر آن را می توان در کربلا دید؛ حماسه های که جز با عاشق و معشوقی رقم نخواهد خورد.

 

دیار خوبان با خون‌بهای بزرگ مردان و شیرزنان، با عظمت باقی ماند تا تاریخ گواه رشادت و استقامت فداکارانی باشد که از جان و مال خود گذشتند .

 

تاریخ شهادت خواهد داد که رادمردان و شیرزنانی ایران اسلامی از جان و مال خود گذشتند تا خاک وطن از لوث دشمن پاک بماند.

 

اندیمشک؛ دوکوهه نام هایی ماندگار در عرصه دفاع مقدس هستند که معراج شهدا و رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس بود.

 

شبهای دوکوهه و شمیم ذکر یا زهرای شهدا و نجواهای شبانه شهدا در این منطقه هنوز محسوس است.

 

چهارم آذر ۱۳۶۵ و ششم مهر ۱۳۵۹ نمونه بارز مقاومت و ایثار مردم شهید پرور شهرستان اندیمشک است که در این روزهای پرافتخار ، حماسه هایی ماندگار خلق کردند.

 

یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس در این خصوص به ایرنا گفت: در این دوران طلایی ، سن و سال فقط یک عدد بود و بسیاری از رزمندگان ما با سن پایین ، حماسه های بسیار بزرگی آفریند.

سبزمراد صادقی افزود: واژه ها قادر به توصیف فداکاری های بی نظیر رزمندگان و شهدای والامقام دفاع مقدس نیست و بسیاری از صحنه های معنوی و بزرگ آن روزها قابل وصف نمی باشد .

 

این فرمانده دوران دفاع مقدس بیان کرد: همه فرزندان این مرز و بوم با نهایت اخلاص در میدان نبرد علیه باطن حضور داشتند و با ایمان کامل از جان خود برای دفاع از ارزش های اسلامی و انقلاب گذشتند.

 

یکی دیگر از رزمندگان گفت: همه مردم از هر قشری بدون هیچ چشم داشتی فقط برای رضای خدا و حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی از جان و مال و خانواده خود گذشتند و حماسه های تاریخی آفریدند.

 

غلامحسین عیسوند با گرامیداشت یاد و  خاطره همه شهدا ، جانبازان ، آزادگان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس  ،این دوران را دورانی سراسر معرفت و ایمان دانست .

 

به گفته وی باید زوایای ناگفته این دوران برای الگو پذیری جوانان و نوجوانان تشریح  شود.

 

یکی از جوانان اندیمشک هم گفت: امروز جوانان ایران اسلامی بیش از هر زمانی نیازمند فرهنگ ایثار و فداکاری هستند.

 

زهرا رستم پور گفت: هجمه های وسیع دشمن روزانه بیشتر می شود و در این جنگ رسانه ای دشمن ،نباید از فرهنگ و  ارزش های دفاع مقدس به عنوان مسیری متعالی دور شویم .

 

سرهنگ پاسدار احسان کریم پور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اندیمشک هم با اشاره به تلاش دشمن برای تحریف فرهنگ دفاع مقدس ، بر ضرورت همدلی و تلاش برای مقابله با تلاش دشمنان در این زمینه تاکید کرد.

 

وی افزود: دشمن با تحریف فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ دفاع مقدس به دنبال ایجاد زمینه برای رسیدن به اهداف خود است و نباید از این هدف شوم دشمن غافل شویم.

 

وی فرهنگ ایثار و شهادت را فرهنگ انسان ساز دانست و افزود: جامعه اسلامی نیازمند این فرهنگ غنی است و باید همه ابعاد دوران دفاع مقدس برای نسل های جدید تبیین گردد.

 

هفته دفاع مقدس ، هفته آغاز جنگ ایران و عراق است که از ۳۱ شهریور تا ۷ مهر ادامه دارد.

 

استان خوزستان ۲۳هزار شهید و ۳۵هزار و ۶۰۰ جانباز تقدیم اسلام و انقلاب اسلامی کرده است.

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.