اخبار امیدیه

ویژه | ثبت ملی اولین اثر دفاع مقدس برگ زرینی برای شهرستان امیدیه + تصاویر

ویژه | ثبت ملی اولین اثر دفاع مقدس برگ زرینی برای شهرستان امیدیه + تصاویر
با وجود تعداد زیاد شهداء شاخص مانند شهید دقایقی ، علیدادی و سرداران و جانبازان و رزمندگان دیگر آنگونه که باید معرفی و ارزش‌های آنان به نسل های بعدی به خوبی منتقل نشده است به صورتی که حتی در بحث مناطق درگیر با جنگ هم لحاظ نشده است.

 

 

شبکه خبری خوزستان | رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی امیدیه خبر داد : برگ زرینی برای شهرستان امیدیه با ثبت ملی اولین اثر دفاع مقدس رقم می خورد.

 

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از خبرنگار ما از امیدیه ؛ صادق شیخی رئیس اداره میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی امیدیه گفت : در جلسه شورای ملی ثبت آثار تاریخی و ‌فرهنگی ویژه ثبت میراث دفاع‌مقدس در وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌دستی با حضور مدیر کل میراث فرهنگی و معاون میراث فرهنگی ، سردار سرتیپ دوم پاسدار سیدحسین ستوده رئیس سازمان امور موزه‌ها و یادمان‌های دفاع مقدس ، سردار سرتیپ دوم پاسدار نادر ادیبی دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور و اعضای دیگر برگزار شد که در این راستا اثر با ارزش و تأثیرگذار در دوران دفاع مقدس بنام ساختمان تدارکات و مهندسی سپاه امیدیه (موشک سازی) در فهرست آثار واجد ارزش تاریخی فرهنگی (میراث دفاع مقدس) ثبت ملی کشور شد.

 

وی افزود : با توجه به‌ حضور مستمر و تأثیرگذار این خطه در پشتیبانی و اعزام نیرو و از سویی حفاظت‌ از چرخه تولید و صادرات و تأسیسات نفت و گاز در سالهای دفاع مقدس اهمیت بسزایی در مقاومت کشور داشت بگونه ای که بارها هم مورد حمله هوایی قرار گرفت اما با رشادت جهادگران حوزه نفت هرگز توقف نداشت.

 

شیخی در ادامه اظهار کرد : اما نکته قابل تأمل این است با وجود تعداد زیاد شهداء شاخص مانند شهید دقایقی ، علیدادی و سرداران و جانبازان و رزمندگان دیگر آنگونه که باید معرفی و ارزش‌های آنان به نسل های بعدی به خوبی منتقل نشده است به صورتی که حتی در بحث مناطق درگیر با جنگ هم لحاظ نشده است.

 

وی عنوان داشت : فرصت ثبت ملی آثار دفاع مقدس در شهرستان امیدیه نقطه عطفی بر شناخت و معرفی نقش پر رنگ این منطقه در آن دوران می باشد.

 

شیخی در پایان گفت : همچنین تلاش های فرماندار شهرستان امیدیه فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاسداران ، بنیاد شهید و امور ایثارگران ، محمود قنواتی دبیر بنیاد حفظ آثار شهرستان ، دستگاه‌های همراه و به ویژه سردار حاج مهران سبزی والا و دیگر راویان که در این مسیر کمک شایانی نمودند شایسته تقدیر است و همچنین ابلاغ ثبت این اثر در آینده نزدیک به استاندار خوزستان ابلاغ خواهد شد.

 

خبرنگار ناصرحکیمی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.