کد خبر : 32438
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 دی 1400 - 14:24
-

واکنش‌ها به یک انتصاب سوال برانگیز: ریاست صداوسیما چه ربطی به پتروشیمی دارد

واکنش‌ها به یک انتصاب سوال برانگیز:  ریاست صداوسیما چه ربطی به پتروشیمی دارد

  آیا امثال آقای اوجی…حق دارند مملکت را با رفیق بازی اداره کنند؟ شنیده بودیم افراد با تقوا از پذیرش مسئولیتهایی که خارج از توان آنهاست خود داری می کنند! چرایی پذیرش این انتصاب از سوی آقای علی عسگری بجای خود، پیشنهاددهندگان با چه قدرتی و تفکری اجازه دارند حق مردم را با این دست

 

آیا امثال آقای اوجی…حق دارند مملکت را با رفیق بازی اداره کنند؟

شنیده بودیم افراد با تقوا از پذیرش مسئولیتهایی که خارج از توان آنهاست خود داری می کنند!

چرایی پذیرش این انتصاب از سوی آقای علی عسگری بجای خود، پیشنهاددهندگان با چه قدرتی و تفکری اجازه دارند حق مردم را با این دست انتصابات تضییع کنند.

قرار بود از طریق ثبت سامانه مردم مسئولان و مدیران و حتی وزرا را انتخاب کنند این بود نظر مردم!

در حکم صادر شده قید کرده اند بنا به تجارب ارزنده ،تاجایی که در رزومه بنده خدا آمده جناب علی عسگری شاید به سختی بتواند نام دو محصول پتروشیمی را ببرد و شاید به راحتی نتواند تفاوت بین نفت و گازوئیل را متوجه شوند.و البته شاید تجارب پنهانی داشته باشد که تاکنون صلاح نبوده آنها را رو کند چون ممکن بود در لیست ترور و تحریم قرار گیرد.

و البته ایشان اولین کسی نیست که نابجا در منصبی قرار گرفته باشد وقتی آقای اسلامی بدون تخصص لازم بتواند سازمان فوق تخصصی انرژی اتمی را مدیریت کند چرا ایشان نتواند!

الان از آقای اوجی دلیل این انتصاب را سوال کنید میگوید چهارسال قبل دولتمردان آقای ربیعی را از مترو آوردن و بالای سر این مجموعه گذاشتن الان هم ما تصمیم گرفتیم از صدا و سیما بیاوریم اتفاق تازه ای نیست،به نظر می رسد حق با ایشان است.

در کشور ما برای انتصاب یک کارمند جز برای یک سمت معمولی کلی بخشنامه،شرایط انطباق و شرایطی که باید طی شود تا صلاحیت آن احراز شود اما برای انتصابات دست بالایی بیشتر رانت سیاسی. لابی های قدرت و ثروت و نسبت آشنایی و فامیلی نیاز است.

حالا که کار به اینجا رسیده بقول یکی از منتقدان شایسته است آقایان مهران غفوریان. خداداد عزیزی. رامبد جوان و از همه مهم‌تر مش غلام عطاری محل را به عضویت هیئت مدیره شرکت های پتروشیمی منصوب کنید تا کف و سوت های بیشتری برای شما زده شود.

انتخاب ریاست سابق صدا و سیما بدون تخصص برای بزرگترین هلدینگ کشور یک پیام واضح دارد مسئولیت نیاز به تخصص ندارد متخصصان برای دیده شدن بفکر خود باشند.

این هلدینگ بزرگترین شرکت بورسی کشور است ۱۵شرکت عظیم تولیدی پتروشیمی و مجموعا ۶۰شرکت زیر مجموعه دارد و ۲۰درصد ارز کشور را تامین می کند بدون شک مجموعه ای با این تفاسیر مدیری کار بلد و باتجربه در حد وزیر می خواهد.

انتصاب عبدالعلی علی‌عسکری به عنوان مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، با واکنش‌های گسترده‌ای در فضای مجازی روبرو شده است.

این انتصاب نه تنها موجب نگرانی نخبگان شد بلکه رویکرد شایسته سالاری این دولت را زیر سوال برد.

امروز بیستم دیماه حکمی خطاب به رئیس پیشین صداوسیما منتشر شد که نشان می‌داد عبدالعلی علی‌عسکری از سوی هیئت مدیره شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، به‌عنوان مدیرعامل این شرکت منصوب شده است.
به‌دنبال انتشار خبر این انتصاب، بسیاری از کاربران این پرسش را مطرح کردند که سابقه ریاست صداوسیما چه ربطی به یک شرکت پتروشیمی دارد؟

یک کاربر، خطاب به “آقایان مسئول و منصوب کننده” نوشته است: دقیقا نظر به کدام سوابق و تجارب ، رئیس صداوسیما رو به سمت مدیرعاملی بزرگترین هلدینگ پتروشیمی کشور منصوب کردید!؟ قحط الرجاله یا تخم افراد متخصص و متعهد رو ملخ خورده!؟

واسه صنف جیگرکی‌ها هم می‌خواستید منصوب کنید قبلش باید ۳ بار پشت سر هم بتونه بگه: شیش سیخ جیگر سیخی شیش هزار! دیگه چه رسد به مدیرعاملی یه اَبَر شرکت که کلی پتروشیمی زیرمجموعه‌ اش و توی فرآیند توسعه و پیشرفت باید یه مسیر کاملا پیچیده و فنی رو طی کنه! الان ایشون با کدوم سابقه، تحصیلات یا اشراف اطلاعاتی به این سمت منصوب شدن!؟”

یک کاربر دیگر، خطاب به علی‌عسکری نوشته که او خود نباید چنین سمتی را قبول می‌کرد.چرا قبول کرد نمی دانیم!

آیا رییس سابق صداوسیما با استعفا از مدیرعاملی شرکت پتروشیمی، به انتقادات واکنش نشان می‌دهد یا با سکوت خود گمانه‌ها درباره پشت پرده این انتصاب را تقویت خواهد کرد؟
نظر شما چیست؟

بلوط ماندگار
بیستم دیماه ۱۴۰۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.