کد خبر : 30225
تاریخ انتشار : یکشنبه 4 مهر 1400 - 9:55
-

اخبار دزفول

دستگیری ۲ صیاد و یک شکارچی متخلف در دزفول

دستگیری ۲ صیاد و یک شکارچی متخلف در دزفول
حفظ محیط زیست و سلامت شهروندان خط قرمز این اداره بوده و با هرگونه تخلفی در این زمینه به شدت برخورد می‌شود.

۲ صیاد و یک شکارچی متخلف در دزفول دستگیر شدند

شبکه خبری خوزستان | رییس اداره حفاظت محیط زیست دزفول گفت: ۲ صیاد و یک شکارچی غیرمجاز در عملیات‌های مختلف با تلاش محیطبانان دزفول دستگیر شدند.

به گزارش شبکه خبری خوزستان رضا قپانچی پور روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هنگام گشت و کنترل محیطبانان اداره حفاظت محیط زیست دزفول در زیستگاه‌های حیات وحش شهرستان، یک صیاد غیرمجاز پرندگان وحشی دستگیر و ادوات او توقیف شدند.

وی هرگونه صید و شکار بدون اخذ مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست را ممنوع دانست و گفت: ۱۹ قطعه بلبل از این متخلف کشف و پس از تفهیم اتهام به منظور رسیدگی به تخلف به محاکم قضایی معرفی شد.

 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول با بیان اینکه پرندگان کشف شده پس از بررسی صحت بالینی در زیستگاه طبیعی خود رها شدند، اظهار داشت: در یک عملیات دیگر، به دنبال  تحقیقات صورت گرفته و کسب اطلاعات کافی توسط یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول، پس از اخذ حکم قضایی و با همکاری پرسنل کلانتری ۱۲ یک شکارچی غیرمجاز در اقدامی غافلگیرانه در منزل مسکونی‌اش دستگیر شد.

 

وی از همکاری سروان بیگدلی، سرپرست کلانتری ۱۲ شهرستان دزفول و پرسنل این مرکز قدردانی کرد و افزود: چهار قبضه سلاح شکاری ، چند رشته تور ماهیگیری و زنده گیری پرنده و همچنین لاشه یک راس گراز وحشی از این متخلف کشف و ضبط شد.

 

قپانچی پور بیان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده قضایی برای  رسیدگی به جرائم صورت گرفته به دستگاه قضایی معرفی شد.

وی همچنین از دستگیری صیاد آلاینده آب توسط محیطبانان منطقه شکار ممنوع قلعه شاداب در حاشیه دریاچه سد دز خبر داد و گفت: با وجود اطلاع رسانی متعدد از طریق رادیو و خبرگزاری‌های رسمی در خصوص ممنوعیت استفاده از هرگونه لاشه حیوانات به عنوان طعمه، این متخلف بدون توجه به اخطاریه‌های صادره اقدام به پراکنش عوامل آلاینده آب در دریاچه سد دز کرده و ضمن تهدید سلامت شهروندان و بهداشت عمومی، قوانین زیست محیطی را نقض کرده بود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول گفت: حفظ محیط زیست و سلامت شهروندان خط قرمز این اداره بوده و با هرگونه تخلفی در این زمینه به شدت برخورد می‌شود.

 

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.