کد خبر : 62748
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 مهر 1403 - 8:16
-

محمد باقر عباسی

جلسه رفع مشکلات بافت تاریخی کهن شهر شوشتر

جلسه رفع مشکلات بافت تاریخی  کهن شهر شوشتر

جلسه رفع مشکلات بافت تاریخی کهن شهر شوشتر به گزارش پایگاه خبری شهرداری کهن شهر شوشتر، با هدف بررسی مشکلات بافت تاریخی ، جلسه مشترک با حضور سرپرست شهرداری؛ ریاست اداره میراث فرهنگی و گردشگری و جمعی از مسئولین شهری در دفتر شهردار برگزار شد. محمداسفندیاری سرپرست شهرداری کهن شهر شوشتر در این جلسه با اشاره به اهمیت

جلسه رفع مشکلات بافت تاریخی کهن شهر شوشتر

به گزارش پایگاه خبری شهرداری کهن شهر شوشتر، با هدف بررسی مشکلات بافت تاریخی ، جلسه مشترک با حضور سرپرست شهرداری؛ ریاست اداره میراث فرهنگی و گردشگری و جمعی از مسئولین شهری در دفتر شهردار برگزار شد.
محمداسفندیاری سرپرست شهرداری کهن شهر شوشتر در این جلسه با اشاره به اهمیت جایگاه و ظرفیت‌های تاریخی در شهر بیان داشت: میراث‌فرهنگی هر شهر نشانه اصالت، عظمت و قدمت فرهنگی آن شهر است که باید با حفظ و احیاء مغتنم شمرده شوند و از آنجایی که آثار و ابنیه متعددی در محدوده شهری واقع شده اند، شهرداری و شورای شهر توجه جدی به مقوله میراث‌فرهنگی و گردشگری داشته و آماده هر گونه همکاری با اداره‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در زمینه حفاظت و احیای آثار و ابنیه تاریخی و معرفی ظرفیت های شهرستان است.
تقویت نقش و جایگاه مدیریت شهری در توسعه پایدار گردشگری، حفظ و احیای بافت و عناصر ارزشمند تاریخی، فرهنگی، طبیعی در شهر، استفاده از منابع و ظرفیت‌های موجود برای تحقق اهداف مورد نظر از مهمترین موضوعاتی بود که در مورد آن بحث و تبادل نظر و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

او با اشاره به اهمیت جایگاه و ظرفیت‌های تاریخی در کهن شهر شوشتر بیان داشت: میراث‌فرهنگی هر شهر نشانه اصالت، عظمت و قدمت فرهنگی آن شهر است که باید با حفظ و احیاء مغتنم شمرده شوند و از آنجایی که آثار و ابنیه متعددی در محدوده شهری واقع شده اند، شهرداری و شورای شهر توجه جدی به مقوله میراث‌فرهنگی و گردشگری داشته و آماده هر گونه همکاری با اداره‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در زمینه حفاظت و احیای آثار و ابنیه تاریخی و معرفی ظرفیت های شهرستان است.
تقویت نقش و جایگاه مدیریت شهری در توسعه پایدار گردشگری،معرفی شهردار بافت کهن شهر شوشتر، انتخاب محل موزه شهرستان ، حفظ و احیای بافت و عناصر ارزشمند تاریخی، فرهنگی، طبیعی در شهر، استفاده از منابع و ظرفیت‌های موجود برای تحقق اهداف مورد نظر از مهمترین موضوعاتی بود که در مورد آن بحث و تبادل نظر و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

اسفندیاری سرپرست شهرداری شوشتر در این نشست بر تقویت همکاری‌های مشترک تاکید و آمادگی شهرداری برای ادامه همکاری با میراث‌فرهنگی را اعلام کرد و گفت: همکاری دو جانبه شهرداری و میراث فرهنگی و گردشگری باعث حفاظت و تسریع در امر بازسازی، مرمت و همچنین تقویت هویت و فرهنگ بومی و تسهیل در شناساندن میراث بجای مانده از گذشتگانمان است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.