محور هفتگل به باغملک یکی از محورهای مواصلاتی پر تردد استان خوزستان به شمار میآید که این استان را به استانهای چهارمحال و بختیاری و اصفهان متصل میکند.
از دیرباز این مسیر دارای ترافیک سنگینی بوده است که با چهار خطه شدن مسیر، ترافیک و تلفات جادهای به حداقل خواهد رسید.
این محور مواصلاتی یکی از مسیرهای پرتردد و حادثه خیز استان خوزستان به شمار میرود و هر ساله شاهد حوادث ناگواری در این مسیر هستیم که متاسفانه تعدادی از هموطنان بهویژه جوانان آیندهدار کشور جان خود را از دست میدهند.
تصادفی با دو کشته و دو زخمی
در تصادف مرگباری که روز دوشنبه ۲۴ مهرماه سال ۱۴۰۲ در محور هفتگل به باغملک بهوقوع پیوست متاسفانه دو نفر از جوانان جان خود را از دست دادند و دو تن دیگر مجروح شدند.
فرهنگ کرهبندی رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در توضیح تصادف جانکاه در محور هفتگل به باغملک اظهار کرد: این حادثه ساعت ۱۷:۲۰ دقیقه روز دوشنبه در کیلومتر ۱۰ محور باغملک _هفتگل رخ داد که در این حادثه دو دستگاه تریلی و پراید با هم برخورد کردند.
وی در ادامه بیان کرد: متاسفانه در این سانحه رانندگی دو نفر جان باختند و دو نفر دیگر مصدوم شدند.
رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز عنوان کرد: مصدومان این حادثه به بیمارستان شهید طباطبایی باغملک اعزام شدند.
مصدومین این حادثه دو مرد ۳۱ ساله و ۳۳ ساله بودند که توسط آمبولانس اورژانس به بیمارستان شهید طباطبایی باغملک منتقل شدند.
جان باختن فوتبالیست آیندهدار کشور
آنطور که خبرگزاریهای رسمی نوشتند یکی از افرادی که در تصادف محور باغملک به هفتگل در روز دوشنبه ۲۴ مهرماه جان خود را از دست داد مصطفی بابادی بازیکن سابق و جوان تیم نفت مسجدسلیمان بود.
مصطفی بابادی در سال ۱۳۹۷ با هدایت محمود فکری به همراه تیم نفت مسجدسلیمان وارد لیگ برتر فوتبال باشگاههای کشور جام خلیج فارس شد که برای زردپوشان مسجدسلیمانی در لیگ برتر به میدان رفت و در کارنامهاش سابقه بازی در این لیگ را داشت.
آنطور که برخی از رسانهها نوشتند، مصطفی بابادی در سال ۱۳۷۸ متولد شد که در اوج جوانی و در سن ۲۴ سالگی در تصادف دلخراش جان خود را از دست که سابقه بازی در رقابتهای لیگ برتر را در لیگ هفدهم در کارنامه خود دارد.
در روز دوشنبه پنجم تیر سال ۱۴۰۲ نیز برخورد دو دستگاه خودروی پژو و وانت نیسان در محور هفتگل به باغملک باعث فوت چهار نفر و مصدوم شدن دو نفر شد.
امیرعباس نجفی معاون امداد و نجات هلال احمر استان خوزستان در تشریح جزییات این حادثه اظهار کرد: این حادثه امروز در کیلومتر ۱۰ محور هفتگل به باغملک رخ داد و نجاتگران از دو پایگاه رسول اکرم(ص) و امام حسن عسکری(ع) به محل حادثه اعزام شدند.
وی افزود: ۲ نفر مصدوم توسط عوامل اورژانس به مرکز درمانی منتقل شدند و چهار نفر فوتی پس از رهاسازی از خودروها توسط عوامل امدادی به نیروی انتظامی تحویل داده شدند.
معاون امداد و نجات هلال احمر استان خوزستان با بیان اینکه سه نفر از افراد فوت شده در پژو و یک نفر نیز در وانت نیسان بودند، گفت: تقاضا داریم برای کاهش میزان تصادفات در جادههای استان به رعایت قوانین رانندگی و نکات ایمنی بیشتر توجه شود.
اما خبر دیگر هم این بود که سرهنگ سعید رحیمی، فرمانده پلیس راه خوزستان اظهار کرد: بر اثر تصادف در محور هفتگل_باغملک پنج نفر جان باختند. این حادثه در کیلومتر ۱۰ محور هفتگل به باغملک رخ داد.
رحیمی افرود: این سانحه رانندگی بر اثر برخورد پژو با وانت نیسان به وقوع پیوست که بر اتر این حادثه متاسفانه پنج نفر جان خود را از دست دادند.
با توجه به اینکه محور هفتگل به باغملک یکی از جادههای پرتدد استان خوزستان است، در روز چهارشنبه ۱۱ مرداد سال ۱۳۹۶ عملیات احداث باند دوم بزرگراه هفتگل به باغملک با حضور خیرالله خادمی معاون وقت وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، غلامرضا شریعتی استاندار وقت خوزستان و منوچهر رحمانی مدیرکل وقت راه و شهرسازی استان خوزستان و جمعی از مسئولان استانی آغاز شد.
وعده ساخت بزرگراه هفتگل باغملک در ۳ سال
منوچهر رحمانی مدیرکل وقت راه و شهرسازی خوزستان در مراسم کلنگزنی باند دوم بزرگراه هفتگل به باغملک که در محل این پروژه برگزار شد، اظهار کرد: هدف از اجرای پروژه باند دوم بزرگراه هفتگل باغملک کاهش سوانح رانندگی و تصادفات است که این پروژه در مدت زمان سه سال اجرایی میشود.
وی افزود: برای احداث این پروژه ۱۰۴ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات ملی به آن اختصاص داده شده و این جاده، بخشی از کریدور و محور ترانزیتی بین استانی استانهای خوزستان، اصفهان و چهارمحال بختیاری محسوب میشود.
مدیرکل وقت راه و شهرسازی خوزستان عنوان کرد: این قطعه از مسیر به صورت دو باند رفت و برگشت احداث می شود و اجرایی کردن آن باعث افزایش ترافیک سبک و سنگین در کریدور شده و با توجه به اینکه این منطقه کوهستانی است، احداث این مسیر به صورت چهارخطه ضرورت داشت.
وی درباره احداث باند دوم این بزرگراه بیان کرد: این مسیر کمک قابل توجهی به هدایت اصولی ترافیک و کاهش تصادفات و سوانح رانندگی رخ به رخ، خواهد داشت. همچنین با ساخت باند دوم این بزرگراه، بخشی از کریدور و ترانزیت خوزستان، شهرکرد و اصفهان به اتمام میرسد.
رحمانی خاطرنشان کرد: با توجه به حاصلخیز بودن اراضی این منطقه و رونق کشاورزی و همچنین اینکه محصولات کشاورزی با سرعت و سهولت به بازار مصرف برسند، نیاز به احداث باند دوم وجود داشت. عرض این مسیر ۱۲٫۵ متر و طول آن ۵۲ کیلومتر است که در مدت سه سال احداث میشود.
ضربالعجل یک ماهه برای تکمیل بزرگراه
از آن سه سالی که مدیرکل وقت راه و شهرسازی استان خوزستان برای احداث باند دوم محور هفتگل به باغملک وعده داده بود بیش از سه سال میگذرد ولی هنوز این پروژه تکمیل نشده و مرتب شاهد جان باختن هموطنان عزیزمان در این مسیر کوتاه هستیم.
اما پس از تصادفات مرگباری که در چند روز اخیر در این محور رخ داد، در روز جمعه پنجم آبانماه سال ۱۴۰۲ دادستان عمومی و انقلاب شهرستان باغملک به همراه فرماندار و عوامل پلیس راه و راهداری از نقاط حادثهخیز جاده باغملک به هفتگل بازدید کرد.
بهنام انصاری در این بازدید ضمن بررسی نقاط مختلف این محور در دست تکمیل و با تعیین مهلت یک ماهه برای بهرهبرداری از هفت کیلومتر جاده مورد نظر، گفت: در راستای حفظ حقوق عامه و حفظ جان و مال مردم، در صورت عدم اقدام مسئولین مربوطه در موعد تعیین شده، قطعا اقدام قاطع قانونی توسط این دادستانی انجام خواهد گرفت.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان باغملک در ادامه ضمن قدردانی از عوامل پلیس راه و راهداری این شهرستان، دستورات لازم برای ایمنسازی جادههای شهرستان باغملک جهت پیشگیری از تصادفات و حوادث جادهای را صادر کرد.
امیدواریم که مسئولان مربوطه ضربالعجل اعلام شده توسط دادستان عمومی و انقلاب شهرستان باغملک را جدی بگیرند و برای رفع نقاط حادثه خیز محور هفتگل به باغملک و یا باغملک به هفتگل در فرصت اعلام شده اهتمام ورزند و کار بر زمین مانده را به سرانجام برسانند تا دیگر شاهد پرپر شدن جوانان رعنای ایران زمین در این محور پرتردد در استان خوزستان نباشیم.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰