رئیس اداره دامپزشکی شادگان:

خبرنگار : مرتضی صویلاتی

۷۵ هزار قطعه طیور بومی در شادگان علیه بیماری نیوکاسل واکسینه می‌شود

رئیس اداره دامپزشکی شادگان گفت: ۷۵ هزار قطعه طیور بومی در شادگان علیه بیماری نیوکاسل به صورت رایگان واکسینه می‌شود.
کد خبر : 36892
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 شهریور 1401 - 6:57
۷۵ هزار قطعه طیور بومی در شادگان علیه بیماری نیوکاسل واکسینه می‌شود

 

دکتر حسین هاشمی در گفتگو با خبرنگار ما در شادگان اظهار کرد: مرحله ششم طرح واکسیناسیون رایگان طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل در شهرستان شادگان آغاز شد.

وی افزود: برای افزایش سطح ایمنی در طیور بومی برای قطع زنجیره انتقال ویروس به طیور صنعتی و همچنین حفظ جمعیت طیور بومی و اشتغال پایدار در روستا ها، طیور بومی روستا‌های شهرستان علیه بیماری نیوکاسل به صورت رایگان واکسینه می‌شوند.

هاشمی زمان اجرای این طرح بمدت سه هفته اعلام کرد و ادامه داد: واکسن نیوکاسل مورد استفاده در طرح سراسری طیور بومی در برابر گرما مقاوم بوده و به صورت خوراکی به طیور داده می‌شود.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان شادگان با بیان اینکه نیوکاسل یکی از بیماری‌های ویروسی مسری طیور است که با سرعت بالا منتشر می‌شود گفت: با توجه به اینکه این بیماری درمان قطعی ندارد و و در صورت شیوع باعث خسارات جبران ناپذیری به طیور صنعتی و بومی می شود ، لذا تنها را مقابله با این بیماری رعایت اصول بهداشتی و ایجاد امنیت زیستی با واکسیناسیون است.

هاشمی در پایان اجرای موفق این طرح را نیازمند همکاری روستائیان و عشایر با گروه‌های دامپزشکی دانست و از مردم شهرستان شادگان خواست با این گروهها همکاری لازم را داشته باشند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.