امنیت، کرامت و سلامت زائران اربعین سه اصل مورد تاکید مسئولان ایرانی و عراقی است

آبادان – شبکه خبری خوزستان –  جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا گفت: در تمام فرآیند برگزاری مراسم باشکوه اربعین، میان مسئولان نظامی، انتظامی و سیاسی ایران و عراق بر سه اصل کرامت، امنیت و سلامت زوار تاکید شده است.

کد خبر : 36504
تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 شهریور 1401 - 11:22
امنیت، کرامت و سلامت زائران اربعین سه اصل مورد تاکید مسئولان ایرانی و عراقی است

به گزارش خبرنگار شبکه خبری خوزستان سردار محمد شرفی چهارشنبه در نشست مشترک با هیات بلندپایه نظامی عراق با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد و فرمانده کل انتظامی کشور در  محل پایانه مرزی شلمچه اظهار داشت: در تمامی فرآیندها و رفت و آمدهای مسئولان نظامی و سیاسی دو کشور ایران و عراق همواره بر سه اصل کرامت، امنیت و سلامت زوار تاکید شده است.

وی افزود: مادامی که عملیات تردد زوار مانند هم اکنون که در حال انجام است صورت پذیرد این سه اصل نیز رعایت خواهد شد و مشکلی برای طرفین به وجود نخواهد آمد.

سردار شرفی با تاکید بر اینکه پذیرش طرف عراقی و بازگشایی مسیر های ورودی به خاک عراق در مقطعی بسیار حساس بود و از یک فاجعه و حادثه جلوگیری کرد، اظهار داشت: امیدواریم این حس تعامل و همکاری بیش از پیش گسترش یابد چرا که زائران برای هر دو کشور عزیز و محترم هستند.

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا با تاکید بر لزوم انجام هر چه بهتر این مراسم و تشکیل کمیسیون های مشترک در رفع خلاءهای موجود اضافه کرد: تیم های مشترک و همتراز در مدیریت برخی مسائل فی مابین بسیار موثر خواهد بود.

سردار شرفی با اشاره به مطالبه وجه بیشتر از زائران از سوی برخی رانندگان در عراق اظهار داشت: این امر موجب نارضایتی تعدادی از زائران شده که امیدواریم طرف عراقی بر این موضوع نظارت بیشتری داشته و این مشکل را برطرف نمایند.

وی در پایان با ابراز امیدواری نسبت به رفع خلاء های موجود در نشست های مشترک اضافه کرد: امیدواریم با آسیب شناسی در آینده شاهد تکرار چنین مشکلاتی در روند تردد زائران اربعین نباشیم.

مرز بین‌المللی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق قرار دارد.
شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زایران اربعین حسینی در خوزستان هستند. 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.