کد خبر : 20265
تاریخ انتشار : جمعه 21 شهریور 1399 - 9:05
-

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان خواستار حمایت بیشتر قوه‌قضاییه از محیط بانان در برخورد با متخلفین شکار و صید شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان خواستار حمایت بیشتر قوه‌قضاییه از محیط بانان در برخورد با متخلفین شکار و صید شد

شبکه خبری خوزستان | مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان خواستار حمایت بیشتر قوه‌قضاییه از محیط بانان در برخورد با متخلفین شکار و صید شد.

 

 

 

 

 

 

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان- در روز دوشنبه ۱۷ شهریور ماه مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با ریاست کل دادگستری استان دیدار و گفتگو کرد.

 

 

در این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین صادق مرادی رئیس کل دادگستری استان خوزستان ضمن تاکید بر اهمیت حفاظت از محیط زیست و تاثیر آن در زندگی و سلامت مردم بر ضرورت کاهش آلودگی‌های زیست محیطی در استان تاکید کرد و از مجموعه محیط زیست استان خواست تا گزارشی از مشکلات زیست محیطی استان به صورت جامع در اختیار قوه قضائیه قرار دهند.

 

 

رئیس کل دادگستری استان اعلام کرد: مجموعه قضایی استان این آمادگی را دارد تا در کمک به محیط زیست استان در رفع و کاهش مشکلات زیست محیطی خصوصاً در حوزه مدیریت پسماند ، آلودگی های صنعتی و در نشست با مدیران شهری و مدیران صنعتی ، آنها را ملزم به رعایت قوانین زیست محیطی کنند.

 

 

او در بخش دیگری از سخنان خود به برخی از مشکلات زیست محیطی استان اشاره کرد و گفت: آلودگی ها اگر هم کم تاثیر باشند ، نباید نادیده گرفته شوند و باید برای رفع آن تلاش گردد.

 

 

رئیس دادگستری استان ادامه داد: مجموعه قضایی استان از محیط بانان که ضابطین قوه قضاییه هستند پشتیبانی می نماید.

 

 

در ابتدای این دیدار محمد جواد اشرفی مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان نیز با بیان اینکه مجموعه محیط زیست ضابطین دادگستری هستند ، گفت: این مجموعه بسیاری از امور را با همراهی و همکاری با قوه قضاییه و انجام می دهد.

 

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برخورد با متخلفین در حوزه های مختلف محیط زیست و محیط بانان این مجموعه اشاره کرد و افزود: در این حوزه‌ها نیازمند حمایت و پشتیبانی مجموعه قضایی استان هستیم، چرا که عدم برخورد با متخلفین موجب جسارت متخلفان و سر خوردگی محیط‌بانان خواهد شد.

 

 

او در بخش دیگری از سخنان خود به جانفشانی و رشادت محیط‌بانان اشاره نمود و گفت: بارها این قشر زحمتکش مورد اصابت گلوله متخلفین قرار گرفتند و در راه حفاظت از انفال الهی همه تلاش خود را می کنند.

 

 

اشرفی با اشاره به پرونده محیط بان مصدوم سید امین هادی پور و با توجه به شناسایی ضاربان این محیط‌بان، خواستار تسریع در روند پرونده قضایی او شد.

 

 

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات پسماند خصوصاً پسماندهای شهری استان اشاره کرد و خواستار پشتیبانی قوه قضاییه در ساماندهی به وضعیت پسماندهای شهری خصوصاً پسماندهای کلانشهر اهواز شد و از ریاست کل دادگستری خواست تا در زمینه کاهش آلودگی‌های زیست محیطی در صنایع بزرگ استان مانند پتروشیمی ها و مجموعه نفت و اجرایی نمودن الزامات قوانین و زیست محیطی مجموعه محیط زیست را یاری نمایند.

 

 

وی در بخش پایانی سخنان خود به موضوع آتش زدن مزارع و کاه و کلش و سرایت آن به جنگل‌ها و مناطق حفاظت شده اشاره کرد و گفت: این گونه حوادث ضمن آلودگی شدید هوا ، خسارات زیادی به محیط زیست استان وارد کرده و ما در خواست داریم با عاملان این گونه حوادث برخورد جدی گردد تا از تکرار آن جلوگیری شود.

 

 

در این نشست مقرر گردید گزارش جامعی از مشکلات زیست محیطی استان تهیه و به قوه قضاییه ارائه گردد و همچنین در نشست مشترک رئیس کل دادگستری و مدیر کل حفاظت محیط زیست با صنایع و مدیران شهری بر ضرورت اجرای قوانین و الزامات زیست محیطی تاکید گردد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.